Cauta

Mașinile electrice trag în jos vânzările producătorilor din Europa

Mașinile electrice trag în jos vânzările producătorilor din Europa - Ziarul National

Vânzările de automobile stagnează pe fondul slăbiciunii vehiculelor electrice, determinând producători precum Ford și Volkswagen să impună reduceri de costuri

Vânzările de automobile stagnează pe fondul slăbiciunii vehiculelor electrice, determinând producători precum Ford și Volkswagen să impună reduceri de costuri.

Mașinile electrice trag în jos vânzările producătorilor din Europa - Ziarul NationalÎnmatriculările de mașini noi au crescut cu doar 0,1% în octombrie comparativ cu anul trecut, ajungând la 1,04 milioane de unități, a declarat Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile, citată de Bloomberg. Declinurile din Franța, Italia și Regatul Unit au anulat în mare parte expansiunea din Germania, cea mai mare piață auto din regiune.

Tranziția către vehicule electrice întâmpină obstacole, iar presiunea costului vieții restrânge bugetele. Ford a anunțat miercuri planuri de a reduce încă 4.000 de joburi, aproximativ 14% din forța sa de muncă locală. Volkswagen insistă asupra măsurilor de economisire, inclusiv închideri fără precedent de uzine în Germania.

Vănzările de EV-uri rămân în scădere pentru anul în curs, după ce factorii de decizie politică au redus sprijinul pentru achiziții. În Germania, au scăzut cu 4,9% în octombrie și cu mai mult de un sfert după primele zece luni.

Recent,  Porsche și Mercedes-Benz  și-au redus ambițiile în ceea ce privește vehiculele electrice, invocând un avans mai lent decât cel așteptat pentru modelele plug-in.

În timp ce Berlinul a luat în considerare reintroducerea unor ajutoare pentru a sprijini producătorii de automobile aflați în dificultate, nu este clar dacă va putea merge înainte după ce coaliția de guvernare a cancelarului Olaf Scholz s-a prăbușit.

O scădere a vânzărilor de vehicule electrice la nivel european crește riscul ca producători precum VW, Stellantis  și Renault  să ajungă să plătească miliarde de euro în amenzi dacă nu reușesc să respecte regulile mai stricte privind emisiile,  care urmează să intre în vigoare anul viitor.

În schimb, cumpărătorii se îndreaptă spre vehicule hibride alimentate de un motor cu ardere internă și o baterie mai mică, beneficiind de pe urma producătorilor conduși de Toyota Motor Corp. Vânzările de hibride au crescut cu 16% luna trecută.

Volkswagen, care este blocat în negocieri cu sindicatele pentru reduceri de costuri pe scară largă în Germania, a înregistrat o creștere a înmatriculărilor cu un modest 13% în octombrie. Vânzările Stellantis au scăzut cu 17% în aceeași perioadă.

Ultimele stiri

  • Sesizarea CCR, din nou la îndemâna președintelui: Nicușor Dan anunță o schimbare majoră de jurisprudență
  • Citrice destinate furajării animalelor, vândute în România ca produse de calitatea I: avertisment dur al ANPC FOTO
  • Taxa turistică de 10 lei, miza bugetară a Capitalei: Primăria estimează venituri de 15 milioane de lei
  • Știai că stomacul produce 90% din serotonina corpului? – Intestinul ca „al doilea creier”
  • Viagra, soluția neașteptată pentru bradul de Crăciun: metoda care face pomul să rămână verde mai mult timp
  • Mesele de sărbători fără excese: cum să te bucuri de preparate tradiționale fără disconfort
  • Previziunile Babei Vanga pentru 2026. Ce a prezis vestita clarvăzătoare despre un nou Război Mondial
  • Taxă „de horoscop”, introdusă la Spitalul Clinic din Suceava. Pentru ce se cere, de fapt, 100 de lei
  • Cele mai frumoase 9 târguri de Crăciun din Europa
  • Vești proaste pentru bugetari! Premierul Bolojan refuză să facă punte între Anul Nou şi Bobotează
  • Exit mobile version