Cauta

Criza industriei auto din Europa: încetinirea cererii, scăderea vânzărilor

Vânzările europene de automobile au scăzut luna trecută, cei mai mari producători din regiune confruntându-se cu o încetinire a cererii care a declanșat o criză în industrie.

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 2% în noiembrie față de anul precedent, ajungând la 1,06 milioane de unități, în urma unui recul puternic în Franța și Italia, a anunțat joi Asociația Constructorilor Europeni de Automobile. Spania a fost singura piață importantă din regiune care a înregistrat o creștere a vânzărilor.

Potrivit Bloomberg, consumatorii rămân sub presiunea costurilor de trai, iar eliminarea subvențiilor pentru vehiculele electrice în unele țări a afectat și mai mult cererea pentru automobile cu emisii reduse, care sunt mai scumpe decât echivalentele lor cu motor cu combustie.

Cei mai mari producători de automobile din Europa, inclusiv Volkswagen  și Stellantis,  își accelerează eforturile de reducere a costurilor, încercând în același timp să calmeze sindicatele.

Criza și-a pus amprenta și asupra furnizorilor de automobile, cum ar fi compania suedeză de baterii Northvolt care a solicitat în noiembrie protecția legii falimentului.

În timp ce cumpărătorii europeni se străduiesc să se acomodeze cu mașinile electrice, înmatriculările de hibrizi sunt în creștere. Vânzările de vehicule, care sunt propulsate de motoare cu combustie și baterii mai mici, au crescut cu 16% în noiembrie.

Dar încetinirea industriei are implicații de mare amploare. VW propune concedieri și închideri de fabrici fără precedent, în timp ce Stellantis se chinuie să își revină după un an dezastruos, care a culminat cu demiterea, luna aceasta, a fostului director general Carlos Tavares.

Producătorii se confruntă separat cu amenzi de miliarde de euro în cazul în care nu respectă normele europene mai stricte privind emisiile, care vor intra în vigoare anul viitor.

Furnizorii au anunțat, de asemenea, măsuri drastice de reducere a costurilor ca răspuns la scăderea cererii. Bosch, ZF Friedrichshafen  și Schaeffler  se numără printre producătorii de piese de schimb care intenționează să reducă mii de locuri de muncă pe măsură ce consecințele afectează lanțul de aprovizionare al industriei auto. Alte industrii capitalizează pe seama problemelor lor. Companiile de apărare din Germania caută să angajeze lucrători din industria auto.

Ultimele stiri

  • Încă vicepremier? Dragoș Anastasiu a recunoscut că a plătit ani de zile „taxă de protecție” la ANAF
  • Seceta lovește crunt! Două râuri din Arad au secat complet. Primar: „Este totul uscat/ Fermierii foloseau apa la creșterea animalelor, iar acum…”
  • VIDEO. Cumplit! Șapte copii au murit, după ce o școală s-a prăbușit, în India. Bilanțul răniților
  • A semnat! Nicuşor Dan, undă verde pentru primul pachet de măsuri fiscale. Ce spune despre pachetul 2/„Nu sunt chestiuni care să fie dramatice”
  • „Casa Iubirii” sau rușinea televizată care ne face de râs în fiecare seară
  • Bianca-Maria Oană, elevă la Colegiul „Sfântul Sava” și cel mai tânăr paramedic SMURD din România: „Să fii medic înseamnă să lupți pentru viață în fiecare zi” – povestea tinerei selectate în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
  • Vremea se schimbă simțitor, după valul de caniculă: Urmează o săptămână cu ploi și temperaturi mai scăzute/Prognoza ANM pentru luna august
  • Val de reacții internaționale după ce Macron a anunțat că Franța va recunoaște statul palestinian. Ce spun SUA și Israel
  • Doi români care se întorceau din Grecia, reținuți în Bulgaria pentru tentativă de mituire a unor polițiști de frontieră
  • Caricatura Zilei
  • Exit mobile version