Cauta

După dieselgate-ul Volkswagen, CO2gate la Tesla?

După dieselgate-ul Volkswagen, CO2gate la Tesla? - Ziarul National

Tesla uită să includă emisiile de CO2 legate de producția de electricitate

Până la sfârșitul acestui an, pe drumurile din Europa vor circula aproximativ 9 milioane de vehicule alimentate cu baterii.

După dieselgate-ul Volkswagen, CO2gate la Tesla? - Ziarul National Fără această electrificare, aproape 20 de milioane de tone suplimentare de CO2 ar fi fost emise, echivalentul a șapte centrale electrice pe cărbune, a estimat ONG-ul T&E.

Douăzeci de milioane de tone este, de asemenea, ceea ce Tesla ar fi evitat în 2023, conform calculelor sale, punând pe drum vehiculele  electrice în locul modelelor cu motor cu combustie.

Dar această metodă de calcul este acum pusă sub semnul întrebării de Greenly, „prima platformă de contabilizare a emisiilor de dioxid de carbon din lume, cu peste 2 500 de întreprinderi cliente în Franța”, potrivit Automobile Magazine.

Luând în considerare un kilometraj de 200 000 de mile (321 000 km) pe durata de viață a vehiculului, în 17 ani de posesie, pe o flotă echivalentă cu flota Tesla în circulație (puțin peste 5,3 milioane de înmatriculări), Greenly ajunge la un total de 24,1 milioane de tone de CO2 „echivalent” (tCO2e).

„Greenly a utilizat factorii de emisie din 2024 ai Agenției Internaționale pentru Energie (AIE). Conform acestei analize, vehiculele Tesla au generat 13,9 milioane tCO2e în 2023, o reducere de numai 10,2 milioane tCO2e comparativ cu modelele cu combustie, cu mult sub cele 20 de milioane anunțate de Tesla.”După dieselgate-ul Volkswagen, CO2gate la Tesla? - Ziarul National

Greenly recunoaște că există o mică marjă de eroare, deoarece nu au fost luate în considerare emisiile de carbon rezultate din fabricarea unui vehicul cu combustie internă. Dar acestea sunt evident mult mai mici decât cele ale unei mașini electrice.

Tesla nu a luat în considerare un parametru-cheie

Mai presus de toate, Tesla nu a luat în considerare un parametru-cheie: ponderea carbonului din electricitate. De fapt, compania lui Elon Musk ar fi utilizat cei mai defavorabili factori de emisii ai vehiculelor cu combustie și cei mai favorabili factori de emisii ai electricității.

„Amprenta de carbon a vehiculelor Tesla depinde în mare măsură de rețeaua electrică care alimentează încărcarea acestora: un mix energetic dominat de surse regenerabile reduce semnificativ emisiile, în timp ce o rețea alimentată cu combustibili fosili le sporește. Ca și Greenly, Tesla aplică factori de emisie care variază de la o țară la alta, însă valoarea anunțată pentru Statele Unite (116 gCO2e/mile) pare să fie mult subestimată. Conform datelor de la AIE, Greenly estimează această cifră la 206 gCO2e/mile, cu 78% mai mare.”

Folosind Tesla ca exemplu, Greenly solicită armonizarea metodelor de calcul și, mai ales, a bazelor utilizate pentru obținerea diferitelor valori. Fără un cadru de referință comun pentru toate mărcile, este dificil să se vadă clar ce face fiecare pentru a reduce emisiile de carbon.

Ultimele stiri

  • Slava Ucraina pe banii europenilor
  • SUA, Europa și China în noua economie spațială
  • La revedere B9!
  • Producătorii de gaze fac legea în România. Amenzile ANRE, frecție la picior de lemn
  • Să începi ca pungășel și să ajungi perfid. Asta înseamnă 36 de ani de muncă
  • Meteorologii AccuWeather, anunț de ultimă oră! Când vine „iarna secolului” în România. Orașele în care va ninge din abundență
  • Reguli simple să-ți protejezi locuința de Sărbători. Ce trebuie să faci ca să nu fii „călcat” de hoți
  • Start de sezon pentru pârtiile din România. Unde se poate schia și cât costă skipass-urile
  • Țara în care creditele ipotecare pe 50 de ani iau avânt. Debitorul trebuie să returneze creditul până la 80 de ani
  • Ce sancțiuni riscă cei care folosesc petarde și artificii de sărbători. Sunt interzise în România
  • Exit mobile version