Electrificarea completă aduce multe probleme companiilor din Europa: lipsa de modele accesibile, o lansare mai lentă decât se anticipa a punctelor de încărcare și impactul potențial al tarifelor asupra vehiculelor electrice fabricate în China.
Volvo Cars a anunțat miercuri că a renunțat la planul său puternic promovat de a vinde numai vehicule electrice până în 2030, invocând necesitatea de a fi „pragmatic și flexibil” în condițiile de piață în schimbare.
Volkswagen, aflat în criză, și mai mulți alți producători auto, printre care Ford și Mercedes-Benz, au anunțat planuri de amânare a obiectivelor anterioare de eliminare treptată a vânzărilor de mașini cu motoare cu combustie internă în Europa.
“O mulțime de producători trec în mod evident prin acest proces de amânare a obiectivelor de electrificare în acest moment. Se observă în întreaga industrie”, a declarat Tim Urquhart, analist principal în domeniul automobilelor la S&P Global Mobility, în cadrul emisiunii «Squawk Box Europe» de la CNBC.
„Mulți producători care au încetat să mai investească în tehnologia motoarelor cu combustie internă au început să realizeze că nu vor fi competitivi și nu vor avea în showroom-uri mașinile pe care oamenii vor să le cumpere”, a adăugat el.
Guvernele din piețele cheie au implementat măsuri pentru a încuraja oamenii să cumpere vehicule 100% electrice, cu obiective obligatorii – o tendință pe care Urquhart a descris-o ca fiind „din ce în ce mai problematică”.
Consecințele politicii ecologice
Într-adevăr, consumatorii se îndepărtează de modelele electrice din cauza prețului și autonomiei limitate. Pentru mulți dintre ei, electrificarea nu înseamnă altceva decât o presiune inutilă de a-și schimba complet obiceiurile și paradigma mobilității.
Valabil și pentru producătorii auto, dar aceștia înregistrează pierderi mari pentru că au investit într-un sector care nu le mai aduce profitul scontat.
De mai bine de un secol, motoarele pe benzină și motorină au reprezentat adevărata creștere a industriei. De fapt, tranziția la mașinile electrice nu înseamnă viitorul, ci o abordare incertă și, mai ales, păguboasă.
Producătorii europeni trag acum ponoasele unei politici ecologice care, așa cum au avertizat mulți analiști, ar putea să-i arunce în faliment. Dacă și giganți precum Volkswagen și Mercedes se confruntă cu dificultăți, atunci direcția acestei tranziții se îndreaptă spre catastrofă.