In ciuda anchetelor penale si a rapoartelor devastatoare ale Corpului de control al ministrului de Interne declansate dupa „sarabanda” de dezvaluiri din „National”, iata ca situatia de la IGAV nu se imbunatateste deloc. Astfel ca, desi „clanul comandorilor” a fost in cele din urma decapitat si intreaga grupare Reliu Ion s-a refugiat la niste pensii babane, in asteptarea calcularii definitive a prejudiciului cauzat Aviatiei Internelor, aceasta nu doar ca nu redevine structura de elita care a fost odata, dar chiar acum se actioneaza fatis si mai ales din umbra pentru destructurarea sa deplina!
Iar noua grupare care a trecut la butoane, in frunte cu „nemuritorul” contabil Florin Mosor, sefa de la achizitii si noul „reuns” imputernicit, comandorul Marius Burtan face deja „carare” pe la minister, in incercarea de a convinge conducerea MAI ca ar fi musai nevoie de o „restructurare” a IGAV, care sa implice retragerea calitatii de ordonator de credite a unitatilor speciale de aviatie teritoriale Cluj Napoca, Iasi, Tulcea, Caransebes si Bucuresti si sa se atribuie Inspectoratului General calitatea de ordonator tertiar, in subordinea MAI!
Si cu toate ca structurile informative au mari dubii cu privire la devaratul motiv al acestui demers, mai ales intr-o perioada in care tocmai se ia urma sumelor uriase care nu se mai regasesc prin documente, mai ales in urma contractelor de achizitii si a straniilor reparatii efectuate, iata ca s-a gasit un „factor de decizie” care sa puna palma pentru initiativa lui Mosor. Iar acesta este nimeni altul decat fostul „acvilist” Mihai Valeriu, subsecretrarul de stat girand introducerea pe „circuitul actelor” a documentatiei pregatite de „birocratul” Dragnea Florin, cel propulsat in „fratia casutelor” de la DGMO chiar inainte de controversata pensionare a fostului secretar de stat Cornel Ciocoiu.
Scoase din tara pe „neveu”
Si daca tot a venit vorba de reparatiile „neortodoxe” suspectate a fi fost folosite pentru acoperirea a diverse cheltuieli halucinante, s-a luat acum firul unei anchete interne privind demontarea ilegala a unor piese importante de pe elicoptere si trimiterea acestora „la reparat” in afara tarii, se pare ca fara forme legale. Si uite cum se cauta acum un raspuns cum de a fost posibil ca binecunoscutul in sistem domn Ciumacov, o foarte veche cunostiinta a structurilor contrainformative romanesti si reprezentantul rus al firmei de reparatii a elicopterelor MI-8, MI-17 sa fi luat de la IGAV o piesa deosebit de importanta de la un elicopter si sa o fi scos din tara pentru a fi cica reparata, cand inca nu se gaseste vreun document de predare – primire sau alte acte justificative la directiiile de contabilitate, logistica sau achizitii? Oare o fi stiut „acvilistul” Mihai Valeriu toate acestea atunci cand a autorizat solicitarea oficiala catre IGAV sa initieze procedura de reorganizare, una fortata, care seamana mai degraba a destructurare? Intrucat in „foaia” buclucasa, careia deja i s-a dat drumul pe circuit, se specifica sa se ia in calcul problemele cu unitatile teritoriale, adica sa li se retraga calitatea de ordonator tertiar de credite, chiar daca asta ar insemna desfiintarea sigura a acestora, in timp ce pentru IGAV sa se prevada calitatea de ordonator tertiar? Desigur, totul ar putea parea o simpla prostie, daca interesul nu ar fi unul urias, odata cu prevazuta achizitionare de urgenta a mai multor elicoptere!