Cauta

Soarta industriei auto europene se joacă în acest an

Stellantis și Renault îndeamnă Uniunea Europeană să își adapteze reglementările la producția de mașini mici și ieftine pentru a salva baza de producție a Bătrânului Continent

Stellantis și Renault îndeamnă Uniunea Europeană să își adapteze reglementările la producția de mașini mici și ieftine pentru a salva baza de producție a Bătrânului Continent.

 „Piața europeană a automobilelor este în scădere de cinci ani”, spune John Elkann, președintele Stellantis, iar ”în ritmul actual ar putea fi redusă la mai mult de jumătate până în 2035”.

„Piața nu cumpără ceea ce Europa vrea să îi vindem.În aceste condiții, nu vom putea înlocui toate volumele actuale cu mașini electrice”, a declarat Luca de Meo, directorul general al Renault.

„Dacă traiectoria nu se schimbă, va trebui să luăm decizii dureroase în următorii trei ani”, a avertizat  șeful Stellantis, care consideră că ”soarta industriei auto europene se joacă în acest an”.

Într-un interviu comun acordat ziarului Le Figaro, Luca de Meo și John Elkann cer Comisiei Europene o reglementare diferențiată pentru mașinile mici. Și înaintează trei cereri: ”În primul rând, de acum înainte, reglementarea ar trebui să se aplice numai modelelor noi, nu și celor vechi; în al doilea rând, faceți-ne reguli în ”pachete”, nu una în fiecare lună; în al treilea rând, avem nevoie de un ghișeu unic la Comisie”.

„Fiecare țară din lume cu o industrie auto se organizează pentru a-și proteja piața. Cu excepția Europei”, subliniază Luca de Meo. „Printre constructorii europeni, există două școli de gândire: cea a Stellantis și a grupului Renault, care reprezintă împreună 30% din piață și vor să producă și să vândă mașini populare în Europa și pentru Europa. Și cea a mărcilor premium, pentru care Europa contează cu siguranță, dar a căror prioritate este exportul”.

Timp de douăzeci de ani, ”logica lor a dictat reglementările”, ceea ce a dus la producția de mașini ”din ce în ce mai complexe, mai grele și mai scumpe”.

Cei doi oficiali fac apel la Franța, Italia și Spania, ale căror populații „sunt cumpărătorii” de mașini mici și care „împreună cântăresc mai mult decât Germania”.

„Dacă există o mobilizare în jurul unei opțiuni politice clare, dacă recreăm o piață și volume, suntem amândoi convinși că vom putea continua să producem în Europa, inclusiv în Europa de Vest”, a rezumat Luca de Meo.

Înmatriculările de automobile noi în Europa au crescut cu 2,8% în luna martie. Deși vehiculele eletrice și hibride câștigă teren, Volkswagen, cel mai mare producător european, mizează pe motoarele cu combustie deoarece sunt sunt cele care îi mențin uzinele în funcțiune.

Ultimele stiri

  • O afacere în cea de-a doua economie globală : să mergi la birou și să te prefaci că lucrezi
  • Trump, bursele și ”teoria TACO”
  • Moscova vrea Moldova
  • Palatul Cotroceni, cucerit: CCR decide, Nicușor aprobă, Anastasiu profită!
  • Firmele europene regândesc planurile de călătorie în SUA. ”Catch and Revoke sporește supravegherea”
  • De ce Trump nu trebuie să renunțe la negocierile cu Putin
  • Statul român, dator vândut sistemului judiciar. Peste 6,7 miliarde de lei pentru salariile mărite în instanțe
  • Mindfulness la Locul de Muncă: Cum Să Reduci Stresul și Să-ți Crești Productivitatea
  • Iluziile păcii în Ucraina
  • Taxa de poluare pentru mijloacele de transport, obligatorie până în iulie. Comisia Europeană ne recomandă mersul pe jos
  • Exit mobile version