Cauta

Invazia BYD. Obiectivul producătorului auto nr.1 din China

BYD, producătorul auto nr. 1 din China, intenționează să vândă jumătate din vehiculele sale în afara pieței chineze până în 2030, o creștere masivă care l-ar transforma într-un rival al celor mai mari companii din lume

BYD, producătorul auto nr. 1 din China, intenționează să vândă jumătate din vehiculele sale în afara pieței chineze până în 2030, o creștere masivă care l-ar transforma într-un rival al celor mai mari companii din lume.

Creșterea va fi alimentată de expansiunea în Europa și America Latină, potrivit surselor Reuters. Dar acest obiectiv măreț reprezintă o sarcină grea: piața din China a reprezentat aproape nouă din fiecare zece mașini vândute de BYD anul trecut(4,27 milioane).

BYD a acumulat rapid cote de piață în China, în detrimentul mărcilor străine cândva dominante, exploatând lanțuri de aprovizionare mai ieftine pentru a lansa o avalanșă de vehicule electrice și hibride de înaltă tehnologie. Acum, mulți concurenți care pierd în fața mărcilor chineze în China trebuie să se lupte cu incursiunea lor în Europa, America Latină și în alte părți.

La o conferință a investitorilor din februarie, directorul general al Ford, Jim Farley, a numit BYD  drept principala amenințare într-o „cursă globală” pentru dezvoltarea de automobile electrice profitabile.

BYD și alte companii auto chineze se confruntă cu tarife vamale pentru vehiculele electrice expediate în Uniunea Europeană, deși continuă să lanseze noi modele acolo. UE este în discuții cu China care ar putea reduce sau elimina tarifele.

Pentru a-și atinge obiectivul de expansiune globală, BYD trebuie să facă incursiuni pe piețele majore, inclusiv Germania, Japonia și India, a declarat Tu Le, fondator al firmei de consultanță Sino Auto Insights. „Va fi destul de dificil să atingă acest obiectiv fără acces la piața americană”.

Conform firmei de cercetare Rho Motion, vânzările BYD în Europa au crescut de peste patru ori în primul trimestru față de aceeași perioadă din 2024, ajungând la 37 201 mașini, ceea ce îi conferă o cotă de 4,1% din piața EV a continentului.

BYD plănuiește să deschidă o fabrică în Ungaria anul acesta, urmată de una în Turcia anul viitor și se așteaptă să aleagă în curând o locație pentru o a treia fabrică europeană. Anul trecut a deschis o fabrică de asamblare în Thailanda. O altă fabrică se află în construcție în Brazilia.

Bill Russo, CEO al firmei de consultanță Automobility, cu sediul în Shanghai, a comparat progresele înregistrate de BYD în domeniul vehiculelor electrice cu rolul esențial jucat de Ford în producerea vehiculelor de masă în urmă cu un secol, afirmând că președintele BYD, Wang Chuanfu, este „Henry Ford al secolului XXI”.

Ultimele stiri

  • Depresia la Adolescenți în România: O Criză Nevăzută care Nu Trebuie Ignorată
  • Breaking News… în jurul lumii: Trump tensionează scena globală: dublează tarifele la oțel, în timp ce Ucraina ezită la negocierile de pace
  • Vremuri grele? Camera Deputaților cumpără hârtie igienică și prosoape de hârtie de peste 70.000 de euro
  • Ceaiul de Seară: Ritualul Uitat Care Calmează Mintea și Pregătește Corpul Pentru Somn
  • Elevii de la „Sfântul Sava” obțin Marele Premiu la competiția internațională de inginerie spațială și se înscriu în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
  • Primul „1 Iunie” la Berceni Arena. Un weekend de poveste, în care vedete vor fi copiii
  • „România nu se construiește doar cu partide și mediul de afaceri”. Sindicaliștii, scrisoare deschisă către Nicușor Dan
  • Anunț de ultimă oră. Boloș: Trei jaloane din PNRR sunt suspendate, momentan/Care e termenul de rezolvare
  • Vești de la meteorologi. Când se opresc ploile/ANM, prognoza pentru patru săptămâni, până pe 30 iunie
  • Discuții pentru formarea noului GUVERN. Nicușor Dan: „Trebuie să fie un acord cât mai complet”
  • Exit mobile version