Cauta

De ce s-a răcit entuziasmul pentru mașinile electrice. Care sunt preocupările consumatorilor

De ce s-a răcit entuziasmul pentru mașinile electrice. Care sunt preocupările consumatorilor - Ziarul National

Europenii și americanii se uită la preț și fiabilitate

Agenția Internațională pentru Energie se așteaptă ca vânzările globale de mașini electrice să crească într-un ritm mai lent în acest an. Și recunoaște că tranziția către aceste vehicule ar putea să nu fie “constantă” și va depinde de accesibilitatea lor.

De ce s-a răcit entuziasmul pentru mașinile electrice. Care sunt preocupările consumatorilor - Ziarul NationalVânzările de mașini electrice ar urma să urce cu aproximativ 21%, până la 17 milioane în 2024, în scădere față de expansiunea de 35% înregistrată în 2023, a anunțat agenția cu sediul la Paris în raportul său anual Global EV Outlook.

“Valul de investiții în producția de baterii sugerează că lanțul de aprovizionare  avansează pentru a răspunde planurilor ambițioase ale producătorilor de automobile”, a declarat Fatih Birol, directorul executiv al AIE. Dar realitatea este diferită.

Raportul vine în contextul în care producătorii și furnizorii de automobile se confruntă cu o recesiune globală. A dus la falimente, oferte publice inițiale anulate și reducerea producției.

Tocmai investițiile rapide în capacități de producție și în progrese tehnologice au depășit cererea actuală de vehicule electrice. Firmele și-au redus cheltuielile.

Tesla intenționează să își reducă forța de muncă la nivel global cu peste 10%, pe fondul scăderii vânzărilor și al creșterii concurenței.Compania cu sediul în Texas și-a pierdut coroana de cel mai mare vânzător de vehicule electrice din lume în favoarea rivalului chinez BYD.

Europenii și americanii se uită la cost și fiabilitate

În SUA și Europa se discută despre scăderea prețurilor la mașini și baterii, dar este nevoie de sume uriașe în infrastructura electricității și punctelor de încărcare.

În China, mai mult de 60% dintre mașinile electrice vândute în 2023 erau deja mai puțin costisitoare decât vehiculele convenționale.Cu toate acestea, în Europa și în SUA, mașinile cu motor cu combustie internă încă dețin un avantaj de preț.

“Producătorii au luat măsuri importante pentru a îndeplini ambițiile de consolidare a sectorului vehiculelor electrice inclusiv prin angajamente financiare semnificative”, susține Birol.

Problema cu toate aceste previziuni este că se bazează pe un singur parametru foarte neclar – impulsul. Adică, există ideea că anii trecuți au fost foarte buni pentru vânzările de vehicule electrice, așa că șoferii vor continua să le cumpere în număr din ce în ce mai mare în viitorul previzibil.

Dar există unele semne că piața EV din SUA și Europa și-a atins deja vârful – cel puțin pentru o vreme. În loc de impuls, principalele preocupări ale cumpărătorilor sunt costul și fiabilitatea.

Povestea succesului vehiculelor electrice este, în mare parte, o poveste despre subvenții și reglementări guvernamentale – nu doar în SUA, ci în întreaga lume. Acum, când subvențiile se reduc sau încetează complet, clienții evită deja aceste vehicule.

Ultimele stiri

  • Încurcăturile politicilor climatice. Ce vrea America de la Uniunea Europeană
  • Trădare sau incompetență? Statul român își EXECUTĂ propria fabrică de avioane
  • Cartel Alfa spulberă Guvernul Bolojan. ”Sacrificați cetățenii și protejați companiile și sponsorii de partid”
  • Și Cristiano se face “patron”. L-a costat 65 de milioane
  • Gardienii euro lasă rata dobânzilor neschimbată, dar următoarea mișcare ar putea fi o creștere
  • UPDATE Moțiunea simplă împotriva ministrului Mediului, adoptată de Senat/PSD a votat alături de AUR
  • Vine bula inteligenței artificiale? Temeri pe Wall Street
  • Fiorentina, la “adăpost” sub protecția poliției!
  • Zelenski s-a trezit la realitate
  • Cum se schimbă creierul la 30, 40 și 60 de ani – surprizele vârstelor și cum să îți menții mintea tânără
  • Exit mobile version