Cauta

Declinul mașinilor electrice nu este o veste proastă pentru consumatori

Declinul mașinilor electrice nu este o veste proastă pentru consumatori - Ziarul National

Creșterea vânzărilor de modele electrice la nivel mondial încetinește

Pe măsură ce creșterea vânzărilor de vehicule electrice la nivel mondial încetinește, constructorii de automobile și autoritățile de reglementare își pun o întrebare existențială: tendința este un impuls general?

Declinul mașinilor electrice nu este o veste proastă pentru consumatori - Ziarul National Unul dintre scenarii prevede că, în cele din urmă, cumpărătorii vor ajunge să se orienteze către EV-uri, deși sunt scumpe.

Producătorii vor trage ponoasele

Celălalt scenariu pare mai realist. În cazul în care prețurile nu scad sau dacă nu se răspunde preocupărilor legitime privind infrastructura de încărcare, șoferii ar putea opune rezistență pe termen nelimitat. Iar producătorii, care au investit enorm în electrificare, ar avea de pierdut.

Trecerea la vehiculele electrice va dura ceva timp. Noile modele care vor fi puse la vânzare depind de lucrările de instalare a stațiilor de încărcare, chiar și în țările cu economii dezvoltate. Dar prețul rămâne unul dintre marile obstacole. Pur și simplu, gama EV rămâne mult mai scumpă decât mașinile cu motor pe combustie.

Despre autonomie, puțin văd un avantaj în a încărca bateria la 200 de kilometri. Narațiunea conform căreia nu îți trebuie un automobil performant pentru a ajunge din punctul A în punctul B nu își mai are rostul: acest automobil costă cât o limuzină. Și atunci, mai degrabă conduci o limuzină.

Declinul mașinilor electrice nu este o veste proastă pentru consumatori - Ziarul NationalDe la Ford și General Motors  până la Bentley, constructorii de automobile din întreaga lume au retras planurile privind vehiculele electrice pentru a se concentra pe modelele hibride. Dar s-ar putea să nu fi mers suficient de departe. Anul trecut, industria auto mondială a produs 10,5 milioane de vehicule electrice și se așteaptă să producă 13,5 milioane în acest an. În 2025, conform previziunilor actuale, producția va crește și mai mult, ajungând la 18 milioane.

Cu toate acestea, vânzările, vor rămâne și mai mult în urmă. În 2023, interesul pentru vehiculele electrice a dus la vânzări de 9,5 milioane de vehicule, dar se preconizează că în 2024 cifra va fi de numai 9,8 milioane.

Problema unei oferte forțate

Unii investitori avertizează acum cu privire la o alocare greșită de capital în întreaga industrie auto. Ideea este că producătorii nu pot ieftini mașinile electrice, deoarece își pierd marja de câștig. Chiar și BYD – cel mai temut dintre noii jucători din China în domeniul EV – a văzut cum reducerile de prețuri i-au afectat propria profitabilitate în ultima săptămână.

În cele din urmă, prognoza mașinilor electrice va depinde de piață – cerere și ofertă. Problema este că o ofertă forțată este un semnal de criză pentru producători. Și unul care dă prilejul consumatorilor să se îndepărteze de ea.

Ultimele stiri

  • FOTO. Pompierii din Giurgiu au salvat un cățeluș dintr-un apartament în care izbucnise un incendiu. „Toto este acum în siguranță”
  • Zeci de turiști salvați de pe munte în ultimele 24 de ore. Unde au fost cele mai multe intervenții ale salvamontiștilor
  • A murit scriitorul Radu F. Alexandru. „Cultura română pierde una din personalitățile sale de excepție”
  • VIDEO. Scandal la primele ore ale dimineții, la intrarea în Mamaia. Șase tineri au ajuns la Poliție după o încăierare
  • Cele mai grave greşeli pe care le fac oamenii când folosesc un cuptor cu microunde. Unele pot pune locuinţa în pericol!
  • Miliardarul rus care a fondat Telegram vrea să lase cât mai mulţi moştenitori. Oferta lui pentru femeile care acceptă să-i nască un copil
  • Tragedie de proporţii în a doua zi de Crăciun! Doi tineri au murit după ce două maşini s-au ciocnit violent într-o comună din Bistrița-Năsăud
  • Ce se întâmplă cu vremea după valul de frig de Crăciun. Prognoza meteo până spre final de ianuarie/Informațiile vin de la ANM
  • Locuri de muncă în Bucureşti. Românii care vor să muncească în Capitală pot alege dintre 7.000 de joburi disponibile
  • Muncitorii au găsit o casetă metalică sub talpa Cavalerului de pe acoperişul Castelului Corvinilor. Ce se ascundea înăuntru
  • Exit mobile version