AcasăEconomieMinisterele conduse de useriști distrug și ce a mai rămas din industria...

Ministerele conduse de useriști distrug și ce a mai rămas din industria de armament

UE se reprofilează pe armament, în timp ce România își închide industria

Colaborarea dintre MApN și Ministerul Economiei, ambele conduse de useriști, pare una perfectă atunci când scopul este să distrugă și ce a mai rămas din industria de apărare. Sindicatele din acest sector se plâng de faptul că nici până la această oră bugetele de venituri și cheltuieli nu au fost aprobate, blocându-se, astfel, orice investiție, iar MApN sabotează până și puținele comenzi pe care le mai dau industriei românești. Mai mult, pentru că Ministerul Economiei refuză să demareze procedura de autorizare la Automecanica Moreni, peste 170 de mașini de luptă Humvee nu pot fi reparate.

Deși modernizată și gata să producă echipamente militare, Automecanica Moreni este împinsă spre dezastru de către cei care ar fi trebuit să-i asigure dezvoltarea. Societatea este sabotată din toate părțile, atât MApN, cât și Ministerul Economiei contribuind la dezintegrarea ei.

”Nu mai sunt bani de salarii, nu s-au dat tichetele de masă, comenzile s-au dus spre zero, iar directorul actual al Automecanica Moreni, fost președinte al Consiliului Județean Dâmbovița, nu a făcut nimic de un an de zile. Oamenii au ajuns într-o situație disperată, unii au ales să plece, iar Automecanica se duce spre închidere. De fapt, asta se și urmărește, mai ales că însuși directorul societății a spus că în noiembrie vor mai rămâne 60 de angajați, că vor pleca singuri fiindcă nu au de unde să ia salariile, în condițiile în care acum mai sunt 292 de salariați”, ne spune Constantin Bucuroiu, liderul de sindicat de la Automecanica Moreni și președintele Alianţei Sindicatelor din Industria de Apărare și Aeronautică (ASIAA), acesta fiind și singurul care se agită și aleargă după contracte. Bucuroiu atrage atenția că Automecanica Moreni, Reșița, Făgăraș, Victoria, Metrom au ajuns să fie societăți moarte. O situație foarte, foarte grea, cu pierderi de 200 de angajați, o are și Electromecanica Ploiești.

”Și asta în plină desfășurare de forțe pe miliarde de euro, noi avem societăți muribunde, ceea ce înseamnă că nu există niciun interes să se fabrice ceva în România. Și UMB trece printr-o perioadă grea. Au realizat modernizarea tancului românesc Bizon și nu li s-a dat verde de la MApN de un an de zile să continue cu aceste modernizări. Totodată, lotul următor de 150 de Piranha încă nu a primit verde de la MApN și, dacă nu se pornește, vor intra și ei în colaps”, semnalează Constantin Bucuroiu, președintele ASIAA.

Împinși, deliberat, spre faliment

Sindicaliștii nu înțeleg ce se întâmplă la Ministerul Apărării Naționale, pentru că anul acesta Automecanica Moreni a avut program de mentenanță pentru 50 de blindate, iar până la această oră a primit doar 11 bucăți.

”Societatea, când și-a construit bugetul, și l-a construit pe 50 de blindate la reparații, iar când MApN trimite doar 11 este clar că intră automat pe pierderi. Ce nu înțeleg eu e că MApN este la USR, iar Ministerul Economiei, tot la USR, și ar trebui să vorbească între ei. Peste tot aud politicienii cum spun că vom avea 16 miliarde de euro, dar cu banii aceștia ar trebui să faci producție militară, dar totul e blocat. Scopul lor este să distrugă și ce a mai rămas din industria de apărare. Nu poți să ții bugetele de venituri și cheltuieli blocate până în octombrie-noiembrie și apoi, în decembrie să ne spună că nu am făcut investiții și să ne ia banii. Plus de asta, dacă ne dau bani pe investiții și nu ai producție, nu ai din ce plăti TVA-ul și atunci descurajează conducerile societăților să facă investiții, pentru că se tem că-i leagă dacă nu plătesc TVA. Legea e făcută în așa fel încât să nu ai scăpare, indiferent pe ce cale o apuci”, ne-a declarat președintele ASIAA, Constantin Bucuroiu.

Blocați intenționat

Ministerul Economiei trebuia să semneze o procedură pentru autorizarea Automecanica Moreni ca centru de mentenanță mașini de luptă Humvee, de un an și 8 luni, dar nici până acum nu a semnat, susțin sindicaliștii din sector. ”Avem un administrator special la societate, care este reprezentant al Ministerului Economiei, și ar fi putut să se ocupe, dar nu a făcut nimic. Forțele speciale ale MApN au blocate 130 de mașini Humvee și așteaptă să ni le trimită, dar până nu se finalizează autorizarea nu putem demara reparațiile. Chiar și Forțele terestre de la MApN au 40 de Humvee pe care vor să ni le trimită la reparat, dar totul este blocat”, ne-a mai precizat Constantin Bucuroiu, președintele ASIAA.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
283 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Zenville

Ultimele știri

proger