Luca de Meo s-a numărat printre antreprenorii francezi de elită care au sărbătorit deschiderea Jocurilor Olimpice din 2024 la o petrecere organizată de LVMH în hotelul de cinci stele Cheval Blanc din Paris.
Directorul general al Renault s-a alăturat ”patriarhului” LVMH, Bernard Arnault, și unor directori de top precum Pietro Beccari(Louis Vuitton). Însă puțini se așteptau ca, în decurs de un an, veteranul industriei auto să ajungă în fruntea rivalului de lungă durată al LVMH: Kering.
Italianul va părăsi Renault luna viitoare pentru a deveni șeful Kering, proprietarul în dificultate al Gucci și Saint Laurent, de la mijlocul lui septembrie, notează Financial Times.
Deși Luca de Meo și-a petrecut întreaga carieră în industria automobilelor, a făcut avansuri discrete către sectorul de lux.
Pe măsură ce trece de la o companie franceză la alta și se pregătește să conducă o altă schimbare corporativă, întrebarea este dacă lipsa de experiență a lui de Meo în vânzarea genților de mână și a pantofilor va ajuta sau va împiedica încercarea sa de a revigora Kering.
Veniturile Kering au crescut cu o treime până la un vârf de 20,4 miliarde de euro între 2018 și 2022, datorită exploziei cererii de produse de lux în China și succesului Gucci.
Însă Gucci, care reprezintă aproximativ jumătate din veniturile grupului și două treimi din venitul operațional, a căzut de atunci în dizgrație, având puține oferte pentru a compensa declinul luxului sau schimbările în tendințele modei.
Al doilea mare brand al Kering, Saint Laurent, s-a confruntat, de asemenea, cu probleme. O tranzacție de 3,5 miliarde de euro pentru creatorul de parfumuri de nișă Creed a ridicat semne de întrebare cu privire la eficiența afacerilor, împreună cu o serie de achiziții imobiliare costisitoare.
Analistul Luca Solca de la Bernstein a precizat că principalele priorități ale lui de Meo ar trebui să fie revizuirea echipei și a strategiei Gucci, precum și reducerea datoriilor și reorientarea investițiilor.
Probabil că legăturile culturale franceze și italiene ale lui de Meo, născut în Milano, îl vor ajuta să cultive relații între sediul central al Kering și operațiunile sale din Italia, unde au existat tensiuni cu privire la direcția companiei.
François-Henri Pinault, pe care de Meo îl va înlocui în funcția de director general al Kering, dorește ca noul angajat să își folosească abilitățile de dezvoltare a afacerilor și de marketing pentru a redresa proprietarul Gucci.