Cauta

Mașini electrice: companiile din China cheltuiesc mai mult decât Tesla pe cercetare

Mașini electrice: companiile din China cheltuiesc mai mult decât Tesla pe cercetare - Ziarul National

Producători chinezi – unii listați pe bursa din SUA - cheltuiesc deja mai mult decât compania lui Elon Musk pentru cercetare și dezvoltare

Producători chinezi – unii listați pe bursa din SUA –  cheltuiesc deja mai mult decât compania lui Elon Musk pentru cercetare și dezvoltare.

Mașini electrice: companiile din China cheltuiesc mai mult decât Tesla pe cercetare - Ziarul National Este o strategie de supraviețuire pe piața auto din China, cea mai mare din lume. Mașinile full electrice și cele cu propulsie hibridă au crescut rapid, depășind 40% din vânzări, potrivit CNBC.

De la Nio la BYD

Dintre cele patru companii chineze de automobile electrice cotate la bursa americană, Nio s-a clasat pe primul loc, cheltuind aproape 29% din venituri în primele trei luni ale anului pe cercetare și dezvoltare. Acest procent este mult mai mare decât cel al Tesla, de 5,4% în primul trimestru și de 4,2% în al doilea.

Feng Shen, președintele comitetului de gestionare a calității Nio, susține “noile tehnologii și inovarea lanțului de aprovizionare”. Shen, care este și vicepreședinte executiv al Nio, a fost anterior președinte al mărcii de vehicule electrice de lux Polestar în China și a lucrat în managementul calității la Ford Motor în S.U.A. și China.

În septembrie 2022, Nio și-a deschis a doua fabrică în orașul Hefei, un hub pentru multe companii auto. Fabrica are aproximativ 2.000 de angajați și 756 de roboți, care automatizează o mare parte din producție.Mașini electrice: companiile din China cheltuiesc mai mult decât Tesla pe cercetare - Ziarul National

Zeekr, filială a Gelly, a cheltuit 13% din vânzări pentru cercetare și dezvoltare. Geely s-a clasat pe locul al doilea în ceea ce privește vânzările de vehicule cu noua generație de baterii în prima jumătate a anului, plasând Tesla pe poziția a treia, conform China Passenger Car Association. De asemenea, a lansat “Aegis Short Blade Battery” și o arhitectură pentru mașini electrice numită SEA, despre care spune că permite o producție mai rapidă.

Xpeng a avut o intensitate a cercetării și dezvoltării de 20% în primul trimestru, iar Li Auto a înregistrat 11%.

Dar când vine vorba de dolari americani absoluți, BYD, cotată la Hong Kong, a cheltuit echivalentul a 1,47 miliarde de dolari pe cercetare în primul trimestru – sau 8,5% din veniturile sale –  față de 1,15 miliarde de dolari cheltuiți de Tesla în aceeași perioadă.

Pentru viitor, companiile de automobile electrice încearcă să se diferențieze în ceea ce privește bateria și software-ul – două categorii dominate de CATL și, respectiv, Huawei, a declarat Jing Liu, profesor de contabilitate și finanțe și director al centrului de cercetare a investițiilor la Cheung Kong Graduate School of Business.

Ultimele stiri

  • Virușii atacă programat fermele din UE. Război civil pentru apărarea zootehniei
  • În ciuda tarifelor vamale, companiile chinezești dau năvală în SUA
  • Adio,civilie! Rheinmetall mizează all-in pe sectorul militar
  • UPDATE. Tensiuni uriașe în stradă, la Bruxelles! Poliția intervine cu tunuri cu apă şi gaze lacrimogene împotriva fermierilor care protestează – VIDEO
  • Fisură în strategia verde a UE
  • Paraditorii își zic reformiști și vor să aplice din nou schema ”dați-ne omul! Cazul îl facem noi!”
  • Șeful CJ Constanța demisionează. Florin Mitroi: „A fost o decizie foarte grea”
  • Cutremur în România. Ce magnitudine a avut seismul de joi, 18 decembrie
  • Intervenție ca în filme în Capitală! Cum a fost salvată o femeie care se baricadase în locuință! – VIDEO
  • În mare secret, China construieşte cel mai mare baraj din lume. Ce beneficii va aduce “mega-mamutul” din Munţii Himalaya
  • Exit mobile version