Lucrările de dragare făcute de ucraineni pe canalul Bâstroe au luat amploare, ca şi scandalul dintre cele două ţări. Autorităţile noastre susţin că ucrainenii nu scot doar aluviuni, ci adâncesc canalul, punând în pericol Delta Dunării.
România a cerut Ucrainei să oprească lucrările. Guvernul a decis să trimită experți în Delta Dunării, iar Ministerul Transporturilor a informat autoritățile europene.
Adâncimea de la 3,9 la 6,5 metri
Ambasadorul Ucrainei la București susține că țara sa nu draghează pentru adâncirea canalului Bâstroe, însă Ministerul ucrainean al Infrastructurii a scris pe Twitter că adâncimea canalului Bîstroe a crescut de la 3,9 la 6,5 metri.
Există aplicaţii pe ambarcaţiunile care circulă pe Dunăre şi acestea indică în timp real adâncimea. Din octombrie, pe canalul Bâstroe se înregistrau chiar şi peste 10 metri adâncime, conform unor imagini prezentat de Antena 3.
Traseele pe care le făceau dovedesc că este o operaţiune de anvergură şi nu are cum să fie altceva decât lărgirea acestui canal, potrivit sursei menţionate.
Întreținerea este pentru 3,5 metri
Oficialii români au intrat în alertă după ce Ministerul Infrastructurii de la Kiev a anunțat, sămbătă, că pentru prima dată de când Ucraina și-a obținut independența, pe Canalul Bâstroe pot circula nave. Și asta pentru că adâncimea a fost crescută de la 3,9 metri la 6,5 metri.
„A fost primit un răspuns în care se specifică faptul că au fost executate lucrări de întreținere și astăzi la Ministerul de Externe va fi prezent , ambasadorul ucrainei, prin care se va solicita ca în perioada următoare, autoritățile să primească aprobare.
Întreținerea este pentru 3,5 metri, ce depășeste această adâncime înseamnă adâncimea canalului. Pe baza măsurătorilor, atât Ministerul Mediului, cât și celalalte vor acționa ca atare”, a spus Nicolae Ciucă, premierul României.