Ministrul Transporturilor traieste o adevarata drama, convins fiind ca nici macar colegii sai de partid nu il iau drept un „lup tanar” al politicii, asa cum si-ar dori. Il vad mai degraba ca pe un catelandru care „latra” declaratii publice in timp ce nu este in stare sa faca nici macar un kilometru de autostrada.
Cert este ca Dan Sova l-a adus la exasperare pe premier cu plangerile privind piedicile pe care i le-ar pune vicepremierul Liviu Dragnea. Care, dupa cum se vaita acelasi Sova, ar avea niscaiva interese majore in derularea unor licitatii de miliarde de euro provenind din fonduri europene. Insa cum miza financiara este una uriasa, mai ales pentru refacerea infrastructurii feroviare si transportul de marfa pe caile ferate, sustinatorii actualului ministru i l-au plantat acestuia, drept principal consilier personal, pe George Buruiana. Nimeni altul decat cel cunoscut drept „cartita” lui Gruia Stoica la sefia CFR Marfa si omul care a ajuns acum sa conduca de facto Ministerul Transporturilor. A carui pozitie de veritabila “eminenta cenusie” a Transporturilor este insa serios zguduita de documentele incendiare intrate in posesia noastra.
„Sageata” lui Gruia
Pe cand era director general al CFR Marfa, suspectat fiind de comiterea mai multor ilegalitati, George Buruiana a luat o decizie cel putin surprinzatoare: a trecut direct in barca principalului concurent al companiei de stat, holding-ul GFR. A devenit astfel subordonat direct al „rivalului” de pana atunci in afaceri, Gruia Stoica, caruia insa anterior avusese grija sa-i paseze cele mai bune contracte si cele mai performante vagoane de la CFR Marfa. Recompensa miliardarului din Toflea a fost insa una pe masura, Buruiana fiind numit de Stoica director general al SERVTRANS. Iar de curand, „sageata” controversatului afacerist a fost impins pe importanta functie de principal consilier personal al ministrului Dan Sova. Numirea sa a fost urmata la scurt timp – stranie coincidenta – atat de ”macelul” declansat impotriva salariatilor de la CFR Marfa, dintre care cateva mii se tem ca vor fi concediati fara mila, cat si de scandalul returnarii a zece milioane de euro „stapanului” Gruia Stoica, in detrimentul DIICOT. Adica structura statului care reclama ca ar trebui sa pastreze custodia garantiei depuse de patronul GFR pentru privatizarea CFR Marfa.
Administrator la concurenta!
Cert este ca, in calitatea sa de consilier al lui Dan Sova, George Buruiana se ocupa intens de reorganizarea CFR Marfa, structura pe care a si condus-o in trecut. Numai ca, in acelasi timp, George Buruiana este si administrator la CER – FERSPED SA, societate mixta romano-ungara care are drept principal obiect de activitate tocmai transporturile de marfa pe cale ferata! Pai acum, nu au si bietii sindicalisti motivele lor sa se teama de obiectivitatea fostului sef, care, dupa ce i-a tradat o data, angajandu-se la Gruia Stoica, a ajuns acum sa reorganizeze CFR Marfa in timp ce el este administrator la concurenta privata?
Recomandat de concurenta!
Insa, pana cand ANI va rezolva cu siguranta acest nou caz de crasa incompatibilitate de la conducerea MT, extrem de interesant este si modul in care George Buruiana a ajuns consilierul ministrului. Si anume prin recomandarile calduroase a doua societati private aflate in concurenta cu CFR Marfa: SC Unicom Tranzit SA si SC Transfer Expedition SA. Insa, dupa cum sustin sursele noastre, directorul numit de-abia de o luna la conducerea CFR Marfa, Dan Valentin Belcea a cedat deja presiunilor “eminentei cenusii” George Buruiana, puternic sustinut de secretarul general Elena Petrascu, si a demisionat ieri, „din motive personale”. Iar amenintarile noului „consigliere” al lui Sova continua si la adresa altor manageri si sefi de sindicate.