Cauta

56% dintre romanii din mediul urban spun ca nu se pot imagina fara televizor in casa

Starcom MediaVest a lansat cel de-al paisprezecelea infografic  parte din seria HumanGraphExperience – “Romanians: Multi-Screening Habits”. Concluziile infograficului surprind obiceiurile de consum media la nivelul populatiei generale

Multi-screening-ul este o experinta care imbunatateste sau dezvolta continutul primit pe ecranul principal. Pentru romani, mobilul sau calculatorul sunt instrumentele folosite pentru a completa informatia primita de la TV. De aceea, cele mai frecvente combinatii de multi-screening in Romania sunt TV si mobil, calculator si mobil sau calculator si TV.

56% dintre romanii din mediul urban spun ca nu se pot imagina fara televizor in casa, pe de alta parte 59% dintre romanii din mediul urban il lasa pornit fara sa ii acorde atentie. Centrul lor de interes este internetul, locul unde 58% dintre ei cauta mereu informatii, iar cand o fac majoritatea folosesc calculatorul sau telefonul.

Folosirea smartphone-urilor

28% dintre romani detin un smartphone pe care il folosesc zilnic pentru a cauta (acasa sau on the go) informatii despre produse, restaurante, calatorii. 8 din 10 utilizatori de smartphone folosesc mobilul in timp ce asculta muzica, se uita la TV, citesc reviste/ziare sau se uita la filme. Dintre utilizatorii respondenti, 33% mai degraba ar renunta la televizor decat la telefon si 81 % isi folosesc smartphone-urile in timp ce asculta muzica (51%), se uita la TV (31%), citesc ziare/reviste (29%) si se uita la filme (25%).

Obiceiurile de multi-screening ale generatiei Millennials

Millennials sunt cei pentru care multi-screening-ul este un act natural. 5 din 10 millennials se conecteaza zilnic la internet de pe telefonul mobil si aproape toti de pe calculator. Fiecare device are rolul sau: calculatoarele le ofera distractie si informatie, telefoanele mobile sunt folosite pentru distractie si pastrarea legaturii cu ceilalti, iar tabletele le folosesc pentru relaxare.

Pentru ei, primul ecran este mobilul sau calculatorul, de unde se pot conecta la internet. Pentru Millennials, televizorul este “al doilea ecran”, pe care 67% il folosesc ca sursa de informare sau sunet de fundal.

Millennials sunt adeptii multi-screening-ului pentru ca aceasta activitate le satisface curiozitati legate de continutul vizionat si ii ajuta sa creeze legaturi bazate pe pasiuni comune in cercul de prieteni. De asemenea, este un instrument pentru culegerea de informatii noi care contribuie la dezvoltarea pasiunilor si obtinerea recunoasterii cerlorlalti.

In februarie 2013, Starcom MediaVest Group a lansat seria HumanGraphExperience cu intentia de a oferi informatii constante si relevante despre dinamica relatiei dintre consumatori si brand-uri si impactul pe care evolutia acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piata. Compania Starcom a valorizat intotdeauna insight-ul puternic de consumator, de aceea monitorizeaza in mod constant comportamentul emergent al diferitelor grupuri de consumatori pentru a putea planifica comunicarea brand-ului in cel mai important spatiu – mintea consumatorului.

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume SMG Worldwide si din grupul de comunicare Leo Burnett.

Ultimele stiri

  • Turcescu și Gușă s-au luat la trântă cu un monstru pervers și ticălos
  • Cum riscă bucureștenii să plătească amendă chiar dacă au plătit parcarea prin SMS
  • Noua politică a UE. Populația, forțată să cumpere mașini electrice de mici dimensiuni
  • Tragedie în Călărași. O fetiță și bunica ei au murit, după ce ar fi mâncat pește
  • Șantaj energetic? Ucraina vrea ca Europa să-i păzească depozitele de gaze
  • “Mama tuturor luptelor de la Bruxelles”: acordul pentru următorul buget al UE
  • “Efectul Netflix” în Formula 1
  • Ce nu face politicianul ca să rămână în funcție: doamna Ursula bate palma cu dreapta dură
  • Bătăliile electorale, între ciomege și drone
  • Mizantropii n-au ce căuta la primărie
  • Exit mobile version