Cauta

Asiguratorii occidentali, aliații petrolului rusesc

Cel puțin cinci asigurători occidentali continuă să ofere acoperire navelor care transportă țiței rusesc, în ciuda temerilor că acestea ar putea încălca plafoanele de preț ale G7

Cel puțin cinci asigurători occidentali continuă să ofere acoperire navelor care transportă țiței rusesc, în ciuda temerilor că acestea ar putea încălca plafoanele de preț ale G7, a raportat joi Reuters, citând date de la comercianți și transportatori.

Grupul G7 al țărilor industrializate și aliații acestora au introdus o limită de preț de 60 de dolari pe baril pentru petrolul rusesc transportat pe mare în decembrie 2022, în încercarea de a reduce capacitatea Rusiei de a purta un război împotriva Ucrainei.

Dar Rusia a reușit să ocolească aceste restricții, țițeiul său Ural fiind vândut la 69,4 dolari pe baril în porturile baltice. Oficialii americani susțin că plafonarea prețurilor a forțat companiile rusești să vândă petrol fără asigurare sau transport maritim occidental, relatează The Moscow Times.

Cu toate acestea, cele cinci companii occidentale identificate de Reuters au furnizat asigurări pentru 10 petroliere care au navigat din Rusia către Asia în acest an, inclusiv două care au primit țiței de la gigantul petrolier de stat Rosneft.

Potrivit agenției de știri, acești asigurători au folosit atestate de la cumpărători și vânzători, solicitate de Trezoreria SUA, pentru a se asigura că activitatea lor este legală și respectă sancțiunile occidentale.

Patru dintre asigurători sunt membri ai International Group of P&I Clubs – un furnizor de asigurări pentru 90% din flota mondială, care a declarat în primăvara acestui an că plafonarea prețurilor de către G7 este inaplicabilă și a împins navele să se alăture unei „flote fantomă”.

Însă aceste petroliere nu sunt fantome, navigheză la vedere – cu sau fără asigurare – și nu le oprește nimeni.

Un al cincilea asigurător a furnizat Reuters o copie a poliței sale de asigurare pentru petrol rusesc și o copie în alb a unei scrisori de atestare. Dar atestatul nu solicită prețul petrolului, a precizat Reuters, adăugând că asigurătorii și proprietarii de nave nu sunt obligați să verifice prețurile în cadrul regimului de plafonare.

În opinia multor analiști,  industria petrolieră a Rusiei nu este atât de afectată de sancțiunile occidentale, având în vedere că exporturile  sunt canalizate spre țări care  nu au votat sancțiunile, inclusiv cele considerate drept piețe uriașe, precum China și India.

De fapt, întreaga economie rusă a rămas rezistentă, alimentată de veniturile uriașe din petrol și gaze. Banca centrală a Rusiei a avut un succes similar în sprijinirea rublei, ținând astfel inflația sub control.

Ultimele stiri

  • VIDEO. Motivul pentru care Nicușor Dan nu participă la festivitățile de Ziua Marinei, de la Constanța. Ministru: „E într-o perioadă de concedii”
  • Adormirea Maicii Domnului, prăznuită de credincioșii ortodocși pe 15 august. Tradiții și obiceiuri de Sfânta Maria Mare
  • UPDATE. Lumea întreagă, cu ochii pe întâlnirea Trump-Putin. Ce atitudine va adopta liderul de la Casa Albă la negocierile cu președintele rus?/Avionul lui Putin a aterizat în Alaska – VIDEO
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 15 august 2025 – Ai mult optimism și bună dispoziție astăzi
  • Alege ce citești
  • Trump și Putin împart lumea/România, piesa de decor pe care nimeni nu o vrea
  • Gata și cu PNRR. Bolojan blochează toate șantierele și renunță la contracte
  • Alertă națională. În plină criză energetică și cu prețuri majorate, profiturile Hidroelectrica s-au prăbușit
  • Statele UE părăsesc, tip-til, Green-Deal-ul Ursulei. Emisiile de CO2 au început să crească
  • Exit mobile version