Cauta

Airbus vs Boeing. Cine e jupân în „duopolul cerului”?

Airbus vs Boeing. Cine e jupân în „duopolul cerului”? - Ziarul National

Lista tot mai lungă de probleme ale Boeing îl ajută pe rivalul său european Airbus să aibă un avantaj mai mare în duopolul constructorilor de avioane.

Airbus vs Boeing. Cine e jupân în „duopolul cerului”? - Ziarul NationalBoeing ar putea fi forțat să accepte o cotă de piață mai mică în ceea ce privește volumul decât până acum, deoarece se pune clar accentul pe calitate, potrivit Cirium Ascend Consultancy.

Airbus 49, Boeing 27

În februarie, Airbus a livrat 49 de avioane comerciale către 28 de clienți, potrivit ultimului său raport. În schimb, Boeing a predat luna trecută 27 de aeronave către 22 de clienți.

În primele două luni ale anului 2024, compania americană a livrat 54 de avioane, în timp ce Airbus și-a mărit avansul față de rivalul său: 79.

O serie de incidente recente în care au fost implicate avioane Boeing 737 Max 9 au continuat să afecteze compania. Operatorii își reexaminează planurile de extindere a flotei, pe fondul unor rate de producție mai scăzute și al întârzierilor în livrări.

În plus, Autoritatea Federală a Aviației din SUA (FAA) a impus restricții asupra ritmului de producție a le modelului 737 Max  și investighează standardelele de siguranță și de calitate ale Boeing în procesul de producție.

Prețul acțiunilor Boeing s-a prăbușit cu 29% în acest an, reducând evaluarea sa de piață la 112,4 miliarde de dolari și marcând cea mai mare întârziere față de Airbus.

Compania cu sediul în Arlington, Virginia, a fost evaluată cu aproximativ 24 de miliarde de dolari mai puțin decât concurentul său de la Toulouse, la închiderea pieței de marți.

Planurile Boeing de a achiziționa furnizorul său (și fosta subsidiară) Spirit AeroSystems ar putea îmbunătăți calitatea, permițând o cale mai rapidă către ratele de producție mai mari necesare pentru a crește profitul și fluxul de numerar, conform unei note de cercetare a Bloomberg Intelligence.

O rată de producție mai mică și întârzierile de livrare la Boeing au frustrat directorii executivi ai companiilor aeriene, care sunt nerăbdători să își mărească capacitatea pentru a face față boom-ului de după pandemia Covid în ceea ce privește cererea de călătorii.

Boeing are deja întârzieri de livrare pentru Etihad Aairways și Southwest – cel mai important client 737 Max 8.

Dacă întârzierile continuă, Boeing ar putea pierde și mai mult din cota de piață în favoarea Airbus. Și Airbus va obține  comenzi din partea companiilor aeriene care își reevaluează strategiile privind flota, în special pentru avioanele cu fuselaj îngust, unde gama  A320 concurează direct cu 737 Max.

Ultimele stiri

  • Epidemie de super-gripă, „fără precedent” de la pandemia COVID-19, în Regatul Unit, înaintea unei greve a medicilor rezidenţi
  • Sfârșitul unei ere la PSD Constanța: Felix Stroe demisionează de la șefia filialei
  • BREAKING NEWS. Al doilea caz de lepră confirmat în România. Ce a anunțat DSP
  • Călin Georgescu, mesaj tranșant în scandalul momentului: „Justiția trebuie refăcută din temelii!”
  • Planul lui Trump: Make Europe Great Again! Cine va face parte din C5, cel mai puternic organism de pe glob
  • Avertismentul înspăimântător al șefului NATO, Mark Rutte: „Suntem următoarea țintă a Rusiei. Prea mulți cred că timpul este de partea noastră. Nu este”
  • Ministrul Justiției, după scrisoarea magistraților: „Este inacceptabilă orice formă de persecuție/Astfel de sesizări trebuie verificate și clarificate”
  • Incendiu puternic la o hală din Sălaj. Intervenție de amploare a pompierilor: 11 autospeciale trimise la fața locului
  • Cutremur, vineri dimineață, în România. Ce magnitudine a avut seismul din 12 decembrie
  • Big Sister
  • Exit mobile version