Volkswagen trece printr-o perioadă ciudată: concurența puternică din China, scăderea volumelor în Europa, războiul comercial lansat de Donald Trump și necesitatea de a reduce numărul de fabrici. Deceniul actual nu este blând cu gigantul din Wolfsburg.
Fără a uita, desigur, tensiunile interne cu un șef care continuă să poarte două pălării: CEO al grupului și director general al Porsche, relatează L’Automobile Magazine. Dar Volkswagen are și câteva motive de satisfacție în acest climat oarecum nesănătos: valorile fundamentale ale mărcii.
Motoarele cu combustie sunt cele care îi mențin în funcțiune uzinele. Volkswagen, care nu și-a schimbat direcția și dorește în continuare să desființeze aproximativ 30 000 de locuri de muncă pe termen mediu, a decis să reangajeze personal pentru perioada 10 mai – 6 iulie, pentru a face față cererii pentru trei modele: Golf, Tayron și Tiguan.
Pentru Golf, este o veste cu atât mai bună cu cât segmentul berlinelor compacte se află într-o situație dificilă, împins de SUV-uri care devin o normă. Golf este singura mașină generalistă care încă se vinde bine, la mare distanță de Peugeot 308, Citroën C4, Renault Megane, Ford Focus și Seat Ibiza. Doar Toyota Corolla se descurcă bine, datorită versiunii break.
Multe modele cu motor cu combustie ar putea să-și vadă cariera prelungită în timp ce fac tranziția către viitoarele versiuni electrice. În timp ce așteptăm Golf 9 (ID.Golf?), Volkswagen capitalizează pe cea de-a opta generație, care va rămâne germană… pentru moment. Producția va fi transferată la Puebla, în Mexic, începând cu 2027.
Mașinile electrice, care au avut un început dificil (amintiți-vă de numeroasele probleme inițiale cu ID.3), au luat avânt la începutul anului. Numai în luna februarie, vânzările ID.4 au crescut vertiginos, iar acesta este pe urmele Tesla Model Y și Model 3.
Totuși, subvențiile pentru vehiculele electrice și obiectivele de eliminare treptată a motoarelor pe benzină și motorină nu au ajutat deloc producătorii germani. Dar au deschis o fereastră de oportunitate pentru rivalii chinezi de a acapara o parte din piețele auto.
Golf este cea mai de succes mașină Volkswagen, depășind chiar și legendarul Beetle. Numele Golf nu are legătură cu jocul de golf, ci este o prescurtare de la Golf-Strom, denumirea în limba germană a curentului Gulf Stream din Oceanul Atlantic.