Cauta

Mașini chinezești: de ce nu ar avea loc temuta invazie pe continentul european

În prezent, prioritatea producătorilor auto din China este consolidarea vânzărilor pe piața lor internă

Cu tehnologia lor electrică avansată și prețurile lor agresive, mărcile chinezești stârnesc temeri cu privire la o avalanșă de mașini noi care vin spre Europa. Dar par mai puțin justificate, cel puțin pe termen scurt.

Hiphi, Aito, Hima, Rising, Li, Neta, Maxus, Dayun și sub-brandul său Yuanhang, Arcfox, Jidu, iCar, Aion, Skyworth. Este mai mult decât probabil să nu cunoașteți niciuna dintre aceste mărci, notează L’Automobile Magazine. Și este normal, deoarece, potrivit specialiștilor, piața chineză este formată dintr-un număr foarte mare de producători.

În timp ce unele sunt submărci ale unor grupuri bine stabilite, multe au fost create foarte recent de start-up-uri care sunt adesea novice în domeniul auto, provenind din sectorul tehnologiei.

Tinerețea relativă a pieței auto chineze și trecerea la vehiculele electrice, o tehnologie mai puțin complicată de stăpânit pentru noii jucători decât combustia internă, au facilitat această abundență – și chiar exagerare.  Pentru un european, diversitatea modelelor, adesea foarte exotice, este uimitoare în marile orașe precum Guangzhou sau Beijing.

Modelele de dimensiuni mari nu sunt pe gustul europenilor

Ceea ce impresionează mai mult este dominația mașinilor de dimensiuni mari, cum sunt SUV-urile de cinci metri lungime. Întrucât automobiliștii chinezi trebuie să își transporte și părinții, care, în general, nu au deținut niciodată o mașină și sunt foarte respectați pentru vârsta lor înaintată, cumpărătorii preferă modelele care oferă spațiu maxim pe locurile din spate.

Această tendință a fost evidentă și la ultimul Salon Auto de la Beijing, unde standurile au fost aproape în întregime ocupate de modele supradimensionate, chiar enorme, adesea cu linii exuberante și specificații tehnice sofisticate.

Prin urmare, toate modelele chinezești prezentate par mult prea mari pentru a  atrage clienții europeni. Chiar și gigantul electric BYD se luptă cu modelele sale Dolphin și Atto3, care sunt rezonabile ca dimensiuni, dar dezamăgitoare la volan.

În prezent, prioritatea producătorilor auto chinezi este consolidarea vânzărilor pe piața lor internă, care nu mai este în creștere (sau chiar în ușoară scădere, la 23 de milioane de unități) și unde supracapacitatea industrială pare evidentă.

Inevitabil, unele mărci nu vor avea succesul scontat și vor dispărea. Altele vor fi absorbite de cele mai mari. Acesta este modul în care o piață se maturizează. În același timp, fără o creștere a vânzărilor interne, este tentant să încerci să crești în altă parte. În Europa, unde factorii de decizie doresc să impună tehnologia electrică, pe care China o stăpânește, până în 2035.

Dar fără un produs adecvat și fără o imagine, provocarea este una dificilă. Cu atât mai mult cu cât avantajul  de preț riscă să fie subminat de taxele substanțiale pe care UE dorește să le impună cât mai curând modelelor chinezești.

Rămâne de văzut ce efect vor avea aceste taxe și ce măsuri competitive vor lua producătorii europeni care exportă masiv în China. Poate că o  invazie a  mașinilor chinezești în Europa a fost îngreunată de gusturile europenilor. Dar se pot schimba – pe termen lung.

Ultimele stiri

  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 21 august 2025 – Starea ta de spirit se îmbunătățește mult
  • Alege ce citești
  • Nicușor Dan: „Vom contribui la garanții solide de securitate pentru Ucraina”. Dar pe români i-ai întrebat?
  • Incompetență generalizată. Bulibășeală totală în proiectele din PNRR
  • Trump se autoproclamă „erou de război”
  • Schimbarea Legii insolvenței, amânată. Se dă timp pentru ultimele tunuri date bugetului
  • Cafeaua decofeinizată prin CO₂ supercritic: cum se face, ce pierde (dacă pierde ceva) și cât de sănătoasă e cu adevărat
  • Se cere excluderea Israelului din competiții!
  • Jaf ca-n filme, cu patronul lui Marius Marin și Adrian Rus victimă
  • Exit mobile version