Cauta

Guvernele, în foame de bani: taxele pe mașinile electrice adaugă costuri pentru cumpărători

Guvernele, în foame de bani: taxele pe mașinile electrice adaugă costuri pentru cumpărători - Ziarul National

Noile taxe și măsuri fiscale sunt menite să compenseze scăderea accizelor la benzină și motorină

Factorii de decizie politică la nivel mondial impun noi taxe pentru vehiculele electrice, în condițiile în care renunțarea la motoarele cu combustie amenință să lase o gaură de 110 miliarde de dolari în veniturile guvernamentale din cauza scăderii încasărilor din taxele pe carburanți.

Guvernele, în foame de bani: taxele pe mașinile electrice adaugă costuri pentru cumpărători - Ziarul NationalRegatul Unit, Noua Zeelandă, Israel și majoritatea statelor americane se numără printre jurisdicțiile care introduc modificări fiscale și taxe pentru vehiculele electrice și hibride, menite să strângă fonduri și să compenseze scăderea accizelor la benzină și motorină.

“Este mai degrabă o penalizare”

Potrivit Financial Times, măsurile sunt variate, de la taxe de înmatriculare până la taxe de utilizare a drumurilor bazate pe kilometraj și taxe pentru punctele de încărcare publice.

“Este mai degrabă o penalizare”, a declarat Jeff Shoffner, care conduce un Chevy Bolt electric în Tennessee, unde taxele anuale s-au dublat în acest an, ajungând la 200 de dolari. “Nu mă opun plății taxei suplimentare, dar cred că este prea mare”.

Noile taxe vin într-un moment delicat pentru adoptarea vehiculelor electrice. Deși se așteaptă ca vânzările globale să atingă un nivel record în acest an, marjele de profit în scădere și creșterea mai lentă îi determină pe producătorii auto să frâneze planurile de electrificare.

Săptămâna trecută, directorul general al Tesla, Elon Musk, a închis întreaga divizie de supercarburanți a grupului, concediind sute de angajați ca răspuns la scăderea veniturilor producătorului de vehicule electrice.

„Colectarea taxei pe carburanți este în scădere de ceva timp din cauza creșterii eficienței combustibilului pentru vehiculele cu motoare cu ardere internă”, a declarat  Rachel Aland, director de transport la American Council for an Energy-Efficient Economy, un think-tank cu sediul la Washington DC.

Prezența din ce în ce mai mare a mașinilor electrice pe șosele pune o presiune suplimentară asupra unei surse importante de venituri guvernamentale.

Agenția Internațională pentru Energie estimează că, până în 2030, vehiculele electrice vor înlocui 6 milioane de barili pe zi din consumul mondial de petrol. În 2023, cererea a fost de 102 milioane de barili pe zi.

Datele AIE arată că trecerea la vehiculele electrice a deplasat anul trecut, la nivel global, venituri de 10 miliarde de dolari din taxele pe benzină și motorină, fără a se lua în considerare câștigurile modeste din noile venituri din taxele pe electricitate.

Se preconizează că pierderea netă va crește la 110 miliarde de dolari până în 2035, dacă țările își vor atinge obiectivele de electrificare, ceea ce ar însemna că guvernele vor fi deposedate de fonduri vitale, care sunt adesea alocate pentru a plăti întreținerea drumurilor și îmbunătățirea transporturilor.

Europa, unde țările au tendința de a percepe taxe mai mari pe benzină și motorină în comparație cu SUA și China, a reprezentat  60% din pierderile de venituri la nivel mondial. În timp ce țările vor recupera o parte din fonduri din taxele pe electricitate, veniturile sunt marginale în comparație cu pierderile din taxele pe carburanți.

Pe măsură ce un număr din ce în ce mai mare de guverne stabilesc termene limită pentru eliminarea treptată a mașinilor cu motoare cu combustie, factorii de decizie politică sunt nevoiți să ia în considerare reforme fiscale nepopulare.

Ultimele stiri

  • Rollercoasterul Bitcoin s-ar putea încheia cu primul declin anual din 2022
  • Român prins la furat într-un supermarket din Italia. În fața carabinierilor, a dat vina pe sărăcia din România
  • Virusul ONG-ist. Cum a ajuns România să fie controlată de „12%”?
  • Ce pensie va încasa un român, după noul mod de calcul al vechimii, din 2026. Casa de Pensii transformă zilele lucrătoare în zile calendaristice
  • Liberalii pasează taxa pe plastic în sarcina operatorilor economici. Urmează scumpirile
  • Unde poţi să te distrezi în vacanţa de Crăciun 2025. Cele mai populare destinaţii alese de românii cu familie numeroasă
  • Influența omului lui Trump, de neclintit
  • De ce mașinile ar putea obține note mai mici la testele de impact din 2026
  • Când intră ajutoarele sociale în luna decembrie 2025. Banii vin mai devreme pe final de an, înainte de Sărbătorile de iarnă
  • FIFA și SUA au conspirat împotriva Iranului? Șoc la CM 2026!
  • Exit mobile version