Cauta

Speriați de China: producătorii europeni trec la mașini electrice ieftine

Marii producători de automobile din Europa au prezentat vehicule electrice low-cost la Salonul Auto de la Paris, încercând să recupereze o parte din cota de piață deținută în prezent de mărcile chineze

Marii producători de automobile din Europa au prezentat vehicule electrice  low-cost la Salonul Auto de la Paris din această săptămână, încercând să relanseze o scădere a cererii și să recupereze o parte din cota de piață deținută în prezent de mărcile chineze. 

„Se simte că Europa ripostează”

Expoziția bienală a industriei, care  se desfășoară până duminică, s-ar putea dovedi a fi un punct de cotitură pentru industria auto din Europa.

„Se simte că Europa ripostează”, a declarat Julia Poliscanova, director senior la  Transport & Environment, pentru CNBC. „Citroen, Peugeot și Renault prezintă unele modele mai mici și mai accesibile.Este exact ceea ce avem nevoie pentru piața de masă, pentru ca oamenii să cumpere mai mult aceste vehicule”.

Giganții auto europeni s-au confruntat cu o furtună perfectă de provocări pe drumul către electrificarea completă, inclusiv o lipsă de modele accesibile, o lansare a infrastructurii de încărcare mai mică decât cea anticipată și un război comercial cu China.

Poliscanova afirmă că lansarea modelelor europene low cost înseamnă că vânzările de mașini electrice ar putea reprezenta o cotă de piață de până la 24% în 2025,  în creștere de la 14% anul acesta. „Oamenii caută mobilitate la prețuri accesibile”, a declarat luni CEO-ul Dacia, Denis Le Vot

Pere Brugal, președinte și director general al GM Europa, susține că problemele cu care se confruntă producătorii europeni  ar trebui să fie privite ca o fază de tranziție – și nu ca o dovadă a unei crize.

„Adoptarea de noi tehnologii și noi comportamente nu este niciodată o poveste de creștere liniară.Unele dintre provocările industriei se reduc la necesitatea de a schimba comportamentele învățate, mai degrabă decât la obstacolele fizice sau tehnice. Mai multe investiții în infrastructura publică de încărcare vor ajuta, dar, în realitate, există deja o mare rețea de încărcare ce permite mobilitatea vehiculelor electrice în Europa în acest moment”.

Made in China, avantajul prețului

EV-urile fabricate în China costă de obicei mai puțin de jumătate din prețurile înregistrate în Europa și Statele Unite,  potrivit cifrelor publicate de firma de date JATO, subliniind provocarea pentru producătorii auto occidentali de a ține pasul cu Beijingul.

Prețul mediu de vânzare cu amănuntul al unei mașini electrice în China a ajuns la aproximativ 31.000 de euro în prima jumătate a lui 2023, față de  66.000 de euro în Europa și 68.000 de euro în SUA.

Ultimele stiri

  • Macron e bun de gură, dar nu va rezolva criza migrației
  • Dublă dominație: Israelul nu are rivali pe piețele financiare și în Orientul Mijlociu
  • Trump, meșterul ”zidului tarifar asiatic”
  • Euro puternic – sabie cu două tăișuri
  • Schema germană: schimb de mașini pentru a evita tarifele americane
  • De ce continuă să moară elitele lui Putin?
  • Reforma serviciilor de informații din SUA sau lupta lui Donald Trump cu ”deep state” (II)
  • Imagini incredibile! O furtună puternică a făcut prăpăd în Sinaia. Vijelia a luat pe sus acoperișuri și a doborât mai mulți copaci – FOTO/VIDEO
  • COTAR acuză: ASF închide ochii în fața unui nou faliment pe piața polițelor RCA, iar ANAF controlează doar firmele care au capital românesc
  • „Pe drumul gustului”, o declarație de război împotriva prostituării televiziunii culinare
  • Exit mobile version