Cauta

Uber-ul cerului. Taxiuri aeriene, gata de decolare

Mici avioane electrice, pilotate de inteligență artificială, care traversează orașele pentru a-și duce pasagerii de la un „vertiport” la altul: acesta este decorul științifico-fantastic pe care Silicon Valley îl promite în doar zece ani.

„Vom asista la apariția unor rețele de taxiuri aeriene electrice regionale sau pe distanțe lungi. Peisajul se va schimba foarte mult”, spune Marc Piette, fondatorul belgian al Xwing, un start-up specializat în tehnologii autonome pentru aviație.

Mai multe companii californiene pregătesc în mod activ acest viitor al mobilității, un remediu împotriva ambuteiajelor și a poluării, notează AFP.

Într-un hangar din Concord, în San Francisco Bay Area, Xwing se concentrează pe cel mai enigmatic factor din ecuație: să facă orice avion cu decolare și aterizare verticală (VTOL), alimentat cu combustibili fosili sau electric, să ruleze, să decoleze, să zboare și să aterizeze singur.Și, în același timp, să „vorbească” cu pasagerii.

Echipat cu camere de luat vederi, servere, radare și alți senzori,  modelul Cessna Caravan este deja autonom pe vreme bună, iar Xwing lucrează pentru a-l face capabil să se descurce singur pe vreme rea.

Firmele speră să lanseze primele servicii de taxi aerian până la sfârșitul anului 2024, cu piloți. Wisk Aero, un startup de la Boeing și Larry Page -co-fondator al Google- lucrează la un eVTOL autonom.

„Construim Uber-ul cerului”, a declarat Louise Bristow, vicepreședintele companiei Archer care a primit o precomandă de la United Airlines pentru 200 de vehicule și vizează Los Angeles și Miami pentru a începe.

Ea estimează la zece ani timpul necesar „pentru ca să existe suficiente dispozitive în serviciu și pentru ca oamenii să se obișnuiască să se miște altfel în orașe”.

Potrivit lui Scott Drennan, consultant de mobilitate aeriană, aceste viziuni prind contur prin convergența a trei tehnologii: energie electrică, capacități de calcul și sisteme de autonomie.

Deși tehnologia este bine pusă la punct, companiile se confruntă cu două provocări majore: certificarea și infrastructura.

De asemenea, va fi necesar să se construiască „vertiports” (aeroporturi verticale) și „o interfață digitală pentru a gestiona traficul aerian și comunicarea vehiculelor între ele”.

Ultimele stiri

  • Ursula cu Piper(ea) 
  • Să zicem NU TVA-ului! 
  • Salarii mici în România: condamnarea tinerilor la umilință pe viață
  • Conferința Webdidactica „Conștient, nu dependent – Educația, prima linie în lupta antidrog” prezintă date alarmante despre consumul de droguri în rândul elevilor
  • Pană masivă de curent în Cehia: Praga și alte regiuni, afectate. „O situație excepțională”
  • Când va afla Georgescu dacă scapă de controlul judiciar: „Sunt bucuros că dosarul meu a ajuns în instanță”/Așteptat de susținători în fața Judecătoriei- VIDEO
  • Explozie uriașă la o benzinărie din Roma: cel puțin 20 de răniți – VIDEO
  • Coldea, „șeful cel mare”: Ies la iveală detalii-bombă din rechizitoriul DNA, despre rolul-cheie al fostului numărului 2 din SRI
  • Calcul estimativ. Câți bani pierde un român cu salariu de 4.000 de lei, lună de lună, din cauza scumpirilor
  • Angajații de la casele de pensii au început protestele. „Sporul de condiții vătămătoare nu reprezintă un privilegiu”
  • Exit mobile version