Cauta

Mașinile electrice: realitatea sumbră din spatele promisiunilor politice

Mașinile electrice: realitatea sumbră din spatele promisiunilor politice - Ziarul National

Electrificarea se dovedește a fi una dintre cele mai semnificative perturbări înregistrate vreodată în sectorul auto

Având în vedere că vânzările sunt la un nivel scăzut, iar adoptarea vehiculelor electrice este încă departe, producătorii și furnizorii de echipamente trec printr-o perioadă de criză.

Mașinile electrice: realitatea sumbră din spatele promisiunilor politice - Ziarul NationalElectrificarea se dovedește a fi una dintre cele mai semnificative perturbări înregistrate vreodată în sectorul auto. Și a prins viteză după scandalul Dieselgate din 2015.

Trendul ecologist înseamnă că  politicienii preiau puterea asupra producătorilor. Dar, pe fondul promisiunilor frumoase și al obiectivelor prea ambițioase, companiile auto, în sensul cel mai larg al termenului (producători, rețele, subcontractanți), sunt cele care suferă.

În 2021, Carlos Tavares și-a exprimat temerile la anunțarea deciziei UE de a interzice vânzarea de automobile cu motor cu combustie din 2035. Această decizie este politică, mai degrabă decât una tehnică, ducând la pierderi majore de locuri de muncă. Ca să nu mai vorbim de o creștere a prețului modelelor. Analiza șefului Stellantis a fost cea corectă.

Vești proaste

De la începutul acestui an, s-au succedat veștile proaste, relatează Automobile Magazine. Confruntați cu scăderea vânzărilor, producătorii de echipamente sunt primii afectați. ZF renunță la un sfert din forța sa de muncă din Germania până în 2028, în timp ce Bosch suprimă 1 500 de joburi în divizia sa de sisteme electronice de bord.

Valeo intenționează să închidă trei fabrici în Franța. ACC – producător de baterii și filială a Stellantis, TotalEnergie și Mercedes – își îngheață planurile pentru fabricile din Germania și Italia.

Northvolt, un producător suedez de baterii la care Volkswagen este acționar, va reduce 1 600 de locuri de muncă în Suedia. Ca un simbol al dificultăților cu care se confruntă acești furnizori –se află de ceva timp într-o situație dificilă –  producătorul de roți BBS a cerut intrarea în faliment. Acesta a fost și cazul faimosului producător de scaune Recaro.

În prima linie, grupul Volkswagen a anunțat că două uzine din Germania ar putea fi închise. Soarta uzinei din Bruxelles, unde Audi produce Q8 e-tron, pare să fi fost deja decisă: ar putea cădea în mâinile companiei chineze Nio. Chiar și Tesla a anunțat o  reducere cu 10% a forței sale de muncă.

Și, mai general, fabricile care produc mașini electrice sunt afectate în mod regulat de închideri din cauza lipsei de comenzi. Atât de mult încât unele modele care erau inițial electrice schimbă acum viteza și revin la motoare cu ardere internă (Fiat 500, Jeep Avenger). Vremurile sunt grele, iar capătul tunelului nu este chiar după colț.

Ultimele stiri

  • Intervenție ca în filme în Capitală! Cum a fost salvată o femeie care se baricadase în locuință! – VIDEO
  • În mare secret, China construieşte cel mai mare baraj din lume. Ce beneficii va aduce “mega-mamutul” din Munţii Himalaya
  • Intră fraţii Dedeman şi pe piaţa alimentară, iar pe lângă ciocane, vor vinde şi pâine? Familia Pavăl ar fi cumpărat magazinele Carrefour
  • Dominic Fritz îşi învârte oamenii din USR de la un minister la altul. Radu Miruţă rămâne cu “drepturi depline” la MApN. Cine vine în locul lui la Economie
  • „Totul este mai scump”. Cât costă masa de Crăciun în acest an. Mulți români își calculează bugetul până la ultimul leu
  • Pensionarii din întreaga lume care au pus un ban deoparte cât timp au muncit aleg să se retragă într-o ţară apropiată de România
  • Protest al sindicaliștilor, joi, la Cotroceni! Austeritatea scoate oamenii în stradă/Nicușor Dan e plecat din țară
  • Donald Trump a ţinut un discurs în faţa naţiunii, la 11 luni de mandat la Casa Albă. L-a desfiinţat pe Biden, apoi a anunţat cine primeşte câte 1.776 de dolari
  • Accident grav în București. O mașină s-a răsturnat, trei oameni au fost transportați la spital
  • Bolojan îi ia la țintă și pe românii cu handicap: „E o problemă serioasă” / Ce plan are premierul cu salariul minim
  • Exit mobile version