După ani de așteptare, la sfârșitul lui 2023 așteptăm primele trenuri de la Alstom, pe care operatorii să le folosească pe Căile Ferate din România. Vor fi trenuri complet electrice.
Anul acesta ar urma să fie dați în folosință 100 de km de cale ferată reabilitați pe care se va putea circula și cu 160 km la oră susțin reprezentanții Pro Infrastructura.
37 de trenuri electrice
Căile ferate din România au ajuns să fie atât de distruse în timp încât a scăzut și viteza medie de circulație a trenurilor. Acum un tren de pasageri circulă în medie cu 40-50 de kilometri pe oră.
„În acest moment Autoritatea are primele 37 de trenuri electrice care vor intra în circulație în acest an. Este vorba de vehicule cu 350 de locuri în fiecare tren. Ramele seamănă cu cele de metrou, pentru cei familiarizați.
Sunt rame cu două posturi de conducere la cele două capete. Acces pe o serie întreagă de uși pe fiecare vagon și trenuri echipate pentru a răspunde inclusiv cerințelor persoanelor cu dizabilități, deci accesibilitate motrică și pe partea vizuală. Toate țin cont de standardele în acest domeniu.
Trenurile au toalete speciale ca trenurile din Occident. Totodată vor avea un anumit spațiu de catering. Sunt trenuri care vor circula pe distanțe lungi. Cel mai lung lung traseu va fi relația București – Craiova – Timișoara – Arad.
Linia este electrificată. Majoritatea tronsoanelor sunt electrificate și se modernizează și acea electrificare.
Sunt tronsoane care acum se electrifică, de exemplu, Cluj – Oradea. Astfel de trenuri vor putea să ajungă până aproape de granița maghiară”, a spus Ștefan Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, la Euronews Romania.