Va riposta China cu tarife vamale la mașinile europene, vizând BMW și Mercedes din Germania? Va impune tarife la produsele agricole ale fermierilor europeni influenți din punct de vedere politic? Sau asupra produselor de lux din Italia și Franța? Gigantul asiatic are aceste opțiuni la îndemână.
Potrivit AP, observatorii piețelor avertizează că ar putea izbucni un război comercial, crescând prețurile pentru consumatori și afectând exportatorii și lucrătorii acestora de ambele părți. Oficialii de la Beijing au reiterat joi că vor lua „toate măsurile necesare” pentru a proteja drepturile și interesele companiilor chineze.
Primul foc de avertisment
China a tras un foc de avertisment în ianuarie, lansând o anchetă antidumping asupra exporturilor europene de brandy, inclusiv cognacul francez. Franța a fost unul dintre principalii susținători ai anchetei Uniunii Europene care a dus la anunțul privind tarifele pe mașinile elctrice chinezești.
UE investighează, de asemenea, subvențiile acordate companiilor chinezești din domeniul eolian și solar și dacă China restricționează în mod incorect accesul pe piața dispozitivelor medicale, o plângere de lungă durată a producătorilor europeni.
Urmează artileria grea ?
Global Times a relatat că firmele chineze intenționează să ceară guvernului să lanseze o anchetă antidumping privind anumite produse din carne de porc din UE și o anchetă privind subvențiile pentru anumite produse lactate.
A citat, de asemenea, un important expert chinez din industria auto care a cerut majorarea tarifelor pentru vehiculele importate cu motoare mai puternice, o măsură devastatoare pentru exporturile germane de înaltă clasă de la Mercedes și BMW.
Volkswagen și-a exprimat îngrijorarea că tarifele UE pentru vehiculele electrice chinezești ar putea escalada conflictele comerciale și a declarat că blocul promovează o tendință continuă spre protecționism, naționalism și izolaționism.
Firma de cercetare Sanford C. Bernstein a remarcat că impactul asupra producătorilor germani va fi atenuat de faptul că majoritatea mașinilor vândute în China sunt fabricate pe plan local. Doar 2% din vânzările Volkswagen pe piața chineză reprezintă importuri vulnerabile la tarifele mai mari, alături de 15% pentru BMW și 19% pentru Mercedes-Benz.
Calculele efectuate de Rhodium Group au arătat că cinci din cele șase modele de la BYD, cel mai mare producător de vehicule electrice din China, ar obține profit cu un tarif de 30%, în timp ce un Tesla Model 3 fabricat în China s-ar vinde în pierdere.
Gabriel Wildau, analist la firma de consultanță Teneo, susține că China poate impune tarife de retorsiune pentru produsele de lux italiene și franceze, dar și pentru cosmetice, vin, ciocolată sau mobilier.
CHINA ESTE PRIMA ECONOMIE A LUMII. IN PLUS, NU E BAZATA PE EXPLOATARE, PRECUM CEA A SUA
China e prima economie a lumii. Daca maine China opreste exportul de chiloti in SUA si UE, lumea „libera” va umbla in curu’ gol. Iar daca rusii vor opri exportul de uraniu catre SUA, americanii isi vor incarca Aifoanele la opaitz!
UE A FOST FAULTATA GRAV IN ULTIMII ANI DE AMERICA ,VEZI DOAR GOLANIA COVID SI MILIARDELE DE VACCINURI ;VEZI CRIZA ENERGETICA INSTRUMENTATA DE AMERICA ,VEZI SABOTAREA CELOR DOUA GAZODUCTE NORD STREAM 1+2 ,VEZI DECARBONATAREA GAZELOR O TAMPENIE ,VEZI GREEN DEALUL ALTA IDIOTENIE ,VEZI STAREA DE VASALITATE A UE FATA DE AMERICA PRIN GRIJA GASTII DE LA BRUXELLES.
AMERICA E DEJA PE TOPOGAN ,IN DISPERARE AMERICA SANTAJEAZA ORCE TARA NU I SE ALATURA.
CHINA SI-A GASIT LOCUL IN AFRICA PENTRU RESURSE ,SI ASTA NU CONVINE FRANTEI !.
CHINA SI-A CONSTRUIT NAVE DE MARE CAPACITATE PENTRU CONTAINERE,A DEMARAT CONSTRUIREA TERESTRA A NOULUI DRUM AL MATASII,
ASTA II SPERIE PE AMERICANI.
FORTA DE AZI A CHINEI ESTE CEA TEHNOLOGICA SI EDUCATIONALA ,ARE IN SPATE ZECI DE MILIOANE DE SPECIALISTI !!.