Cauta

Mașinile electrice finanțează indirect industria petrolului

La stațiile de reîncărcare ale unor rețele, proprietarii de mașini electrice îi îmbogățesc pe operatorii care vând „cote” de CO2 la suprapreț companiilor care au nevoie de ele. Cum ar fi cele  petroliere.

Compania germană Litchblick denunță lipsa de concurență și dezvoltarea unui monopol cauzat de vânzarea de cote de CO2, notează Automobile Magazine. Într-adevăr, începând din 2005, UE a creat o piață ETS (Emissions Trading Schemes) care permite oricărei mari companii să cumpere credite de CO2 de la o altă companie pentru a se conforma obiectivelor europene. Problema este că, atunci când vine vorba de reîncărcarea vehiculelor electrice, doar operatorii stațiilor de încărcare pot revinde aceste cote.

Cu alte cuvinte, dacă un producător de energie „verde” dorește să aibă dreptul la revânzarea cotelor, va trebui să facă acest lucru prin crearea propriilor stații de încărcare. Dacă el furnizează energia sa unui operator terț, acesta este cel care va încasa banii.

Automobilwoche rezumă foarte bine: „Operatorii de stații de încărcare, precum Ionity, câștigă milioane de euro în plus în Europa prin vânzarea drepturilor de emisie către companiile care emit prea mult CO2 în atmosferă. Cu toate acestea, producătorii de energie electrică ecologică nu beneficiază de acest beneficiu neașteptat dacă nu folosesc propriile stații de încărcare, ci își vând energia electrică prin intermediul unor furnizori terți.

Veniturile generate de revânzarea cotelor ar fi de peste 100 de milioane de euro în 2022, numai în Germania. La fiecare kWh vândut clientului, 0,25 euro intră în buzunarul operatorului, potrivit Litchblick.

Pentru a respecta normele, companiile petroliere cumpără cote de la operatorii de încărcare sau de la producătorii de energie electrică „verde”. Desigur, scopul este de a avea un continent european, ca întreg, care să atingă obiective comune în materie de CO2, dar afacerea este totuși profitabilă pentru operatori.

Ultimele stiri

  • Aeroportul București-Sud va deservi peste 11 milioane de pasageri/ Băluță: Împreună am făcut primul pas – GALERIE FOTO
  • Șeful Casei Naționale de Pensii, anunț de ultimă oră pentru pensionari. Hotărârea, publicată în Monitorul Oficial
  • Nicușor Dan, complice prin pasivitate și dezinteres la dezastrul și jaful de la Arena Națională
  • Speranța gimnasticii românești între cei „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
  • Candidatul AUR la Primăria Capitalei: Procurorii ne-au anunţat că au început urmărirea penală în urma plângerii la DNA împotriva lui Nicuşor Dan
  • Un bărbat înarmat care a încercat să incendieze o sinagogă din Franța, ucis de poliţie
  • Comunicat de presă COLEGIUL ECONOMIC ”VIILOR”
  • Prognoza meteo pentru următoarele patru săptămâni. Cum va fi vremea în prima parte a lunii iunie
  • Terifiant! Director de închisoare, asasinat. Primise ameninţări cu moartea de la deţinuţi
  • Planuri de călătorie date peste cap. Zeci de oameni au ratat zborul Cluj Napoca-Paris. Ce s-a întâmplat la aeroport
  • Exit mobile version