Cauta

Polițele RCA, sub jugul austriac. Guvernul execută ordinele de la Viena

Piața RCA din România este acaparată de firmele austriece, două dintre ele având acționari Primăria Viena, ne spune conducerea Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România. Acesta este, cel mai probabil motivul pentru care Guvernul refuză să emită polițe RCA de stat, încălcând legea și menținând în țară cele mai mari tarife din UE și cele mai mici despăgubiri acordate.

Refuzul și tergiversarea aplicării Legii 132/2017, care prevedea emiterea de polițe RCA de către statul român încă de acum 6 ani, nu are absolut nicio explicație logică. În ultimii ani, guvernele au tot anunțat că CEC Bank face demersuri pentru obținerea autorizației de emitere a polițelor RCA, însă nimic nu s-a mișcat. Și asta în condițiile în care, în doar doi ani, România s-a confruntat cu falimentul a două firme de asigurări, cu cote uriașe de piață, care a provocat majorarea exagerată a tarifelor RCA, pentru acoperirea găurilor lăsate de cele două companii. Și acum, când Executivul se confruntă cu proteste uriașe ale transportatorilor, dar și ale populației, care nu mai pot plăti tarifele enorme cerute de asigurători, se evită abordarea subiectului CEC Bank.

Apariția RCA-ului de stat ar însemna atât profit pentru compania bancară de stat, cât și prețuri rezonabile la asigurarea obligatorie, însă Guvernul nici nu vrea să audă. Și nu vrea să audă pentru că RCA-ul de stat va provoca o migrație a asiguraților către CEC Bank și o diminuare a profiturilor și a cheltuielilor de administrare exagerate ale companiilor străine. Conducerea Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) ne spune că Asirom și Omniasig au ca acționar Primăria Viena și că, împreună cu celelalte două companii austriece , Uniqa și Grawe, dețin un procent important din piața asigurărilor din România. În plus, susține conducerea COTAR, ASF a refuzat să accepte intrarea altor companii din Germania , Franța și alte țări, fapt care a împiedicat o concurență reală pe piață.

Șmecheria ASF

Revendicările transportatorilor nu s-au rezolvat, susține Vasile Ștefănescu, președintele COTAR. Acesta arată că noul vicepreședintele ASF, Sorin Mititelu, s-a poziționat din start ca apărător al companiilor de asigurări.

”Noi am cerut să se aplice tarifele de referință pentru toți asigurații, transport de marfă, transport persoane, și autoturisme, nu doar pentru transportul de marfă. În acest tarif de referință, care este făcut pentru fiecare categorie de transport, sunt incluse frecvența daunelor, marja de profit de 5% și toate cheltuielile. ASF vrea să aplice tariful de referință și să reducă RCA doar la transportul de marfă, nu și la transportul de persoane și la cei 7,5 milioane de șoferi de autoturisme, care sunt la fel de afectați. Probabil a fost o înțelegere între ASF și companiile de asigurări, să scape de transportatori, care au ieșit la proteste. Toată lumea trebuie să beneficieze de reduceri la tariful RCA, că în România este cel mai mare tarif din UE și se plătesc cele mai puține despăgubiri”, ne-a precizat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

În acest moment, nu există poliță RCA mai mică de 14.000-15.000 de lei la transportul de marfă, deși tariful de referință este de 8.600 de lei. La fel și în cazul celorlalte polițe RCA, tarifele sunt duble față de cele de referință, ne mai spun reprezentanții transportatorilor.

Soluția CEC Bank

Valoarea totală a despăgubirilor plătite de asigurători nu depășește 30%, așa cum s-a semnalat într-un raport UE, însă vicepreședintele ASF, Sorin Mititelu insistă că firmele din acest sector ar plăti 70%, fără a aduce vreun argument în acest sens, a mai arătat conducerea COTAR. ”Cred că în cei 70% a trecut și huzurul asigurătorilor, salariile uriașe din consiliile de administrație, sediile închiriate cu câte 800.000 de euro pe lună, plus cheltuieli uriașe pe reasigurare, de 60-70%. Tocmai de aceea este nevoie de o firmă de asigurări românească. CEC Bank are deja infrastructura creată, nu mai trebuie să plătească chirii exorbitante, nu trebuie să cumpere mașini de lux și să dea bani grei consiliului de administrație, și atunci o să vedem un preț mult mai mic la RCA”, ne-a mai declarat președintele COTAR, Vasile Ștefănescu.

Ultimele stiri

  • Aleksandr Lukaşenko, şah-mat liderilor europeni. Decretul pe care l-a semnat schimbă paradigma pe front
  • „Mascaţii” au intrat peste cămătarii din Bucureşti. Au dat bani împrumut cu dobânzi cuprinse între 20% și 100%
  • Primarii USR și-au crescut propriile salarii, în detrimentul proiectelor pentru cetățeni
  • Avertizare meteo de ultimă oră! Capitala, sub COD GALBEN de averse, vânt și grindină!
  • Jucătoarea de tenis care are mai mulți bani decât Nadal și Federer la un loc
  • S-a fâsâit și Green Deal. Statele bogate au bătut recordurile la achiziții de mașini poluante
  • Mbappe dă în judecată PSG! Proces cu o miză de 80 milioane euro!
  • Se clatină sistemul: tinerii europeni aleg extrema dreaptă
  • Sancțiunile impuse Rusiei nu au niciun impact în afara Occidentului
  • O lecție din lumea spionajului
  • Exit mobile version