Cauta

Cine salvează industria auto din Germania?

Cine salvează industria auto din Germania? - Ziarul National

Industria automobilelor din Germania este în criză. Vânzările au scăzut în timp ce costurile de producție au crescut vertiginos

Această industrie este  în criză. Vânzările au scăzut în timp ce costurile de producție au crescut vertiginos. Directorii companiilor își pun speranțe în alegerile de duminică – un nou guvern german care să le ușureze suferința.

Cine salvează industria auto din Germania? - Ziarul National Germania se află în mijlocul unui declin industrial declanșat de ascensiunea producției chinezești avansate și de crize succesive – de la pandemie la întreruperea furnizării de gaz rusesc ieftin.

„Avem nevoie de o redresare economică acum”

„Avem nevoie de o redresare economică acum”, a declarat Hildegard Müller, care conduce lobby-ul auto VDA din Germania, pentru Bloomberg. ”Viitorul guvern trebuie să reducă birocrația și să relanseze creșterea economică pentru a face țara din nou competitivă”.

Dar perspectivele pentru industria auto, care reprezintă aproximativ 5% din economie și angajează 780 000 de persoane, sunt sumbre. Constructorii reorganizează portofoliile de modele și schimbă personalul de conducere, după ce au fost puternic afectați de intensificarea concurenței în China și de scăderea cererii de vehicule electrice în Europa.

Trei din patru mașini construite în Germania sunt trimise în străinătate, ceea ce face ca industria auto să fie deosebit de vulnerabilă la creșterea barierelor comerciale. Decizia lui Donald Trump de a aplica tarife de 25% la importurile de oțel și aluminiu începând de luna viitoare a sporit tensiunile. Tarifele auto ar putea ajunge la aproximativ 25%.Cine salvează industria auto din Germania? - Ziarul National

BMW, Porsche și Mercedes pariază pe motoarele cu combustie

Oliver Zipse, directorul executiv al BMW, a subliniat că liberul schimb este „unul dintre cei mai importanți factori de creștere și progres”. Alți directori germani s-au pronunțat în mod repetat împotriva tarifelor. Au motive întemeiate: cererea robustă de automobile sport și trecerea mai lentă la vehiculele electrice fac din SUA o piață profitabilă pentru BMW, Porsche și Mercedes, deoarece își pot vinde modelele pe benzină cu marjă mare de profit.

Germania și-a pierdut titlul de cea mai mare piață europeană de vehicule electrice în favoarea Regatului Unit anul trecut, când vânzările s-au prăbușit după ce guvernul Scholz a eliminat în mod neașteptat subvențiile.

Marii producători, inclusiv Volkswagen și Mercedes, și-au retras de atunci strategiile de electrificare, invocând o cerere insuficientă. Porsche se așteaptă să primească 800 de milioane de euro în acest an pentru extinderea modelelor cu motor cu combustie și hibride plug-in.

Conservatorii lui Friedrich Merz doresc să vândă noi vehicule pe benzină și motorină după interdicția UE planificată pentru 2035, în timp ce Scholz a solicitat stimulente fiscale pentru vehiculele electrice. Ambii politicieni au susținut că producătorii de automobile nu ar trebui să fie penalizați cu amenzi mari pentru nerespectarea obiectivelor de mediu ale UE  în acest an.

Toate partidele majore au promis să reducă birocrația, inclusiv SPD-ul lui Scholz și Verzii. Merz face campanie pe baza unui program care include taxe mai mici, reglementări limitate și doar ajutoare sociale de bază.

Ultimele stiri

  • Cum să transporţi corect bradul de Crăciun cu maşina, ca să nu-ţi iei amendă. Pentru abateri, amenzile sunt usturătoare
  • Românii pun “frână” cumpărăturilor din impuls, dar un nou obicei a luat locul acestui trend. Austeritatea i-a împins pe oameni să se reorienteze
  • Italienii au început să le ia românilor locurile de muncă din… Italia! Femeile din Peninsulă sunt şi ele dispuse să facă treaba străinilor
  • Meteorologii au actualizat prognoza! Cum va fi vremea la sfârșitul acestui an și în primele zile din 2026
  • Cadou pentru şoferii români înainte de Sărbători: încă 50 km din A7 vor fi daţi în folosinţă! Ce rută va fi finalizată
  • Protest spontan la Constanța: autobuzele CT Bus n-au ieșit pe traseu marți dimineață. Ce nemulțumiri au șoferii
  • Percheziții DNA la fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, și la un om de afaceri (surse)
  • Ce salariu trebuie să câştigi pentru ca banca să-ţi permită să te îndatorezi cu până la 70% din venituri. Cinci instituţii oferă astfel de credite
  • Ciprian Ciucu, despre dezastrul pe care l-a găsit la Primăria Capitalei: “Am avut un mic şoc. Ne-a ajuns cuţitul la os. Îmi încep mandatul cu datorii”
  • SUA promit Ucrainei garanţii de securitate „foarte puternice”, corespunzătoare articolului 5 din Tratatul NATO. Trump este optimist
  • Exit mobile version