AcasăAfaceriNecazurile giganților luxului: Gucci trage în jos Kering

Necazurile giganților luxului: Gucci trage în jos Kering

Acțiunile conglomeratului francez Kering sunt afectate de scăderea vânzărilor în Asia pentru brandul său Gucci

Acțiunile conglomeratului francez de lux Kering sunt pe minus 14% după ce scăderea vânzărilor în Asia pentru brandul său Gucci a declanșat un rar avertisment pentru profit.

Acțiunile companiei au scăzut brusc miercuri și au scăzut cu peste o treime în ultimele 12 luni. Înainte de o redresare rapidă, concurenții LVMH și Richemont au coborât cu 3 procente, iar Prada cu 11 procente.

Kering, cu sediul la Paris, a informat că vânzările din primul trimestru ar urma să scadă cu 10% în ritm anual pe o bază comparabilă, iar cele de la Gucci – care au reprezentat două treimi din veniturile operaționale ale grupului anul trecut – au scăzut cu aproape 20%.

Aceste rezultate dezamăgitoare “reflectă scăderea vânzărilor în Asia”. Kering, controlată de miliardarul François-Henri Pinault, va raporta vânzările pentru primul trimestru la sfârșitul lunii aprilie.

Colecțiiile lui Sabato de Sarno nu prea găsesc cumpărători

Gucci se află în mijlocul unei încercări de redresare sub o nouă conducere și un nou director de creație, Sabato de Sarno, dar strategia nu a dat încă roade. Colecțiile lui, care  se află în magazine de la jumătatea lunii februarie, nu prea găsesc cumpărători.

Situația va afecta marjele de câștiguri din acest an. Avertismentul  privind profitul contrastează cu performanțele grupurilor rivale mai mari LVMH și Hermès, care au înregistrat o creștere a vânzărilor cu două cifre în cele mai recente trimestre.

Deși necazurile Kering s-au concentrat pe Gucci, celelalte mărci ale sale, inclusiv Saint Laurent și Bottega Veneta, au suferit, de asemenea, din cauza scăderii vânzărilor în 2023.

Pe măsură ce piața luxului pierde după mai mulți ani de creștere record a profiturilor, se așteaptă ca averile celor mai puternice companii din sector să scadă și mai mult.

Potrivit UBS, creșterea vânzărilor va  încetini până la o medie de 5% în 2024, după ce a înregistrat un salt de 10% în fiecare an începând cu 2016.

Unul dintre factori este cât de mult se adresează mărcile așa-numiților cumpărători aspiraționali, care sunt mai vulnerabili la presiunile economice, spre deosebire de clienții în vârstă și mai bogați. Gucci, în special, a încurajat o clientelă mai tânără, mai orientată spre modă, sub conducerea fostului său designer Alessandro Michele.

Odată ce în SUA și în Europa au fost cheltuite cecurile de stimulare din perioada pandemiei, iar perspectivele economice ale Chinei au devenit mai nesigure, performanțele Gucci au scăzut și mai mult.

author avatar
Radu Jacotă Redactor