AcasăTEHNOLOGIETrenuri MagLev și Hyperloop. De la Paris la Berlin într-o oră?

Trenuri MagLev și Hyperloop. De la Paris la Berlin într-o oră?

Pare un scenariul SF, dar progresele tehnologice vor remodela viitorul călătoriilor feroviare de mare viteză în Europa.

În prezent nu există servicii de trenuri directe care să lege Berlinul de Bruxelles sau Paris, deși un TGV Paris-Berlin urmează să fie lansat la sfârșitul anului 2023, călătoria urmând să dureze șapte ore.

Dar prioritățile se schimbă și există un apetit real și un impuls politic pentru a schimba această stare de lucruri. Comisia Europeană intenționează să dubleze traficul feroviar de mare viteză până în 2030 și să îl tripleze până în 2050.

Companii precum Nevomo din Polonia și Zeleros din Spania lucrează la dezvoltarea unui sistem feroviar magnetic( MagLev) de înaltă tehnologie și, respectiv, a unui sistem pneumatic Hyperloop.

Conceptul Hyperloop își are rădăcinile la începutul secolului al XIX-lea, când inginerul mecanic George Medhurst a propus pentru prima dată o metodă de transport de persoane și bunuri cu ajutorul tuburilor pneumatice.

Însă Elon Musk a fost cel care a dat un nou suflu ideii, atunci când a publicat un concept open-source pentru un sistem de transport în comun Hyperloop în 2013.

Zeleros se află în faza de testare a unui prototip Hyperloop, potrivit Euronews. Scopul este de a atinge viteze de până la 1000 de km/h la zero emisii.

Sistemul  Nevomo se bazează pe tehnologia de levitație magnetică care folosește magneți pentru a ridica un tren de pe șină și un alt set de magneți pentru a-l propulsa de-a lungul căii.

Compania a semnat recent un acord cu Rete Ferroviaria Italiana pentru a verifica fezabilitatea tehnică și economică a suprapunerii tehnologiei magrail peste șinele existente.

Împreună, vor solicita finanțare europeană pentru a efectua teste la Bologna San Donato.

Tehnologia ar fi capabilă să dubleze viteza operațională a unui tren TGV la 600 de  km/h.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
678 afisari

4 COMENTARII

  1. Costurile unui asemenea tren sunt 2miliarde euro/100km doar un nebun crede ca vei amortiza din biletele calatorilor.Concluzia mea FAKE NEWS….

    • Siemens a facut asa ceva cu zeci de ani in urma….nu au pus in practica din foarte multe motive.Costul era unul,dar mai sunt si altele.Deja te umfla rasul cand vezi cate unul care vrea sa inventeze roata la 40de ani dupa ce a fost facuta de altu…care intre timp a inventat farfuria zburatoare
      Lumea e plina de lucruri inutile care costa mult….mai ales francezii polonezii italienii sunt mari creatori de tampenii scumpe si nevandabile.Deja la peste 300km/h ai mari probleme cu atmosfera,ce o sa faca trenul lui peste o sa stea in statie cand ploua? Sau o sa-i explodeze magnetii…nu mai zic daca e vreo inundatie…devine submarin….ha ha ha stupid people

      • Intre timp o sa apara vehicule aeriene cu peste30 Mach(care deja exista de vreo 50de ani)…mai merge PULEA cu trenul…ha ha ha

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger