Cauta

Brandurile de lux – ofensivă în lumea sportului

Mai multe grupuri de lux au investit masiv anul acesta în lumea sportului, cu sume mari în joc

Chanel este partener al cursei istorice de canotaj dintre Oxford și Cambridge, iar L’Oréal sponsorizează un echipaj la Cupa Americii. LVMH se implică în Formula 1 și în fotbal.

Mai multe grupuri de lux au investit masiv anul acesta în  lumea sportului, cu sume mari în joc. Până de curând, François Pinault, fondatorul Kering, era singurul magnat francez care deținea un club de fotbal, Stade Rennais, cumpărat în 1998.

În octombrie, familia rivalului  Bernard Arnault a creat surpriza anunțând că „intră în discuții” pentru achiziționarea Paris FC, evaluat la „aproximativ 50 de milioane de euro”, conform unei surse  AFP. Tranzacția trebuie finalizată în curând, a precizat pe 20 noiembrie președintele clubului, Pierre Ferracci, în cadrul unei conferințe de presă care a detaliat contururile proiectului noilor acționari.

În paralel, LVMH condus de Bernard Arnault a fost partener oficial al Jocurilor Olimpice și Paralimpice de la Paris (pentru 150 de milioane de euro, se vehiculează) și a anunțat un contract de sponsorizare de 10 ani cu Formula 1.

Aceste anunțuri sunt  făcute într-o perioadă în care piața mondială a luxului cunoaște o încetinire după ani de prosperitate post-Covid. Iar sportul înseamnă un nou stimul de creștere, deoarece ”are o audiență enormă și este un factor de audiență”, subliniază Joëlle de Montgolfier, directoarea sectorului de lux la firma de consultanță Bain and Company.

”Din punct de vedere al marketingului, sportul este singurul vector care reunește oamenii în același timp”, a declarat Antoine Arnault, fiul lui Bernard Arnault, recunoscând o accelerare a parteneriatelor mărcilor de lux cu diferite competiții sportive.

Astăzi, explică Julie El Ghouzzi, autoarea cărții  Manuel du Luxe, sportul este cel mai bun aliat în strategia de a atinge nișa celor mai bogați din diferite colțuri ale lumii, în funcție de cultura lor. Brandurile de lux se asociază cu evenimente sportive pentru că se adresează acestei nișe.

Poate că sporturile considerate elitiste în trecut ajung acum și la mase, dar, ironic,  această ”democratizare” se extinde și cu banii sectorului de lux.

Dacă sponsorii au transformat sportul în afacere, atunci brandurile de lux îi adaugă ceea ce știu mai bine: traficul exclusivității.

 

Ultimele stiri

  • Planul de Guvernare și Aviația
  • Cât au ajuns să coste o felie de pizza și o merdenea în Eforie Nord/Cât au de scos din buzunar turiștii pentru a-și cumpăra un porumb fiert
  • UPDATE. Cumnatul lui Mircea Geoană, Ionuț Costea, adus marți în România. A fost preluat din Turcia – VIDEO
  • Stare de urgență în Grecia, pe o insulă preferată de mii de români. Sute de pompieri luptă cu incendiile de vegetație – VIDEO
  • Parlamentul alege azi noii președinți ai celor două Camere. Grindeanu, propus de PSD la șefia Camerei Deputaților
  • Presa din Iran anunță începerea armistițiului cu Israelul
  • Scumpirea cărților: cum condamnă Guvernul România la ignoranță fiscalizată
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 24 iunie 2025 – Familia, partenerii și prietenii vă vor fi o companie plăcută
  • Alege ce citești
  • Exit mobile version