AcasăNewsAirbus lovește din nou!

Airbus lovește din nou!

Polonia pro Soros a ales pro Trump și spre disperarea curcubiștilor, cum sunt porecliți primii, acum va începe valul suveranist să măture și pe acolo redutele lui Macron, Der Leyen etc etc.

Într-o încercare disperată însă, guvernul pro Soros al Poloniei a trecut la o măsură fără precedent în istoria aviației comerciale a acestei țări și anume la înlocuirea printr-o mascaradă de negocieri purtate peste un an de zile cu brazilienii de la Embraer, a flotei de avioane regionale a companiei de stat LOT.

Astfel, compania aeriană poloneză LOT a selectat avioanele Airbus A220-300 și -100 și a lansat o comandă fermă inițială pentru 40 de avioane A220, cu posibilitatea de creștere a comenzii până la 84 de astfel de avioane. Din acestea ar fi 20 de aeronave A220-100 și 20 de aeronave A220-300, deși directorul LOT a declarat că numărul exact al fiecărei variante s-ar putea schimba.

Pentru a marca victoria Franței anunțul surpriză a fost făcut luni la Salonul Aeronautic de la Paris Le Bourget de către Michal Fijol directorul LOT. Acesta a mai declarat că odată cu terminarea noului aeroport din Varșovia, LOT ar putea crește comanda până la 84 de avioane Airbus 220, iar primele livrări de avioane vor începe în vara anului 2027, începând cu modelul -300.

Când pui carul înaintea boilor

„Vom analiza performanța și apoi vom face o evaluare adecvată a direcției de urmat [a variantelor]”, a declarat Fijoł. Adică, cu alte cuvinte, întâi cumpărăm avioanele Airbus și apoi vedem la ce și cât sunt de bune!! Deși directorul LOT a declarat că avioanele A220 vor înlocui treptat flota sa regională existentă, care este formată în principal din avioane Embraer E1, acesta a precizat însă că avioanele Embraer E2 noi și recent achiziționate „vor rămâne cât mai mult posibil”, dar în cele din urmă vor fi și ele înlocuite. LOT va folosi avioanele A220 pentru a-și dezvolta rețeaua și numărul de pasageri iar rezultatele bune ale companiei au fost argumente puternice pentru decizia lui Macron de a forța guvernul polonez al acolitului său, Donald Tusk, să schimbe flota de avioane regionale.

Tusk și ordinul lui Macron pentru el

Prima comandă Airbus a companiei aeriene poloneze a reprezentat o lovitură puternică pentru Embraer, care spera să obțină de la LOT o comandă semnificativă suplimentară pentru modelul său E2. Brazilienii au dus o campanie de comenzi peste un an, iar în negocierile purtate au depus „eforturi extraordinare” și cu toate acestea au pierdut!

Dealtfel într-o declarație de presă emisă după anunțul acordului cu A220, Embraer a spus clar și fără echivoc ca: „Deși respectăm decizia LOT Polish Airlines, credem că E2 este cea mai bună aeronavă pentru LOT din punct de vedere economic și al sustenabilității… Cu toate acestea, înțelegem că trăim într-un moment excepțional în care geopolitica joacă un rol important.”

La conferința de presă de la Le Bourget unde a fost făcut public anuntul, au participat un număr semnificativ de politicieni și demnitari. Întrebat dacă tranzacția are o latură politică, directorul general al LOT a răspuns: „Nu este rolul meu să comentez acest lucru”. Tot Fijoł i-a spus directorului general al Airbus Commercial Aircraft, Christian Scherer, în timpul anunțului media și ca: „Sincer vorbind, la început Airbus și LOT nu știau prea multe unul despre celălalt. Nu a fost un proces ușor și am primit două oferte foarte competitive. Mă bucur că ne-ați dorit mai mult.”

Pe afară vopsit gardul și înăuntru… Airbus 220

Embraer a avut o poveste interesantă a evoluției diviziei sale de avioane civile de linie . Inițial pentru preluarea ei s-a dat o luptă pe viață și pe moarte între cei doi giganți mondiali în care loviturile sub centură ale francezilor au avut efecte devastatoare asupra brazilienilor și americanilor de la Boeing. Astfel francezii au împiedicat preluarea brazilienilor de către americani prin interpuși până când fix înainte de izbucnirea pandemiei , Boeing, care reușise să îi fie aprobată preluarea acestei divizii, a renunțat brusc la aceste planuri.

Rămasă în același acționariat și beneficiind de situația internațională în care duopolul Boeing- Airbus țineau cinci ani un cumpărător pentru modelele lor mediu curier, iar Embraer doar trei, brazilienii au început să urce pe locul trei în topul producătorilor mondiali de avioane civile de transport. Și totuși de ce Airbus 220 și nu 320 -321 la LOT ? Pentru ca după preluarea de la statul canadian a acțiunilor deținute la fabrica de avioane Bombardier Airbus a dezvoltat în continuare modelul canadian rebotezat Airbus 220. Concomitent Airbus a constatat ca în realitate cifrele livrate de canadieni pentru avionul Airbus 220 nu corespundeau și deasemenea vânzările acestui avion de nișă nu erau nici pe departe de o țintă de profit decentă. În plus au apărut și o serie de probleme tehnice și erori de proiectare dar s-a constatat și o încercare de eliminare din contracte a avioanelor Airbus 319/320 și înlocuire cu aceste noi Airbus 220.

Doar ca răzbunarea francezilor asupra lui Embraer a venit acum, și cu acordul tacit al lui Trump, ca urmare a deciziei Braziliei de a intra în grupul BRICS, mai ales ca în acest moment Boeing a cedat deliberat piața poloneză de mediu curier rămânând doar cu cea de lung curier. Cedarea de către Boeing este una temporară impusă de problemele cu Boeing 737 MAX dar și de alegerile prezidențiale din Polonia. Câștigarea alegerilor de către candidatul suveranist proamerican în dauna celui curcubist al lui Macron va conduce evident la o acțiune americană de revenire pe piața poloneză și de aceea Tusk and comp s-au grăbit cu disperare să încheie acest contract mai ales ca se prefigurează alegeri anticipate în Polonia și coaliția lui Tusk are toate șansele să plece , vorba cântecului, “Somewhere over the rainbow”!

Airbus-urile din Rusia la orizontul Europei

Una din propunerile făcute lui Trump de Putin a fost ca în schimbul activelor rusești înghețate în USA, 55 de miliarde de dolari, sa primească avioane Boeing cu care sa înlocuiască flota de Airbus deținută de companiile rusești. Cele circa 400 de avioane Airbus ar urma ca după încheierea războiului din Ucraina să fie returnate producătorului ceea ce va produce un haos imens evident. Astfel comanda de 84 de avioane Airbus 220 s-ar putea la fel de brusc modifica în avioane Airbus 320 din cele returnate de Putin.

author avatar
Cezar Osiceanu
Studii - școala generală cu predare în limba chineză - ⁠Liceul de aviație București specializarea motoare de avion - Școala Militară de Aviație Bobocu-Buzau - ⁠Facultatea de drept Dimitrie Cantemir București - ⁠masterat în drept intern și internațional al afacerilor - ⁠doctorand în management al Universității Valahia Târgoviște - ⁠pilot profesionist cu o experiență de peste 16.000 ore de zbor acumulate în 45 de ani pe 14 tipuri și modele de avioane - ⁠membru al Clubului Român de Presă din anul 2000 și al Clubului de Presă de la înființare - ⁠arbitru chinologic internațional și proprietar al celei mai mari canise de câini ciobănești românești mioritici - ⁠creatorul și realizatorul campaniei de omologare internă și internațională a raselor de câini ciobănești românești mioritic și carpatin
755 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Zenville

Ultimele știri

proger