AcasăDIVERSEInfluencerul român, noul Dumnezeu cu ring light: fără creier, dar cu like-uri...

Influencerul român, noul Dumnezeu cu ring light: fără creier, dar cu like-uri divine

influencerulinfluenceri

Influencerul e noul “spirit animal”, cum s-ar zice acum, al junglei digitale românești. Nu mai avem oameni care gândesc, avem figuranți cu microfon, filtrați de 3 ori și umflați în bule de validare. Faci scrolling și parcă te uiți la un cast de păpuși cu replici presetate: „hei, iubițica mea digitală, ia-ți codul meu cu reducere la pastile de fericire”.

Cum a ajuns influencerul român să fie un fel de guru spiritual cu abonament la fast fashion

Influencerul român e un guru de cafenea care vinde „vibe pozitiv” și „self-love”, dar la prima criză emoțională își șterge contul și fuge în Bali. De fapt, e o combinație între tutorial de make-up și banc prost. Are 0 consistență, dar e viral. Pentru că a fi gol pe dinăuntru a devenit un skill monetizabil.

Urmăritorii? Spectatori la o paradă de nimic, dar care dau like cu un devotament religios. Fiecare video e o lecție de superficialitate servită ca inspirație. „Dacă și ea a reușit fără să știe să scrie corect, pot și eu!” Da, și poți și tu să vinzi șampon în timp ce-ți pierzi sufletul.

De la România educată la România influențabilă

România a ajuns un imens studio de live-uri, unde școala e opțională, dar filtrul de piele e obligatoriu. Dacă înainte visam la olimpici, azi visăm la swipe-up. Influencerul modern e produsul unei societăți care a uitat să citească, dar știe fiecare trend de pe TikTok. E genul de om care face un Q&A în care răspunde doar la întrebările pe care și le pune singur. O farsă colectivă, dar bine luminată până la urmă.

influencerul
s a postat pe youtube momentul cu trauma

România nu mai are nevoie de școală, are feed-ul lui Xulescu care „ne spune adevărul” despre viață, relații, economie și… karma. E ca și cum ai cere sfaturi despre alimentație de la un coș de chipsuri.

Am ajuns să înlocuim profesorii cu părerologi de TikTok. Vrei sfaturi de viață? Nu mai întrebi un psiholog, întrebi o domnișoară care „a trecut și ea prin multe”, adică a fost lăsată în seen de două ori.

II – Influența influencerului

Cel mai trist e că influencerul nu mai e doar un personaj decorativ. Are impact, contracte și o masă de oameni care îl tratează ca pe o autoritate. Ne uităm cum oameni fără discernământ formează opinii publice, dar nu ne revoltăm. De ce? Pentru că, între două postări, mai râdem la o glumă proastă și dăm like. Automat.

Și acum spune sincer: tu îl urmărești pe ultimul influencer pentru inspirație… sau doar pentru că nu mai știi ce să gândești singur? Și cât timp mai acceptăm să fim educați de oameni care nu știu să spună două fraze fără „omg, love u”?

author avatar
Valentina Culin
Valentina Culin este jurnalist și redactor cu o exprimare asumată și un discurs clar, animat de rigoare și inteligență analitică. A redactat articole de actualitate pentru La-Zi, Jurnalist și Oficiul de Știri, manifestând interes pentru dinamica socială și politică. Studentă la Academia de Studii Economice din București, în cadrul Facultății de Economie Teoretică și Aplicată – specializarea Comunicare în Afaceri, își dezvoltă o gândire economică solidă, ce fundamentează perspective argumentate asupra realităților contemporane.
1.595 afisari

6 COMENTARII

  1. Influencerul poate fi si un AI cu o poza sexi, de manechin ?
    Sau un cont fals, sub o anumita coordonare, cu o poza de om credibil?
    Chiar nu trebuie creier.
    Au altii si pentru influenceri.

  2. Cum se pot numi cei care „savureaza” scalambaielile unor persoane, a căror tartacuta este complect goală de conținut, fiind străbătută doar de o ață care le ține legate urechile de cutiuță ?? Este încă o consecință a României tembelizate sub privirile indiferente ale educatorilor.

  3. Totul în slujba manipulării!! Tinerii frumoși, semianalfabeti și săraci cu duhul! Viitorul sună bine!

  4. Asa arata copia . Bine deghizata în original ,cu poleiala și cu mult tupeu. Originalul dansează, copia țopăie, dar face mult zgomot și intimidează cu insistenta bolnaviciasa. Imitația prinde pentru ca este facila, pentru ca spune celorlați ca pot și ei sa facă la fel, pentru ca oferă valori subțiri, fără substanță.

  5. Eu îmi urmăresc influencerul cu interes 🙂 partea cu gânditul e opțională doar la unii …judeci prea aspru pe toată lumea

  6. Umberto Eco 2015: „Drama internetului este că l-a promovat pe idiotul satului ca purtător de adevăr. Rețelele de socializare dau drept de cuvânt unor legiuni de imbecili care înainte vorbeau numai la bar după un pahar de vin, fără a dăuna colectivității. Erau imediat puși sub tăcere, în timp ce acum au același drept la cuvânt ca și un premiat cu Nobel. Televiziunea a promovat idiotul satului față de care spectatorul se simțea superior. Drama internetului este că l-a promovat pe idiotul satului ca purtător de adevăr.”

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger