O batranica duce 3 paini in satul vecin. Ultrasii, aceste suflete gingase, au plecat sa ajute sinistratii. O fetita ii da Andreei Marin 3 pachete cu biscuiti. Iar televiziile lucreaza sensibilos, ambaleaza metaforic imaginile, neglijand cauzele evidente.
Daca aveam drumuri, nu se ajungea aici. S-a blocat autostrada, iar rafturile supermarketurilor dintr-un oras mare precum Constanta, de pilda, sunt goale. Oamenii au facut contracte pentru oua si ulei la Timisoara sau Iasi, asa ca vor mai manca la primavara. Suntem singura tara din Europa fara trenuri. De pe vremea Regelui Carol I pana la mascarada din ’89, personalul si rapidul, cand opreau in gari, erau verificate de ciocanari. Asa li se zicea. Ciocanarii bateau in roti si, daca auzeau un zgomot suspect, chemau mecanicii. La fel procedau intre localitati. Reparau parapetii, potriveau traversele, strangeau suruburile. Azi, nu mai exista ciocanari. Trenurile se deplaseaza in conditii acrobatice vara si noi ne miram ca a murit circulatia feroviara cand e zapada de 3 metri. Iar toti fostii ministri ai Transporturilor, de dupa Revolutie, sunt milionari.
Asa ca trebuie sa intelegeti situatia, mai ales ca ne aflam in an electoral. S-a facut un studiu pe tema alegerilor. Ca sa iasa, fara emotii, parlamentar, un candidat trebuie sa sparga in campanie, din fondurile lui sau ale partidului, 300.000 de euro. Fiecare vot il costa intre 8 si 12 euro. In decursul unui mandat,domnul parlamentar incaseaza, legal, pana in 50.000 de euro. Asta inseamna ca primul lui scop e sa recupereze diferenta de 250.000. Cum? Ei, cum? In niciun caz scotand electoratul din iarna.