Cauta

Bucurestiul va avea o „autostrada pietonala”. Vezi cum se schimba Capitala!

Bucurestiul se schimba din septembrie dupa principiul pietonul mai intai si apoi transportul in comun si autovehiculele. O „autostrada pietonala” va traversa Piata Romana, Universitatea pana la Biserica Antim, iar Bulevardul Natiunilor Unite va fi traversat pe un pod pietonal si ciclist pentru a lega Parcul Izvor si Dealul Palatului Parlamentului si a inlesni accesul la Muzeul National de Arta Contemporana.

Un consortiu de 14 companii a pus la cale o noua strategie de dezvoltare a centrului Capitalei. Planul Integrat de Dezvoltare Urbana a Capitalei (PIDU) cuprinde 39 de proiecte cu 43 de subproiecte subconexe cu o valoare estimata la peste 100 milioane euro. Principalul obiectiv este recuperarea centrului Bucurestiului ca zona de interes pentru bucuresteni si pentru investitori.

Potrivit strategiei propuse de arhitecti si aprobata de Primaria Capitalei “strazile si bulevardele din zona centrala trebuie sa aiba un rol in susţinerea vietii urbane si nu pentru tranzit”.

Parcari subterane pentru a elibera strazile de masini

Unul din obiectivele strategiei pentru centrul Bucurestiului este crearea unui sistem integrat de parcari subterane si supraetajate dispuse pe intreg inelul central ce va permite eliberarea de masini a strazilor. Noi parcari subterane sunt prevazute si langa Palatul Parlamentului si la Sala Palatului.

Poduri pietonale peste Dambovita

Pentru reconectarea zonei din partea de sud a Dambovitei cu Centrul Istoric vor fi reconstruite doua poduri care au fost daramate in perioada comunista: Podul Mircea Voda si Podul Calicilor. Primul pod pietonal va traversa Dambovita si Splaiul Independentei in dreptul strazii Lipscani. Podul va fi prevazut cu doua parcari subterane, cate una pe fiecare mal al Dambovitei, fiecare cu aproximativ 200 de locuri. Podul Calicilor va fi construit din dreptul strazii Selari si va traversa Dambovita pana la Palatul de Justitie.

Arhitectii spun ca centrul Bucurestiului poate fi schimbat si intr-un singur an daca se realizeaza numai o parte dintre proiecte. Pentru infrastructura stradala si realizarea conexiunilor cu centrul istoric ar fi necesari doar 40-50 milioane de euro.

[nggallery id=122]

Ultimele stiri

  • Părinţii, revoltaţi în mediul online după ce un restaurant din Bucureşti a impus reguli stricte pentru copiii clienţilor
  • Cât costă un kilogram de cozonac, de Paştele 2024. A ajuns un desert pe care românii nu prea şi-l mai permit
  • Ce reprezintă Paştele 2024? Sfaturi şi îndrumări de la Părintele Pimen Vlad. Recomandări şi pentru slujba de Înviere
  • Litoralul, îndoliat! Protest la Vama Veche faţă de modul în care se desfăşoară procesul lui Vlad Pascu (VIDEO)
  • Cât plăteşti pentru o ciorbă la Mamaia, în minivacanţa de 1 Mai. Preţurile au luat-o „razna”
  • Tradiţii şi obiceiuri pentru Vinerea Mare înainte de Paştele 2024. Lucruri care sunt total interzise
  • Românii uitaţi de Guvern, de Paştele 2024! Categoria socială care nu primeşte pensia înainte de Sărbători
  • De la Olimpiada de Istorie, la spital, cu stare de rău, grețuri și vărsături. Organizatorii au încercat să mușamalizeze cazul?
  • Turcia suspendă orice fel de relație economică cu Israel
  • Scholz și Macron se întâlnesc înaintea vizitei lui Xi Jinping
  • Exit mobile version