„Poftiți pe la noi” nu e emisiune. E un manual complet de cum să faci televiziune proastă, cu buget decent și bun-simț zero. De fapt, e doar încă un simptom al bolii cronice numită „divertisment românesc”, în care totul se reduce la cât de penibil poți deveni în fața camerelor pentru o oră de audiență.
E simplu: iei niște „vedete” expirate, le trimiți într-un sat unde n-au pus piciorul niciodată, le dai o roabă, două găini, o cameră și-un Nea Marin pus pe urlete și umilință. Și gata show-ul. Welcome to „poftiți pe la noi”, unde tradiția e doar decor, iar umorul moare zilnic, încet și sigur.
„Poftiți pe la noi”, cum să transformi munca într-un sketch prost
Nu se învață nimic. Nu se salvează nimic. Tot ce vezi e o parodie rurală de prost gust, unde oamenii sunt reduși la niște caricaturi cu microfon.
Vedetele sunt figuri reciclate, trase din sertarul cu „a fost cândva pe ecran”, iar satele sunt folosite ca fundal pentru glume ieftine.
De public nici nu mai zic, că și așa este ținut în priză cu țipete, certuri și „probe” care par extrase dintr-un balci regizat de echipa de la ZTV, varianta 2003.

Ce-a mai rămas din televiziunea din România?
Când vezi ce se difuzează seară de seară pe posturi naționale, începi să înțelegi de ce atât de mulți tineri au aruncat televizorul. „Poftiți pe la noi” e doar unul din multele show-uri care îți insultă inteligența cu fiecare cadru.
Alături de el? Mireasa, Acces Direct, Survivor, iUmor, tot un platou de bâlci televizat, unde umilința și kitsch-ul sunt moneda de schimb.
Cultura de tip „ne facem de râs ca să ne facem vizibili”
Nimeni nu mai pare interesat să producă televiziune. Producătorii vor doar cifre. Vedetele vor doar expunere. Iar publicul nu mai vrea nimic, că și așa nu e bine. Așa ajungem să numim „divertisment” un spectacol în care o cântăreață spală wc-uri în fundul curții și un „chef” culege prune pentru o ciorbă pe care n-o gustă nimeni.
Cât timp o să mai acceptăm astfel de rușini sub pretextul de „tradiție” și „relaxare”?