Cauta

Supravegherea la volan: mașinile, depozite de date personale

Dispozitivele personale, cum ar fi computerele și telefoanele inteligente, sunt cunoscute pentru colectarea fără discernământ a datelor utilizatorilor – o metodă controversată și deja obișnuită. Dar mașinile conectate nu sunt diferite în ceea ce privește modul în care colectează informații despre șofer și pasageri.

Automobilele tradiționale, electrice și autonome adună volume masive de date prin intermediul rețelelor de comunicații, al sistemelor electronice și al software-ului, ceea ce face ca informațiile personale să fie vulnerabile.

Datele de la bordul vehiculului sunt împărțite în informații personale și nepersonale. Primele sunt adesea asociate cu șoferii înșiși și includ detalii despre călătorie, stilul de conducere și date de la telefoanele sincronizate. Informațiile nepersonale provin de la senzorii autovehiculului și includ date meteorologice, condițiile de pe marginea drumului, detalii de întreținere etc.

În general, există un nivel scăzut de conștientizare în rândul automobiliștilor în ceea ce privește datele personale,iar cei mai mulți dintre ei nu sunt conștienți de măsurile pe care le pot lua pentru a-și proteja confidențialitatea.

Responsabilitatea de a asigura dreptul la viață privată al șoferilor revine în principal producătorilor de automobile. Trebuie să asigure transparența, informându-i pe clienți în mod clar și concis despre modul în care vor fi prelucrate datele lor și oferindu-le posibilitatea de a alege să renunțe.Prelucrarea datelor trebuie să se bazeze pe consimțământul proprietarilor de autovehicule, precum și al celorlalți utilizatori.

Vehiculele conectate riscă să fie piratate. Obținerea accesului ilegal la informațiile personale ale unui șofer este îngrijorătoare nu numai din perspectiva confidențialității datelor, ci și din punct de vedere al pericolului fizic. În cazul în care un hacker preia controlul unui vehicul conectat, acest lucru ar putea duce la pierderea controlului asupra frânelor, motorului sau direcției.

O modalitate simplă de a asigura confidențialitatea datelor despre vehicule este de a solicita consimțământul șoferilor pentru colectarea și prelucrarea datelor lor și de a-i lăsa să decidă dacă doresc ca acestea să fie eliminate. Dar puțin producători auto merg în această direcție, pentru că multe legi privind protecția datelor la nivel mondial sunt încă în fază incipientă.

Le revine autorităților de reglementare sarcina de a adopta legi și de a lua măsuri disciplinare împotriva producătorilor de automobile, a oricăror altor companii sau persoane care se angajează în practici nedrepte sau înșelătoare în ceea ce privește datele.

Ultimele stiri

  • Conferința Webdidactica „Conștient, nu dependent – Educația, prima linie în lupta antidrog” prezintă date alarmante despre consumul de droguri în rândul elevilor
  • Pană masivă de curent în Cehia: Praga și alte regiuni, afectate. „O situație excepțională”
  • Când va afla Georgescu dacă scapă de controlul judiciar: „Sunt bucuros că dosarul meu a ajuns în instanță”/Așteptat de susținători în fața Judecătoriei- VIDEO
  • Explozie uriașă la o benzinărie din Roma: cel puțin 20 de răniți – VIDEO
  • Coldea, „șeful cel mare”: Ies la iveală detalii-bombă din rechizitoriul DNA, despre rolul-cheie al fostului numărului 2 din SRI
  • Calcul estimativ. Câți bani pierde un român cu salariu de 4.000 de lei, lună de lună, din cauza scumpirilor
  • Angajații de la casele de pensii au început protestele. „Sporul de condiții vătămătoare nu reprezintă un privilegiu”
  • Probleme în Gara de Nord din Capitală. Panourile de informare și camerele de luat vederi nu mai funcționează
  • Anunț de atribuire UAT Orașul Negru Vodă
  • Caricatura Zilei
  • Exit mobile version