AcasăTEHNOLOGIE“Va stoarce ultimul banuț pe care îl poate scoate”. Facebook vrea să...

“Va stoarce ultimul banuț pe care îl poate scoate”. Facebook vrea să ne agațe cu noi funcții plătite

Meta Platforms  a devenit cel mai recent gigant din domeniul social media care se gândește la ideea de a vinde funcții premium ca parte a serviciului său, potrivit unui raport publicat de The Verge. După ce a fost gratuit timp de ani de zile, vrea să vadă dacă vreunul dintre noi va plăti pentru noi widget-uri în Facebook, Instagram sau WhatsApp.

Ce funcție specială de pe Facebook ar merita bani în plus? Luați în considerare faptul că, în ultimul deceniu, compania a experimentat o serie de servicii noi care nu au reușit să își convingă utilizatorii, de la un asistent digital ingenios în Messenger până la un mare proiect de criptomonede. Toate au eșuat și au fost gratuite.

Din punctul de vedere al Facebook, ar fi frumos dacă ar exista o soluție simplă, cum ar fi taxarea oamenilor pentru a elimina reclamele din newsfeed-urile lor.

Acest lucru ar costa foarte puțin și, în mod clar, a funcționat pentru YouTube  care și-a atras abonații făcând reclamele sale atât de exasperante încât utilizatorii vor plăti cu plăcere pentru a scăpa de ele. Dar utilizatorii Facebook pur și simplu trec pe lângă acestea.

În ultimii șapte ani, numărul abonaților plătitori ai YouTube a crescut constant. În prezent, peste 50 de milioane plătesc între 10 și 11,99 dolari pe lună pentru YouTube Premium sau YouTube Music.

Potrivit Washington Post, YouTube nu își evidențiază veniturile pentru aceste servicii de abonament, dar o estimare conservatoare ar sugera că primește 500 de milioane de dolari pe lună sau 6 miliarde de dolari pe an în taxe de abonament, reprezentând aproape o cincime din vânzările totale ale diviziei. (Restul vine din publicitate.)

Acest lucru ar face ca YouTube să fie un caz izolat în social media. Meta, Snap  și Twitter  au făcut eforturi pentru a se diversifica, dar puține au reușit să reducă dependența înrădăcinată de publicitate.

Între timp, Facebook a închis o divizie de jocuri, un instrument de cumpărături în direct și o funcție de vecinătate pentru a concura cu Nextdoor Holdings. De asemenea, se reduce o platformă de buletin informativ.

„Facebook știe la nivel intern că aplicația sa este pe moarte”, a declarat Matt Navarra, un consultant independent în social media. „Acum stoarce până la ultimul bănuț pe care îl poate scoate”.

Investiția de mai multe miliarde de dolari a lui Mark Zuckerberg în realitatea virtuală este marea încercare riscantă de a se ramifica. O altă încercare este să se aventureze în funcții plătite.

Dacă Facebook ar reuși să convingă chiar și 5% din cei aproximativ 3 miliarde de utilizatori activi să plătească 3 dolari pe lună pentru o aplicație ingenioasă, ar  aduce aproximativ 5,4 miliarde de dolari anual.

Deși este o fracțiune din cele 117 miliarde de dolari pe care compania le-a obținut anul trecut din publicitate, ar putea ajuta la compensarea viitoarei încetiniri a cheltuielilor cu publicitatea digitală.

Este greu să vezi Facebook compensând acest deficit cu niște widget-uri noi, dar nu are de ales decât să încerce și cu o oarecare urgență. Sperăm că Zuckerberg nu va fi tentat să-și facă reclamele mai enervante decât cele ale YouTube în acest proces.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
634 afisari

5 COMENTARII

    • Eu i-am pus P U L A pe masa! Mi-am dezactivat contul acum 6 ani dupa ce am luat legatura cu fostii mei tovarasi. Acum tinem legatura pe telefon. M U I E zuckenberg Strul!

  1. Personal, sper să facă TOTUL pe bani, poate așa mai dispar căcații care doar pe febe trăiesc și au senzația că au o viață. Mai puneți mâna pe-o carte, băi țăranilor, că cu-atâta internet sub nas o să uitați, dracului, ce-i aia.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger