Consumatorii traiesc intr-o lume digitala. Conform Accenture, aproximativ 94% dintre cumparatorii B2B (business to business) cauta informatii in mediul online inainte de a face o achizitie. Brandurile care nu inteleg importanta procesului de optimizare SEO si a vizibilitatii in motoarele de cautare nu au decat de pierdut, fiind devansate de competitorii care profita de oportunitatile oferite de canalul Google Organic.
In sectorul B2C (business to customer), dominatia mediului online isi spune, de asemenea, cuvantul. Conform unui raport statistic realizat de compania Statista, se asteapta ca piata comertului electronic sa ajunga la o valoare de 4,5 trilioane de dolari pana in anul 2021, cu o pondere totala de 17,5 % din comertul general. De asemenea, conform GE Capital Retail Bank, 81% dintre consumatori se informeaza pe Internet inainte de a cumpara produse si servicii.
Lumea digitala are impact si asupra business-urilor locale. Conform unui raport instituit de de LSA-Acquisio, 75% din cautarile realizate de pe mobil au ca urmare o vizita intr-un magazin, in timp ce 30% dintre aceste vizite au ca rezultat o achizitie.
Consumatorii din ziua de azi vad mediul online ca pe o parte integranta a experientei de cumparare. Indiferent daca achizitia propriu-zisa are loc intr-un magazin online sau fizic, Internetul este folosit ca sursa principala de informare cu privire la produse si servicii. Asadar, piata digitala nu poate fi ignorata de catre niciun business care isi doreste sa atinga succesul.
Cu toate acestea, multi antreprenori inca sunt ezitanti atunci cand vine vorba sa investeasca in servicii de optimizare SEO, nestiind ca acest instrument de marketing online aduce una din cele mai bune rate de recuperare a investitiilor. Indiferent ca detii un magazin online sau un site de prezentare pentru business-ul tau, iata ce ar trebui sa stii cu privire la serviciile de optimizare SEO si importanta acestora pentru succesul afacerii tale:
Scopul activitatii de SEO
SEO (Search Engine Optimization) reprezinta un ansamblu de tehnici si strategii care cuprinde aproape fiecare aspect al construirii si promovarii organice a unui site, atat din punct de vedere tehnic, cat si al continutului. O strategie eficienta de optimizare SEO asigura utilizatorilor o experienta pozitiva, consolidand increderea si loialitatea acestora fata de brand.
Scopul final al activitatii de optimizare SEO este de a oferi plus-valoare utilizatorilor, acesta fiind criteriul principal dupa care motoarele de cautare ierarhizeaza site-urile in paginile cu rezultate.
Importanta unei strategii SEO eficiente este reflectata de abilitatea de a ajuta consumatorii sa ajunga cat mai usor si mai rapid la produsele sau serviciile pe care le oferi.
Cum functioneaza SEO?
Google scaneaza site-urile de pe Internet cu ajutorul crawlerilor, cunoscuti si sub numele de spideri. Acestia cauta informatii-cheie care le semnaleaza subiectul si valoarea continutului fiecarei pagini web.
Fiind niste simpli algoritmi si neavand abilitatea de a citi, interpreta si intelege continutul la fel ca o fiinta umana, crawlerii identifica anumite expresii-cheie si analizeaza structura unui site pentru a stabili relevanta acestuia. Iata cele mai importante aspecte care ar trebui sa se regaseasca intr-o strategie de optimizare SEO:
1) Optimizarea site-ului dupa cuvinte cheie
Cand vine vorba de importanta procesului de optimizare SEO, cuvintele cheie ocupa un loc central. Acestea sunt termenii pe care audienta targetata ii foloseste in interogarile din motoarele de cautare.
Pentru ca site-ul tau sa fie relevant atunci cand utilizatorii cauta acesti termeni, trebuie sa ii incorporezi in continutul site-ului, de la meta-taguri, la continutul din pagini si pana la headinguri.
2) Structura meniului si a link-urilor
Meniul de navigare si arhitectura de linkuri au un impact direct asupra experientei utilizatorilor, influentand in mod direct indicatorii UX, precum rata de conversie, rata de respingere (bounce rate), timpul petrecut pe site etc.
3) Viteza de incarcare a site-ului si alte aspecte tehnice
Aspectele tehnice pot influenta atat experienta utilizatorului, cat si pozitiile site-ului in SERP (Search Engine Results Pages). Acestea sunt, in mod ideal, analizate in cadrul unui audit realizat de catre o agentie ce ofera servicii de optimizare SEO. In urma auditului, vei putea afla daca site-ul dispune de o viteza optima de incarcare, daca exista erori HTML, erori CSS, pentru ambele versiuni: desktop si mobile.
4) Profilul de linkuri externe
Profilul de linkuri externe se construieste in cadrul optimizarii off-page a unui site, acesta ajutand la consolidarea autoritatii domeniului, in vederea unei pozitionari mai bune in Google.
Linkurile externe, cunoscute si sub numele de backlinkuri sunt link-uri postate pe alte site-uri care trimit catre site-ul tau, acestea avand un impact semnificativ asupra pozitiilor din SERP. Cu cat site-urile respective sunt mai relevante pentru domeniul de activitate in care activeaza business-ul tau si beneficiaza de un scor de autoritate cat mai mare, cu atat au mai multe sanse sa obtii pozitii fruntase.
Prin crearea unui continut de calitate si publicarea acestuia pe site-uri cu autoritate, o agentie care ofera servicii de optimizare SEO va lucra constant la consolidarea unui profil de backlinkuri care te va propulsa in prima pagina din Google si, ulterior, in pozitii de top.