Cauta

„Cuiul” lui Zgonea din guvernul tehnocrat, smuls de Vacaroiu!

Iata ca in guvernul tehnocrat al premierului Dacian Ciolos exista si o pata de culoare. Rosie, daca ar fi sa ne luam dupa doctrina inaltilor protectori ai lui Dan Costescu, noul ministru al Transporturilor. Si culmea este ca, desi unii il banuiesc a fi omul lui Dragnea, sursele noastre sustin ca, chiar daca ii raspunde oricand la telefon si presedintelui PSD, „spatele” lui Costescu a fost asigurat, de fapt, de presedintele Camerei Deputatilor. Mai ales ca este binestiuta febletea lui Valeriu Zgonea pentru specialistii proveniti din „pepiniera” feroviara de la Rosiori. Ceea ce si explica ascensiunea „locotenentului” lui Costescu, Marius Chiper, in fruntea Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA.

Dan Costescu (foto) si Marius Chiper fac parte din asa-numita „grupare de la Rosiori”

Numai ca, iata, premierul Ciolos are toate sansele sa scape de acest veritabil „cui al lui Pepelea” infipt in guvernul sau de Valeriu Zgonea, chiar inainte de a fi constient de increngaturile transpartinice in care apare numele lui Dan Costescu, cel pe care este foarte posibil ca, in curand, sa-l chinuiasca amintirile comune cu Gruia Stoica si Relu Fenechiu, doi dintre „clientii” preferati ai DNA. Culmea este insa ca, la fel ca in nenumarate alte cazuri, „pustiul de bine” pare sa-l faca tot Nicolae Vacaroiu, cel care a declansat, pe cont propriu, un adevarat „jihad” impotriva „baietilor destepti” din ministere.

Marius Chiper

Printre care se numara si cei care, prin incalcarea legii, au fost numiti, nu selectati conform anumitor criterii in consiliile de administratie din cadrul Ministerului Transporturilor, cum este, de exemplu, cazul la SC Electrificare  CFR SA. Asa ca, dupa cum verifica inspectorii Curtii de Conturi, acestia au fost platiti ilegal cu cate 3.300-4.000 de lei fiecare lunar, in locul celor doar 48 de lei care le-ar fi revenit intr-o atare situatie.

Orgoliu de „ciocanar”

Valeriu Zgonea i-a asigurat „spatele” noului ministru al Transporturilor

Iata ca, in sfarsit, Valeriu Zgonea pare sa-si fi vazut visul cu ochii, asa ca a reusit sa traga sforile astfel incat Dan Costescu a ajuns ministrul Transporturilor. Probabil insa ca presedintele Camerei Deputatilor o fi facut aceasta „minune” fara cine stie ce interese ascunse, ci doar asa, din orgoliu, in amintirea vremurilor cand, pana sa ajunga „coleg cu Mihai Viteazu”, era „ciocanar” de roti prin gara de la Rosiori. Asa ca, peste noapte, „gruparea Rosiori” a ajuns la sefia Transporturilor, dupa ce Dan Costescu a fost uns ministru, iar omul de incredere al acestuia, Marius Chiper, director general, fie el si interimar, al CFR SA. De altfel, prietenia dintre cei doi este una veche, Costescu avand incredere numai in Chiper la luarea unor decizii pe cat de grele, pe atat de ilogice.

Dusmanii proiectelor europene

Despre Costescu se spune ca le-ar raspunde oricand la telefon lui Liviu Dragnea, Gruia Stoica sau Relu Fenechiu

Si chiar daca tot mai multi initiati in ale „viesparului” de interese de la Transporturi sunt gata sa bage mana in foc ca, nu peste multa vreme, vor iesi la iveala legaturile nevazute care il leaga pe Dan Costescu de personaje aflate pe lista neagra a DNA, in frunte cu Gruia Stoica sau Relu Fenechiu, cert este ca noii „jupani” de la Transporturi au trecut prin multe impreuna. Ca de exemplu atunci cand au hotarat, ramane de vazut de ce, desfiintarea directiei de proiecte europene a CFR, adica a structurii prin care Comisia Europeana acordase fonduri importante si prin intermediul carora acestea erau si derulate!

Gruia Stoica

Ca doar nu o fi contat in aceasta hotarare, care se poate dovedi riscanta daca de la Bruxelles se pun intrebari incomode pe aceasta tema, experienta din domeniu al lui Marius Chiper. Cel care, pe cand coordona unitatea de management proiecte europene pe Arad, era codasul intregului minister.

Platiti regeste

Relu Fenechiu

Insa pana atunci, atat Dan Costescu, cat si celalalt „locotenent” al sau, directorul general adjunct de la SC Exploatare CFR SA, Viorel Scurtu, vor intra in furcile caudine ale Curtii de Conturi. Care vrea sa afle de ce au fost create prejudicii uriase prin ilegalitatile comise la numirea si remunerarea membrilor din Consiliile de Administratie la societatile din cadrul Ministerului Transporturilor. Pentru ca si in prezent, in cadrul MT functioneaza ilegal Consilii de Administratii provizorii, numite de catre reprezentantii statului in AGA si mandatate de secretarii de stat. Iar „buba” este ca in aceste CA-uri au fost numiti membri care nu au parcurs vreun proces de selectie, fiind insa remunerati conform prevederilor OUG 109, cu cate un salariu mediu brut pe ramura, adica in jur de 3.300-4.000 de lei pe luna pentru fiecare membru.

Nicolae Vacaroiu face treaba buna la sefia Curtii de Conturi

Iar ilegalitatea care da de lucru Curtii de Conturi consta in faptul ca nu au fost aplicate la numirea acestora in CA prevederile Legii 31/ 1990, ceea ce ar fi insemnat ca fiecare membru ar fi luat doar 48 de lei pe luna! Un caz concret este cel de la SC Electrificare CFR SA, unde provizoratul Consiliului de Administratie in functie dureaza din luna iunie 2014 si pana in prezent, depasind cu mult maximumul de noua luni prevazut de lege. Mai mult, cu exceptia a doi membri, unul revocat si celalalt in functie, ceilalti componenti ai CA nu au parcurs procesul de recrutare si de selectie, fiind insa platiti regeste. Si ilegal, daca se confirma banuielile oamenilor lui Nicolae Vacaroiu. Iar aceasta situatie pare una generalizata la nivelul intregului minister.

Ultimele stiri

  • Eșec de proporții: consolidarea clădirilor, pusă pe pauză de Nicușor Dan
  • Doi angajaţi ai unei bănci din România, acuzaţi că i-au sustras unui client de 64 ani suma de 140.000 de euro. Cum au acţionat
  • Ce amendă rişti să încasezi dacă faci grătar pe balcon, de 1 Mai. Autorităţile au tras un semnal de alarmă
  • Anunţ despre pensiile românilor, înainte de Paştele 2024. Răsturnare de situaţie. Când vin banii. Ce a transmis Poşta Română
  • Marcel Ciolacu a răspuns printr-un atac la Mircea Geoană când a fost întrebat dacă va candida la alegerile prezidenţiale 2024
  • Pelerinaj de Florii 2024 la București. Care va traseul procesiunii. Trafic restricţionat în Capitală
  • O stradă din Cluj-Napoca a dispărut peste noapte! Trafic restricţionat din cauza unei alunecări de teren (FOTO)
  • Pericol cu peştele din magazine, înainte de Florii 2024! Ce au descoperit inspectorii sanitari
  • Tragedie pe şoselele din România. Doi tineri au murit la faţa locului!
  • Horoscop – sâmbătă, 27 aprilie 2024. Chiar şi în weekend, mai mulţi naitivi îşi doresc să se dezvolte pe plan profesional
  • Exit mobile version