Cauta

Invazia BYD. Obiectivul producătorului auto nr.1 din China

Invazia BYD. Obiectivul producătorului auto nr.1 din China - Ziarul National

BYD, producătorul auto nr. 1 din China, intenționează să vândă jumătate din vehiculele sale în afara pieței chineze până în 2030, o creștere masivă care l-ar transforma într-un rival al celor mai mari companii din lume

BYD, producătorul auto nr. 1 din China, intenționează să vândă jumătate din vehiculele sale în afara pieței chineze până în 2030, o creștere masivă care l-ar transforma într-un rival al celor mai mari companii din lume.

Invazia BYD. Obiectivul producătorului auto nr.1 din China - Ziarul National Creșterea va fi alimentată de expansiunea în Europa și America Latină, potrivit surselor Reuters. Dar acest obiectiv măreț reprezintă o sarcină grea: piața din China a reprezentat aproape nouă din fiecare zece mașini vândute de BYD anul trecut(4,27 milioane).

BYD a acumulat rapid cote de piață în China, în detrimentul mărcilor străine cândva dominante, exploatând lanțuri de aprovizionare mai ieftine pentru a lansa o avalanșă de vehicule electrice și hibride de înaltă tehnologie. Acum, mulți concurenți care pierd în fața mărcilor chineze în China trebuie să se lupte cu incursiunea lor în Europa, America Latină și în alte părți.

La o conferință a investitorilor din februarie, directorul general al Ford, Jim Farley, a numit BYD  drept principala amenințare într-o „cursă globală” pentru dezvoltarea de automobile electrice profitabile.

BYD și alte companii auto chineze se confruntă cu tarife vamale pentru vehiculele electrice expediate în Uniunea Europeană, deși continuă să lanseze noi modele acolo. UE este în discuții cu China care ar putea reduce sau elimina tarifele.Invazia BYD. Obiectivul producătorului auto nr.1 din China - Ziarul National

Pentru a-și atinge obiectivul de expansiune globală, BYD trebuie să facă incursiuni pe piețele majore, inclusiv Germania, Japonia și India, a declarat Tu Le, fondator al firmei de consultanță Sino Auto Insights. „Va fi destul de dificil să atingă acest obiectiv fără acces la piața americană”.

Conform firmei de cercetare Rho Motion, vânzările BYD în Europa au crescut de peste patru ori în primul trimestru față de aceeași perioadă din 2024, ajungând la 37 201 mașini, ceea ce îi conferă o cotă de 4,1% din piața EV a continentului.

BYD plănuiește să deschidă o fabrică în Ungaria anul acesta, urmată de una în Turcia anul viitor și se așteaptă să aleagă în curând o locație pentru o a treia fabrică europeană. Anul trecut a deschis o fabrică de asamblare în Thailanda. O altă fabrică se află în construcție în Brazilia.

Bill Russo, CEO al firmei de consultanță Automobility, cu sediul în Shanghai, a comparat progresele înregistrate de BYD în domeniul vehiculelor electrice cu rolul esențial jucat de Ford în producerea vehiculelor de masă în urmă cu un secol, afirmând că președintele BYD, Wang Chuanfu, este „Henry Ford al secolului XXI”.

Ultimele stiri

  • Nick Reiner, fiul celebrului regizor Rob Reiner, reținut în ancheta privind moartea părinților săi
  • Eurovision 2026 aduce reveniri surprinzătoare și proteste politice: România reintră în concurs
  • Trenurile spre Aeroportul Otopeni, blocate în câmp: peste 100 de pasageri riscă să piardă zborurile
  • Alege ce citești
  • Încurcăturile politicilor climatice. Ce vrea America de la Uniunea Europeană
  • Trădare sau incompetență? Statul român își EXECUTĂ propria fabrică de avioane
  • Cartel Alfa spulberă Guvernul Bolojan. ”Sacrificați cetățenii și protejați companiile și sponsorii de partid”
  • Și Cristiano se face “patron”. L-a costat 65 de milioane
  • Gardienii euro lasă rata dobânzilor neschimbată, dar următoarea mișcare ar putea fi o creștere
  • UPDATE Moțiunea simplă împotriva ministrului Mediului, adoptată de Senat/PSD a votat alături de AUR
  • Exit mobile version