Cauta

Mașinile electrice trag în jos vânzările producătorilor din Europa

Vânzările de automobile stagnează pe fondul slăbiciunii vehiculelor electrice, determinând producători precum Ford și Volkswagen să impună reduceri de costuri

Vânzările de automobile stagnează pe fondul slăbiciunii vehiculelor electrice, determinând producători precum Ford și Volkswagen să impună reduceri de costuri.

Înmatriculările de mașini noi au crescut cu doar 0,1% în octombrie comparativ cu anul trecut, ajungând la 1,04 milioane de unități, a declarat Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile, citată de Bloomberg. Declinurile din Franța, Italia și Regatul Unit au anulat în mare parte expansiunea din Germania, cea mai mare piață auto din regiune.

Tranziția către vehicule electrice întâmpină obstacole, iar presiunea costului vieții restrânge bugetele. Ford a anunțat miercuri planuri de a reduce încă 4.000 de joburi, aproximativ 14% din forța sa de muncă locală. Volkswagen insistă asupra măsurilor de economisire, inclusiv închideri fără precedent de uzine în Germania.

Vănzările de EV-uri rămân în scădere pentru anul în curs, după ce factorii de decizie politică au redus sprijinul pentru achiziții. În Germania, au scăzut cu 4,9% în octombrie și cu mai mult de un sfert după primele zece luni.

Recent,  Porsche și Mercedes-Benz  și-au redus ambițiile în ceea ce privește vehiculele electrice, invocând un avans mai lent decât cel așteptat pentru modelele plug-in.

În timp ce Berlinul a luat în considerare reintroducerea unor ajutoare pentru a sprijini producătorii de automobile aflați în dificultate, nu este clar dacă va putea merge înainte după ce coaliția de guvernare a cancelarului Olaf Scholz s-a prăbușit.

O scădere a vânzărilor de vehicule electrice la nivel european crește riscul ca producători precum VW, Stellantis  și Renault  să ajungă să plătească miliarde de euro în amenzi dacă nu reușesc să respecte regulile mai stricte privind emisiile,  care urmează să intre în vigoare anul viitor.

În schimb, cumpărătorii se îndreaptă spre vehicule hibride alimentate de un motor cu ardere internă și o baterie mai mică, beneficiind de pe urma producătorilor conduși de Toyota Motor Corp. Vânzările de hibride au crescut cu 16% luna trecută.

Volkswagen, care este blocat în negocieri cu sindicatele pentru reduceri de costuri pe scară largă în Germania, a înregistrat o creștere a înmatriculărilor cu un modest 13% în octombrie. Vânzările Stellantis au scăzut cu 17% în aceeași perioadă.

Ultimele stiri

  • City îl blochează pe Grealish! Suma colosală pentru un împrumut!
  • Al doilea șoc al Chinei!
  • Vor continua exporturile chineze să sfideze războiul comercial al SUA?
  • România, locul 1 mondial la proba experimentală a Olimpiadei Internaționale de Fizică. Ionuț Stan, tânărul geniu care a scris istorie la Paris, în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
  • FCSB și CFR Cluj, adversari accesibili în play-off-ul Europa League!
  • Un dolar pentru 925.000 de riali. Iranul vrea să elimine patru zerouri din moneda națională
  • Horia Constantinescu îi cântă în strună lui Bolojan: drone care ne vor spiona casele
  • Elveția intră în jocul acuzațiilor după șocul tarifar american
  • Un acord ”totul sau nimic” în Gaza?
  • ULTIMA ORĂ. Se cere referendum pe tema pensiilor speciale. Petiție semnată de zeci de mii de români, înaintată către Președinție/„O pensie trebuie să reflecte contribuția, nu privilegiul”
  • Exit mobile version