Aflat in stare de arest preventiv dupa ce procurorii anticoruptie l-au acuzat ca, impreuna cu avocatul sau, Doru Bostina, ar fi incercat sa „blatuiasca” licitatia organizata de CEO Oltenia pentru transportul feroviar al carbunelui extras, Gruia Stoica poate primi o noua lovitura judiciara.
Pentru ca, dupa ce magistratii au respins cererea sa de a fi eliberat si judecat in arest la domiciliu, patronul imperiului GFR ar putea fi tarat de catre anchetatori intr-un nou dosar. Unul cu implicatii internationale si la care deja lucreaza procurorii de la Chisinau. Este vorba despre suspiciunile avute de acestia cu privire la incheierea unui contract in valoare de peste 12 milioane euro pentru renovarea completa a cinci trenuri apartinand Cailor Ferate Moldovenesti de catre societetatea RMAR Pascani, apartinand controversatului miliardar roman.
A luat foc!
Cu putine zile in urma, un tren care se deplasa pe traseul Chisinau – Ungheni a luat foc in apropiere de Gara Straseni. Pompierii au intervenit de urgenta, evacuand pasagerii si reusind, cu greu, sa stinga flacarile care cuprinsesera locomotiva si vagoanele. Culmea, este vorba despre o garnitura recent modernizata si a carei renovare a costat guvernul de la Chisinau bani grei, imprumutati de la diverse banci din Republica Moldova si de peste hotare.
Incidentul, care nu este singular in ce priveste trenurile model diesel D1 fabricate in anii 1980 in Ungaria si reparate la RMAR Pascani, a dat apa la moara procurorilor care suspecteaza implicarea a doi inalti demnitari moldoveni in parafarea acestui contract de peste 12 milioane euro dintre Caile Ferate Moldovenesti si societatea din Pascani apartinand omului de faceri roman Gruia Stoica. Mai ales ca, desi banii au fost platiti integral, si celelalte trenuri din lotul de cinci garnituri reparate pana acum au avut probleme asemanatoare, anchetatorii sustinand ca acestea au pus in real pericol viata pasagerilor.
Refugiati la Bucuresti
Bineinteles ca doar expertii pot stabili cu exactitate daca incendiul, dar si celelalte defectiuni tehnice, se datoreaza sau nu fabricii din Romania. Si de-abia atunci se poate pune problema cine plateste paguba, trenurile respective aflandu-se in garantie. Pana atunci insa, din cate sustin sursele noastre, procurorii de la Chisinau ii suspecteaza pe doi fosti demnitari moldoveni de fapte de coruptie, acestia fiind implicati implicit in semnarea proiectului pilot de modernizare a parcului feroviar apartinand Cailor Ferate Moldovenesti. Iar cum cei vizati de ancheta s-au refugiat la Bucuresti, unde se pare ca duc o viata lipsita de griji, exista informatii ca partea moldoveneasca ar fi cerut sprijinul procurorilor romani pentru a face si la noi in tara cercetarile preliminarii necesare. Si cum bineinteles ca DNA nu putea pierde acest prilej de a le intinde o mana de ajutor fratilor de peste Prut, ancheta comuna in acest caz se anunta deja drept una exploziva…