AcasăIntrarea Maicii Domnului in Biserica

Intrarea Maicii Domnului in Biserica

Intrarea in Biserica a Maicii Domnului (foto: icoane-ortodoxe.com)

Luni, crestinii ortodocsi cinstesc Intrarea Maicii Domnului in Biserica. Ca in fiecare an, pe 21 noiembrie, credinciosii isi amintesc de ziua in care Sfintii Ioachim si Ana au adus-o pe Maria, fiica lor in varsta de trei ani, la Templu.

Intrarea in Biserica a Maicii Domnului (foto: icoane-ortodoxe.com)

Maria a fost intamplinata de marele preot Zaharia, tatal Sfantului Ioan Botezatorul. Acesta a dus-o pe copila in Sfanta Sfintelor, considerata a fi incaperea cu cel mai mare grad de sfintenie, potrivit Crestin Ortodox.  Maria a ramas acolo pana la varsta de 15 ani, dupa cum aflam din  „Evanghelia dupa Iacov” sau „Protoevanghelia”, o scriere apocrifa din secolul al II-lea.

Desi aceasta mare sarbatoare cade intr-o zi de post, Biserica a randuit ca pe 21 noiembrie credinciosii sa aiba dezlegare la peste.

Cititi in intregime AICI.

502 afisari

1 COMENTARIU

  1. Domnul nostru Isus Hristos, zice” Cerul si p[mantul vor trece dar cuvintele mele nu vor trece. /adica nu se vor schimba/ ; (Matei 24:35) iar cu prilejul inaltarii la cer le zice apostolilor Sai; “..Si invatat-I sa pazeasca tot ce v-am poruncit.” (Matei 28:20) Aceste doua versete si altele ale Sfintelor Scripturi, sunt un zid care nu mai dau loc altor adausuri traditionale.
    Totusi in parcurs s-au adaugat obiceiuri si traditii care contrazic Sfanta Scriptura. Tilul “Intrarea Maicii Domnului in Biserica” nu este correct pentru ca la vremea respective Biserica inca nu exista ci Templul din Ierusalim. Biserica a luat fiinta in ziua cincizecimii, cand sfintii Apostoli, intariti de Duhul Sfant au plecat sa propovaduiasca Evanghelia (Vestea buna)
    Dar incepand cu seolul al III-lea Crestinismul a inceput sa se incarce cu diverse traditii si basme puse pe seama Maicii Domnului si a sfintilor apostoli, pentru a intari unele obiceiuri contrare Sfintelor Scripturi. Astfel pentru a intari Cultul Maicii Domnului ca singura mijlocitoare intre oameni si Dumnezeu , in anul 431, la al III-lea sinod ecumenic ea a fost numita “nascatoare de Dumnezeu” iar pentru a intari aceasta erezie, a aparut scrierea apocrifa “Protoevanghelia lui Iacov.” (fratele Domnului Isus)” cu scopul de a o scoate pe Sf. Maria din sfera muritorilor de r^nd \i care ne ralateaz[ c[ p[rin`ii Mariei se numeau Ioachim \i Ana. Steril[ fiind, la b[tr^ne`e prime\te \i ea bunavestire a na\terii Mariei, tot de la Duhul Sf^nt. Ca apoi de la v^rsta de 3 ani p^n[ la doisprezece ani sa stea ]n Templu hr[nit[ de o turturea, nu \tim din ce motive. In urma bunei vestiri a ramas insarcinata. Cand s-a aflat ca e insarcinata, a fost adusa in fata preotilor care prin proba apei si al focului i-au constatat nevinovatia, apoi i s-a c[utat un proteguitor b[tr^n pentru a nu profana Templul lui Dumnezeu. (pentru ca Sf, Maria sa ramana fecioara pururea) Alegerea a c[zut pe Iosif.
    C^nd la ]nceputul secolului all XII-lea sa ]ntrodus ]n m[n[stirile din Normandia \i Bretania s[rb[toarea imaculatei concep`iuni a Mariei s-a ridicat ]mpotriv[ unul dintre cei mai influien`i oameni ai Bisericii Catolice \i ]ntemeietor al nenum[ratelor m[n[stiri cisterciene din Fran`a, Bernard de Clairvaux, motiv^ndu-\i atitudinea prin faptul c[ se afl[ ]n contradic`ie cu ]nv[`[tura lui Augustin despre p[catul Originar. Disputele religioase s-au purtat \i ]ntre ordinele dominicanilor \i a franciscanilor, ]n care scop a fost convocat conciliul de la Bale (Basel) ]n Elve`ia care ]ntr-o atmosfer[ ]nc[rcat[ tmp de doi ani (1437-1439) a c[utat solu`ionarea poblemei ca p^n[ la urm[ s[ fie solu`ionat[ ]n ideea c[ credin`a ]n „imaculata concep`iune a Maicii Domnului este ]n concordan`[ cu credin`a Catolic[ \i cu sim`[m^ntul cucernic cre\tin, f[r[ a preciza dac[ este ]n concordan`[ cu Biblia, credin`a Catolic[ \i sim`[m^ntul cucernic cre\tin fiind o baz[ solid[. Dar aceast[ rezolu`ie e contestat[ de universitatea din Paris, considerat[ pe atunci drept cea mai mare autoritate ]n teologia Catolic[. Poate de aceea au trebuit s[ mai treac[ ]nc[ 37 de ani, p^n[ ]n anul 1476, c^nd papa Sixtus al IV-lea, s-a hot[r^t s[ comfirme oficial s[rb[torirea „imaculatei concep`iuni” Dar de abea ]n anul 1854, papa Pius al IX-lea printr-o bul[ special[ (Inefabilus Deus) a proclamat imaculata concep`iune a Mariei drept articol obligatoriu de credin`[. (Zenon Kosidovsky)
    Deci sarbatorirea intrarii Maicii Domnului in biserica,nu are nici o baza biblica si nici istorica.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger