Cauta

Autoritățile pun tunurile pe mașinile vechi. Verificări la sânge a uzurii dinamice și statice

Guvernul a găsit o altă metodă prin care să scoată din circulație mașinile vechi

Programul național prioritar pentru perioada 2025-2027 pentru implementarea Strategiei Naționale privind Siguranța Rutieră prevede, printre altele, o înăsprire a controalelor tehnice pentru mașinile mai vechi de 10 ani. Astfel, se preconizează instituirea unei evaluări a vehiculelor rulate pentru determinarea stării de depreciere, a uzurii dinamice și statice, precum și verificarea orelor de funcţionare a autovehiculului. 

Ministerul Transporturilor a publicat, în dezbatere publică, Programul național prioritar pentru perioada 2025-2027 pentru implementarea Strategiei Naționale privind Siguranța Rutieră. Unul dintre punctele importante este reprezentat de introducerea evaluării vehiculelor rulate pentru determinarea stării/gradului de depreciere, a uzurii dinamice și statice, verificarea electronică a odometrului pentru constatarea numărului real de kilometri parcurşi sau a orelor de funcţionare a autovehiculului.

În acest sens, vor fi identificate entitățile care pot derula activităţi de cercetare în domeniul siguranţei rutiere şi va fi elaborată o metodologie de evaluare tehnico-economică a vehiculului privind starea de depreciere și uzură reală, utilizând toate datele înregistrate în unitățile de comandă și modulele vehiculelor. Pentru derularea activităţii, se vor forma, de asemenea, experți și specialiști în domeniul evaluării vehiculelor rutiere rulate. Totodată, se va forma un grup de lucru în colaborare cu mediul academic, pe linie de stare tehnică, care să elaboreze metoda de evaluare tehnico-economică a vehiculelor, precum și o metodologie de constatare a deprecierii, a uzurii și a valorii reale a unui vehicul și a unei proceduri de lucru.

Inspecții de siguranță

Planul de acțiuni al strategiei mai prevede și promovarea și dezvoltarea activităţii de expertiză tehnică extrajudiciară și constatare tehnico-științifică auto, care implică evaluarea vehiculelor care au fost implicate în evenimente, prin realizarea inspecțiilor de siguranță. Inspecțiile vor evalua starea tehnică a vehiculelor care au fost implicate în evenimente pentru repunerea în circulaţie. Pentru aceasta se va construi pavilionul educațional la Centrul Tehnic Merișani pentru formarea specialiștilor în scopul realizării inspecțiilor de siguranță a vehiculelor implicate în evenimente rutiere și vor fi emise metodologia și a procedura de lucru pentru inspecția de siguranță rutieră, pentru verificarea funcționării în parametri a tuturor sistemelor de siguranță ale vehiculului.

Totodată, se va implementa și digitalizarea prelucrării datelor din domeniul vehiculelor rutiere. Pentru aceasta vor fi dezvoltate aplicații software care să permită colectarea de informații de la service-urile auto (cu privire la evenimente rutiere grave cu afectarea unor sisteme importante ale vehiculului, înlocuiri/reparații odometre, declanșarea airbagurilor etc).
În același timp, se vor unifica diferitele baze de date tehnice ale service-urilor, pentru analiza stării tehnice a vehiculelor, la nivel național, regional și local, pe componente și sisteme inteligente de asistență, pentru cunoașterea vehiculelor implicate în evenimente și care necesită efectuarea unei inspecții de siguranță.

Cutia neagră, montată pe autoturisme

Începând cu 07.07.2024 este obligatorie dotarea autovehiculelor ușoare noi cu dispozitive de înregistrare a datelor privind evenimentele, care stochează o gamă de date  anonimizate, privind vehiculul, pe o perioadă scurtă, înainte, în timpul și imediat după coliziune, astfel că este necesară formarea unor specialiști pentru analiza informațiilor stocate. În acest context, este necesară formarea experților și specialiștilor în domeniu, precum și promovarea și dezvoltarea activităţii de expertiză tehnică extrajudiciară și constatare tehnico-științifică auto.

Totodată, se vor înființa laboratoare de cercetare, constatări tehnico-ştiinţifice și expertize capabile să ofere baza tehnică pentru obținerea de date necesare unor analize complexe, corecte și precise, ce vizează metodologiile de monitorizare, inspecție și testare a vehiculelor pe toată durata vieții acestora, monitorizarea bunei funcționări a sistemelor de asistență a șoferului precum și a interfeței om-mașină (human-machine interface – HMI). În contextul acesta, se va întocmi o listă de masurători pentru prelevarea de date și informații necesare stabilirii gradului de uzură, a deprecierii, a bunei funcționări a vehiculului. Următorul pas va fi elaborarea unei liste de aparate, instrumente de măsură și softuri necesare culegerii de date necesare stabilirii stării tehnice reale a vehiculelor.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • PSD, campion la mersul pe loc
  • Noua consolidare fiscală, biruri puse doar pe populație
  • Va supraviețui ayatollahul Khamenei?
  • Agricultorii români îi dau peste nas Ursulei. ”Nu mâncăm armament, ci hrană produsă de fermieri”
  • Trump îl va înlătura pe șeful celei mai puternice bănci centrale din lume?
  • Pericolele triumfalismului în Orientul Mijlociu
  • Poza care i-ar putea grăbi plecarea lui Garnacho!
  • Republica Islamică nu va da înapoi
  • Boala devine un lux. Concediile medicale, taxate cu 20%
  • Exit mobile version