Cauta

De la cine vrea UE să obțină tarife zero pentru importurile de mașini

De la cine vrea UE să obțină tarife zero pentru importurile de mașini - Ziarul National

Uniunea Europeană dorește ca India să elimine tarifele la importurile de automobile în cadrul unui acord comercial îndelung așteptat

Uniunea Europeană dorește ca India să elimine tarifele la importurile de automobile în cadrul unui acord comercial îndelung așteptat, în timp ce guvernul premierului Narendra Modi este dispus la concesii pentru a încheia negocierile.

De la cine vrea UE să obțină tarife zero pentru importurile de mașini - Ziarul NationalIndia este deschisă la reducerea treptată a tarifelor la 10% de la mai mult de 100%, au declarat pentru Reuters două surse din industrie și un oficial guvernamental.

Se întâmplă în ciuda lobby-ului industriei pentru ca India să mențină un tarif de cel puțin 30% și să nu modifice taxele de import la vehiculele electrice timp de încă patru ani pentru a proteja jucătorii interni.

Cererile UE vin la câteva săptămâni după ce administrația președintelui american Donald Trump a solicitat o eliminare similară a taxelor de import pentru automobile, inclusiv pentru vehiculele electrice, ca parte a negocierilor comerciale bilaterale cu India, punând presiune pe producătorii auto interni.

O victorie pentru Volkswagen, Mercedes și BMW

Reducerea tarifelor va fi o victorie pentru companiile europene precum Volkswagen, Mercedes-Benz și BMW,  extinzându-le accesul în India. Ar putea fi și un câștig pentru Tesla lui Elon Musk, care va începe vânzările de vehicule electrice importate în India în acest an.

„UE a revenit solicitând un acord mai bun, iar India dorește să facă o ofertă mai bună”, a precizat una dintre surse.

Ministerul indian al Comerțului a transmis cererile UE și poziția Indiei oficialilor din Ministerul Industriilor și reprezentanților industriei auto în cadrul unei întâlniri de săptămâna trecută.

Piața auto indiană de 4 milioane de unități pe an este una dintre cele mai protejate din lume. Producătorii naționali au susținut că reducerile tarifare drastice ar distruge investițiile prin ieftinirea importurilor.

Tata Motors și Mahindra au făcut lobby în special împotriva reducerii tarifelor de import pentru vehiculele electrice, motivând că ar afecta un sector în care intenționează să investească mai mulți bani.

Industria a propus o reducere imediată a tarifelor pentru un număr limitat de automobile pe benzină, de la peste 100 % la 70 %, urmând ca apoi reducerea să se facă în etape, până la 30 %. În ceea ce privește vehiculele electrice, producătorii nu doresc nicio reducere a tarifelor până în 2029, urmată de o reducere treptată a importurilor limitate la 30%, au declarat sursele.

Deși nu a fost imediat clar dacă India a prezentat deja UE oferta sa privind tariful de 10 %, analiștii se așteaptă ca ambele părți să fie mai flexibile în negocieri, având în vedere amenințarea unui război comercial global și impactul creșterilor tarifare considerabile ale administrației Trump.

Antonio Costa, președintele Consiliului European, a scris recent pe platforma de socializare X că a sosit momentul să „avansăm decisiv în negocierile cu India”.

Ultimele stiri

  • Marcel Ciolacu, favorit detașat în alegeri pentru CJ Buzău
  • Alegerile pentru Primăria Capitalei 2025. Primele rezultate oficiale de la AEP
  • Cătălin Drulă, subiect de scandal politic după alegeri: Victor Ponta cere ieșirea USR de la guvernare
  • Alegeri pentru Primăria Capitalei. George Simion, după apariția rezultatelor exit-poll: „Nimeni nu ne poate trimite la colț” – VIDEO
  • Omul lui Nicușor, EȘEC TOTAL. În nici 2 ani, Cătălin Drulă a pierdut 3 ture de alegeri
  • Alegeri în București 2025. Daniel Băluță, reacție-fulger: Rezultatul exit-poll-ului este neconcludent/Este esențială numărătoarea voturilor – VIDEO
  • Alege ce citești
  • Alegeri în București 2025. Ciprian Ciucu, după aflarea rezultatelor EXIT-POLL: „Vreau să fac din București proiectul vieții mele” – VIDEO
  • Rezultate exit-poll, alegeri București. Ciprian Ciucu este noul primar al Capitalei
  • America pierde avantajul financiar. Asia se împrumută în euro
  • Exit mobile version