Cauta

Reducerile nu atrag consumatori europeni. Se prelungește criza costului vieții

Scăderea prețurilor la alimente și la alte produse de consum nu a reușit să crească vânzările

Giganții alimentari și comercianții cu amănuntul devin excesiv de dependenți de reduceri pentru a impulsiona vânzările, semn că cererea consumatorilor nu se redresează.

Companiile din întreaga Europă încearcă din ce în ce mai mult să atragă cumpărătorii afectați de inflație prin reducerea prețurilor la alimente și la alte produse de consum. Cu toate acestea, reducerile nu reușesc să stimuleze vânzările așa cum au fost planificate, potrivit datelor de până acum comunicate Financial Times.

Intensitatea promoțională – care măsoară bunurile aflate în promoție ca pondere din totalul vânzărilor – a crescut cu 15% pentru bunurile de larg consum (FMCG) în Marea Britanie, Germania, Italia, Spania și Olanda în primul trimestru, comparativ cu anul precedent, arată datele colectate de firma de cercetare Circana.

Măsura care urmărește eficiența cu care reducerile de prețuri stimulează vânzările – ponderea bunurilor care nu s-ar fi vândut dacă nu ar fi fost la reducere, cunoscută și sub numele de eficiență comercială – a scăzut constant, deoarece consumatorii continuă să-și restrângă cheltuielile și să caute cele mai bune oferte.

„Creșterea vânzărilor în urma unei promoții este din ce în ce mai scurtă, ceea ce înseamnă că marile branduri sunt nevoite să facă mai multe promoții sau să aprofundeze nivelul reducerilor”, a declarat Ananda Roy, manager la Circana.

Producătorii de alimente ambalate și alte bunuri de uz casnic au reușit să compenseze costurile ridicate ale inputurilor și cererea reprimată a consumatorilor prin creșterea prețurilor pentru cumpărători.

Efectele crizei  vor fi resimțite pentru o perioadă lungă de timp

Inflația în Europa a scăzut semnificativ de la vârful atins în 2022, dar nu la nivelurile de dinainte de pandemia Covid. În mai, a crescut la 2,6%, față de 2,4% în luna precedentă.

Între timp, prețurile alimentelor și ale altor produse din supermarketuri sunt încă cu 30% mai mari decât în 2021, ceea ce obligă companiile să caute alte modalități de creștere a veniturilor.

Reducerile excesive de prețuri ar putea încuraja cumpărătorii să cumpere o marcă doar atunci când există o ofertă. În ultimul lor set de rezultate, marile grupuri precum Nestlé, McDonald’s și PepsiCo au raportat semne de stres real în rândul consumatorilor cu venituri mici.

Din păcate, „Criza costului vieții” este acum o expresie familiară, deoarece prețurile bunurilor de uz curent au crescut dramatic în ultimii ani, iar salariile europenilor nu au ținut pasul cu spirala scumpirilor. Gospodăriile afectate în mod sever sunt cele care cheltuiesc cea mai mare parte din venit pe alimente și energie.

Și în acest an, nivelul de trai va fi în continuare, în termeni reali, sub nivelul pre-pandemic, ceea ce înseamnă că efectele crizei costului vieții vor fi resimțite pentru o perioadă lungă de timp.

Ultimele stiri

  • Horoscop 16 iunie 2025 – Este o perioadă benefică pentru discuțiile cu persoana iubită
  • Alege ce citești
  • Guvernarea sinucigașilor: PSD și PNL deschid ușa larg pentru AUR
  • România se împrumută pentru oferirea de sprijin imediat Ucrainei
  • Între G7 și BRICS : țara care dorește să fie vocea Sudului global
  • Armistițiul comercial dintre SUA și China lasă nerezolvată o problemă strategică
  • Eșec major la marea decarbonizare. Companiile, ”mituite” cu stimulente fiscale pentru electrificarea transporturilor
  • Euro U21: România părăsește competiția după primele două meciuri
  • Real Madrid, premieră în fotbal
  • Revenirea dolarului american
  • Exit mobile version