Dispozitivele personale, cum ar fi computerele și telefoanele inteligente, sunt cunoscute pentru colectarea fără discernământ a datelor utilizatorilor – o metodă controversată și deja obișnuită. Dar mașinile conectate nu sunt diferite în ceea ce privește modul în care colectează informații despre șofer și pasageri.
Automobilele tradiționale, electrice și autonome adună volume masive de date prin intermediul rețelelor de comunicații, al sistemelor electronice și al software-ului, ceea ce face ca informațiile personale să fie vulnerabile.
Datele de la bordul vehiculului sunt împărțite în informații personale și nepersonale. Primele sunt adesea asociate cu șoferii înșiși și includ detalii despre călătorie, stilul de conducere și date de la telefoanele sincronizate. Informațiile nepersonale provin de la senzorii autovehiculului și includ date meteorologice, condițiile de pe marginea drumului, detalii de întreținere etc.
În general, există un nivel scăzut de conștientizare în rândul automobiliștilor în ceea ce privește datele personale,iar cei mai mulți dintre ei nu sunt conștienți de măsurile pe care le pot lua pentru a-și proteja confidențialitatea.
Responsabilitatea de a asigura dreptul la viață privată al șoferilor revine în principal producătorilor de automobile. Trebuie să asigure transparența, informându-i pe clienți în mod clar și concis despre modul în care vor fi prelucrate datele lor și oferindu-le posibilitatea de a alege să renunțe.Prelucrarea datelor trebuie să se bazeze pe consimțământul proprietarilor de autovehicule, precum și al celorlalți utilizatori.
Vehiculele conectate riscă să fie piratate. Obținerea accesului ilegal la informațiile personale ale unui șofer este îngrijorătoare nu numai din perspectiva confidențialității datelor, ci și din punct de vedere al pericolului fizic. În cazul în care un hacker preia controlul unui vehicul conectat, acest lucru ar putea duce la pierderea controlului asupra frânelor, motorului sau direcției.
O modalitate simplă de a asigura confidențialitatea datelor despre vehicule este de a solicita consimțământul șoferilor pentru colectarea și prelucrarea datelor lor și de a-i lăsa să decidă dacă doresc ca acestea să fie eliminate. Dar puțin producători auto merg în această direcție, pentru că multe legi privind protecția datelor la nivel mondial sunt încă în fază incipientă.
Le revine autorităților de reglementare sarcina de a adopta legi și de a lua măsuri disciplinare împotriva producătorilor de automobile, a oricăror altor companii sau persoane care se angajează în practici nedrepte sau înșelătoare în ceea ce privește datele.
schaworma,schaworma,curve,acasa,
colet suspect in portbagaj…..
Daca renunti la o mașina fara componente de electronica si la un telefon performant, o sa rămâi fara permis, ca nu poti fi controlat de gnomi
Mesaj pentru ziarici și cei doi postați analfabeți funcțional:
Tot prosti ati rămas, dar continuați sa va credeți importanți.
Va mai spun o data, ca sa stati linistiti. Viata voastra de viermi nu interesează pe nimeni.
Vierme, bou ai fost, vită ai devenit. Waxer deviant ce ești.
Inaltimea ta, dracul nu se teme de „destepti” ca tine, deoarece sunt deja ai lui.
Adevăr sumbru, cine are acces poate face ce vrea cu viața oricui, de amintit accidente în care a murit cine trebuie, cazul cu dezinfectanți.
Asta e realitatea te atrage cu zăhărel și dacă are nevoie de tine te folosește daca nu te mierlește, cum au o sumedenie de metode.
schaworma,schaworma,curve,acasa,
colet suspect in portbagaj…..mashina l-a dat in gat pe Cioca,ala cu Elodia.