Cauta

„Concertul Aidei Garifullina, amânat pentru că… România?” O insultă înfășurată în panglică de PR ieftin

Aida Garifullina anulează concertul din România. Ce urmează? Să închidem teatrele că-i scump euro?

Aida Garifullina nu mai cântă în România pe 30 mai. Nu pentru că n-a fost gata scena, nu pentru că s-a îmbolnăvit, ci pentru că… țara noastră e „prea tulburată” de probleme sociale și economice. Serios?

Și dacă plouă, anulați și vara?

Într-un comunicat care miroase a PR stătut și a lipsă de cronică de inspirație, ni se spune că „evenimentul va fi reprogramat” din cauza unei realități… românești. Cică România e prea zdruncinată social și economic ca să merite un concert. Serios? Asta e scuza? Asta e justificarea pentru care sute de oameni rămân cu biletele în mână?

Ce urmează? Anulăm teatrele pentru că oamenii sunt triști? Înghețăm cinematografele că a crescut euro? Închidem culturii ușa în nas pentru că nu are chef artista să dea ochii cu realitatea dintr-o țară care, ghici ce, trăiește mereu cu un picior în groapă și cu altul pe o glumă proastă?

Românii oricum sunt obișnuiți cu provocările. Trăiesc printre ele zilnic, nu le-au dat cancel ca să-și bea liniștiți cafeaua cu lapte de migdale. Adevărul care este? Eu cred că nu s-au vândut biletele. Sau nu e artistul dispus să urce pe scenă dacă sala nu e plină ochi. Dar în loc să înghiți rușinea ca un profesionist, mai bine dai vina pe… națiune, normal.

Nu România e problema. Voi sunteți.

România a fost mereu greu de digerat pentru elitele venite în vacanță de imagine. Dar concertul nu l-a anulat nicio „provocare economică”. L-a anulat o decizie ridicolă, probabil din cauza unor bilete nevândute, a unei logistici haotice sau a unei echipe care nu e în stare să ducă până la capăt un eveniment de talie internațională.

Aida Garifullina
aida-garifullina

Să dai vina pe România pentru lipsa voastră de profesionalism e ca și cum ai da vina pe gravitație că ai căzut de pe tocuri. Și, între noi fie vorba, dacă artista a fost deranjată de „climatul social”, poate că nu scena era locul potrivit pentru Aida Garifullina, ci un retreat zen în Alpi.

Publicul român: bun la plătit, dar prea sărac pentru artă

Ironia maximă? Publicul acela afectat de „provocările sociale” este cel care a plătit bilete, cazare, transport și așteptări. Același public care, în loc să fie respectat, este tratat ca o masă de manevră emoțională. Iar comunicatul, o pastilă cu zahăr ars pentru cei care au investit timp, bani și pasiune. Este o palmă peste obrazul bunului-simț.

Așa că, dragă organizatorule, un mic reminder: România nu este un pretext. Nu e un fundal pentru scuze de doi lei. Dacă nu sunteți în stare să țineți un concert, asumați. Nu mai dați vina pe „națiune” când realitatea este că v-ați făcut de râs.

Întrebarea finală, pentru voi, artiști și organizatori cu suflet sensibil:
Dacă România e „prea tulburată” pentru muzica voastră, poate că nu România e problema. Poate că voi nu sunteți demni de scena pe care vreți s-o ocupați.

Ultimele stiri

  • Nick Reiner, fiul celebrului regizor Rob Reiner, reținut în ancheta privind moartea părinților săi
  • Eurovision 2026 aduce reveniri surprinzătoare și proteste politice: România reintră în concurs
  • Trenurile spre Aeroportul Otopeni, blocate în câmp: peste 100 de pasageri riscă să piardă zborurile
  • Alege ce citești
  • Încurcăturile politicilor climatice. Ce vrea America de la Uniunea Europeană
  • Trădare sau incompetență? Statul român își EXECUTĂ propria fabrică de avioane
  • Cartel Alfa spulberă Guvernul Bolojan. ”Sacrificați cetățenii și protejați companiile și sponsorii de partid”
  • Și Cristiano se face “patron”. L-a costat 65 de milioane
  • Gardienii euro lasă rata dobânzilor neschimbată, dar următoarea mișcare ar putea fi o creștere
  • UPDATE Moțiunea simplă împotriva ministrului Mediului, adoptată de Senat/PSD a votat alături de AUR
  • Exit mobile version