Cauta

Publicitate numai pentru mașinile electrice?

Ideea prinde contur, cel puțin în Franța, deoarece guvernul s-a angajat să pună în aplicare propunerile formulate de Convenția cetățenească privind clima, iar una dintre acestea se referă la planuri de interzicere a publicității pentru vehiculele cu motoare “clasice”.

Cu aproape doi ani în urmă, la propunerea președintelui Republicii, 150 de cetățeni francezi din toate categoriile sociale au fost atrași să participe la o  convenție  climatică. Obiectiv: reducerea cu cel puțin 40% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030 comparativ cu 1990. În iunie 2020, participanții i-au prezentat lui Emmanuel Macron un total de 149 de propuneri cuprinse în acest sens, dintre care 146 au fost reținute . Dintre cele 3 respinse, unii își amintesc cu siguranță de controversata reducere a vitezei pe autostradă la 110km/h, pe   care șeful statului nu a   considerat oportun să o includă.  Dar foaia de parcurs a făcut progrese semnificative, deoarece 75 de propuneri au fost deja puse în aplicare. Și 71 sunt în curs de implementare. Una dintre ele, prezentată de Ministerul Tranziției,  a atras în mod special atenția revistei L’Automobile Magazine: al patrulea articol al „Legii privind clima și reziliența” prevede astfel interdicția publicității pentru combustibilii fosili „datorită legăturii lor directe cu emisiile de gaze cu efect de seră”. Deocamdată nu este clar dacă acest articol va fi adoptat, proiectul de lege  va fi prezentat mai întâi Consiliului de Miniștri în luna februarie, apoi va fi studiat în prima lectură de către Adunarea Națională din martie. Dacă va fi adoptată, această interdicție se va aplica  „imediat ce textul va intra în vigoare”. Deși s-a crezut că  agenților de publicitate auto li s-ar fi cerut să includă în reclamele lor un mesaj de avertizare privind noxele unui vehicul cu motor pe benzină sau motorină, guvernul a optat pentru o poziție și mai radicală: interzicerea totală a acestor reclame. Astfel, ar fi permise doar pentru vehiculele electrice, hibride și hibrid plug-in. Dar această lege riscă să provoace un mare prejudiciu sectorului auto în ansamblu. Mașinile cu motoare convenționale au reprezentat  aproximativ 77,5% din vânzările totale în 2020.

Ultimele stiri

  • Alea iacta est, America!
  • Gerard Depardieu a fost chemat la poliție și arestat preventiv!
  • Decizie majoră pentru românii care lucrează într-un mediu periculos pentru sănătate. Ce se întâmplă cu pensia lor
  • Secretele milenare ale longevității: beneficiile postului intermitent și exemplul preoților de pe Muntele Athos
  • Internațional englez, arestat în Spania
  • Lupta din MotoGP, mutată în ring?!
  • Povestea cuprului la 10.000 de dolari. “Ultimul risc de aprovizionare rămas pentru industria vehiculelor electrice”
  • Haos în sistemul energetic. Hidroelectrica a fost deconectată
  • Veste mare de la Klaus Iohannis pentru şoferii cu permis de conducere categoria B. Vor putea conduce şi alte vehicule
  • De ce datoriile Europei cresc din nou. “O bombă politică și economică”
  • Exit mobile version