Cauta

Adio, metrou până la Aeroportul Otopeni! Ministrul Transporturilor: „Sunt niște semne de întrebare”

metrou

Adio, metrou până la Aeroportul Otopeni! Ministrul Transporturilor: „Sunt niște semne de întrebare”

Magistrala 6 de metrou până la Aeroportul Otopeni va fi reevaluată, a anunțat Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor. Oficialul spunea luna trecută că nu are sens din punct de vedere economic și nu ține cont de planurile de dezvoltare ale aeroportului.

Ministrul USR-ist a precizat că varianta cu trenul i se pare mai fezabilă.

„M6 se face. Se va face cel puțin până la Sectorul 1, faza 1 până la Băneasa. Despre sectorul care vine de la Băneasa până la aeroport suntem într-un proces de reevaluare la nivelul ministerului, pentru că trebuie să vedem exact fezabilitatea proiectului, dacă forma este cea mai bună, pentru că vom avea un terminal care va prelua, conform studiului de fezabilitate din 2008, întreg traficul aeroportului, va fi undeva la trei kilometri în partea cealaltă a pistelor, iar metroul, așa cum e proiectat, nu se leagă acel terminal”, spune Cătălin Drulă, informează Mediafax.

El precizează că trenul face 24 de minute până la Gara de Nord, iar în sens invers e mai rapid, face 20 de minute.

„În momentul în care face 20 de minute, metroul, așa cum e proiectat, face 35 de minute și s-ar opri de 14 ori și nu s-ar lega de noul terminal. Sunt niște semne de întrebare în legătură cu această investiție pe care le reevaluăm. Iar în București sunt nevoi foarte mari de metrou pe niște magistrale care ar avea o încărcare poate și de zece ori mai mare, cum sunt M5 și M4”, conchide ministrul Transporturilor.

Comisia Europeană finanțează doar 6 km din Magistrala 6

Lucrarea se afla în planul de guvernare al PNL și ar fi trebuit să fie realizată până în 2026. Comisia Europeană a fost de acord să finanțeze cu 517 milioane de euro doar 6 din cei 14 kilometri, câți ar trebui să aibă M 6, adică doar bucata dintre stațiile 1 Mai și Tokyo, stație care va fi amplasată la complexul comercial Băneasa.

Valoarea totală a construcției este de 2,777 miliarde de lei, iar finanţarea nerambursabilă este de 2,360 miliarde de lei, fiind acordată din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, potrivit Adevarul.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • 2025, anul nefast al pieței de lux?
  • Supermașinile electrice, jucării inutile
  • Gaura din buget, acoperită cu bani de la fraieri. Adică de la noi
  • Mesajul României e clar. Nu poate să reducă taxele la energie
  • Misiune dificilă pentru europeni: discuții nucleare cu Iranul
  • Schemă de jaf din bugetul statului. Firmele achiziționau masă lemnoasă de la Romsilva și își declarau falimentul
  • Euro global, iluzia Christinei Lagarde
  • Tăietorul de posturi: Mark Rutte ”face un DOGE în NATO”
  • Raul Babi, poliglotul român premiat de case nobiliare, finalist în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României” a Fundației Dan Voiculescu
  • Exit mobile version