Cauta

Bruxelles-ul ecologist, năpasta producătorilor auto europeni

Bruxelles-ul ecologist, năpasta producătorilor auto europeni - Ziarul National

Confruntată cu obiective privind emisiile de CO2 care rămân la fel de restrictive ca întotdeauna, Asociația Constructorilor Europeni de Automobile(ACEA) depune eforturi pentru a le amâna și a evita amenzile colosale pe care le implică.

Bruxelles-ul ecologist, năpasta producătorilor auto europeni - Ziarul National Luca de Meo, șeful grupului Renault, este îngrijorat de aceste amenzi ce ar putea fi impuse încă din 2025 în fața unor obiective ecologice tot mai drastice. În calitate de președinte al ACEA,  un lobby puternic al industriei auto, încearcă să convingă Bruxelles-ul să cedeze.

Pe baza nivelului vânzărilor vehiculelor electrice, care ar trebui să reducă emisiile de CO2 din gama producătorilor,  Luca de Meo  a explicat că, până în 2025, industria europeană ar putea fi nevoită să plătească o amendă de 15 miliarde de euro, potrivit Automobile Magazine. Sau ar trebui să renunțe la producția a peste 2,5 milioane de mașini.

Pentru a evita oricare dintre aceste scenarii, ACEA ia măsuri pentru a încerca să amâne cu doi ani obiectivele privind emisiile.

Uniunea Europeană a introdus ceea ce se numește standardul CAFE, care impune un prag de emisii de 95 g de CO2 până în 2025 pentru 95% din vehiculele noi vândute în blocul comunitar. În caz de nerespectare, se va aplica o amendă de 95 de euro pe gram de dioxid de carbon care depășește pragul, înmulțită cu numărul de vehicule vândute de producătorul auto în cauză.

„UE trece printr-o criză cauzată de cererea slabă de vehicule electrice din partea consumatorilor și de concurența neloială din partea producătorilor de vehicule electrice din țări terțe, ceea ce înseamnă că industria europeană nu va fi în măsură să îndeplinească aceste obiective de reducere a emisiilor”, se arată în proiectul informal al ACEA, citat de Bloomberg.Bruxelles-ul ecologist, năpasta producătorilor auto europeni - Ziarul National

Pentru ca obiectivele să fie îndeplinite, ponderea vehiculelor electrice ar trebui să depășească 22%, în timp ce în prezent stagnează la 15%.

UE vrea să interzică mașinile cu motoare cu combustie internă până în 2023, dar EV-urile nu se vând bine. Prin urmare, tranziția ecologică  este mult mai dificilă decât se aștepta. Și nerealistă.

Politică climatică fără politică industrială

Într-un comunicat publicat la 12 septembrie,  ACEA a reluat concluzia lui Mario Draghi privind starea industriei de pe Bătrânul Continent, explicând că „sectorul auto este un exemplu-cheie al lipsei de planificare a UE, care aplică o politică climatică fără o politică industrială”.

Dacă Bruxelles-ul continuă cu măsuri care lovesc producătorii auto, fără să găsească soluții realiste pentru a ajuta o industrie vitală, atunci viitorul mașinilor europene se va transforma într-un coșmar.

Ultimele stiri

  • Nu tot ce zboara…
  • Horoscop 16 decembrie 2025 – Norocul pare să-ți zâmbească în acest moment
  • Nick Reiner, fiul celebrului regizor Rob Reiner, reținut în ancheta privind moartea părinților săi
  • Eurovision 2026 aduce reveniri surprinzătoare și proteste politice: România reintră în concurs
  • Trenurile spre Aeroportul Otopeni, blocate în câmp: peste 100 de pasageri riscă să piardă zborurile
  • Alege ce citești
  • Încurcăturile politicilor climatice. Ce vrea America de la Uniunea Europeană
  • Trădare sau incompetență? Statul român își EXECUTĂ propria fabrică de avioane
  • Cartel Alfa spulberă Guvernul Bolojan. ”Sacrificați cetățenii și protejați companiile și sponsorii de partid”
  • Și Cristiano se face “patron”. L-a costat 65 de milioane
  • Exit mobile version